Bukefalos 28 år!

hjärngympa övningar

V

vickis-pajala

ja jag behöver alla möjliga tips och ideer på övningar både inne och ute.

jag håller som bäst på med valpen han kan gå zikzak mellan benen, tycker det är hur roligt som helst med en tom toarulle med godis i

kurragömma med ungarna så han får söka upp dem både inne och ut.

men där tar mina ideer slut så vad gör bukefolket för trix med sina hundar

// vickis med en aktiv labbe och själv har hon ideetorka
 
Sv: hjärngympa övningar

Inomhusstricks (går givetvis att göra utomhus också ;)):
- Spela död
- Kontaktövningar (hålla en godis i handen som hunden inte får förens den tar ögonkontakt)
- Backa
- Rulla runt/snurra runt
- Vacker tass/high five

Att göra utomhus:
- Inkallning
- Sätta fast godisar i barken på ett träd, gärna en bit upp som hunden sen får leta upp (alla aktiviteter där hunden får använda nosen är jättebra för att trötta ut hjärnan på dem :D)
- Ta hunden till något ställe den kan bada på, och lek med en boll i vattnet eller liknande.

Det var väl lite av dem grejer jag gör med min hund som jag kommer på nu såhär. Lycka till! :banana:
 
Sv: hjärngympa övningar

kl

Förutom dom tipsen du har fått så är det super kul att gå i skogen med hunden. Fast man aktiverar den undertiden, med att den hoppar upp på stenar, balanserar på nerfallna träd. Eller att den går runt stenar, träd osv.

Går man i en park kan man göra samma saker fast på parkbänkar osv :)
 
Sv: hjärngympa övningar

vad ska valpen användas till i framtiden? om det är någon sport eller jakt så kan du redan nu grunda vissa moment. så länge det sker på valpens villkor är det aldrig för tidigt! ska hunden "bara" vara sällskapshund finns det massor med trick att lära den! något som är praktiskt när man har barn är att lära valpen att städa, dvs plocka upp föremål på golvet och lägga dem i en korg.

de senaste tricken jag har lärt den gamla hunden är spansk skritt, snurra åt höger och backa och just nu håller jag på att lära henne treans fjärrdirigering. den yngre håller på att lära sig att studsa.
 
Sv: hjärngympa övningar

kl

Förutom dom tipsen du har fått så är det super kul att gå i skogen med hunden. Fast man aktiverar den undertiden, med att den hoppar upp på stenar, balanserar på nerfallna träd. Eller att den går runt stenar, träd osv.

Går man i en park kan man göra samma saker fast på parkbänkar osv :)

Vet inte hur gammal TS valp är, men man ska alltid vara försiktig med höga hopp (en parkbänk blir ju hög för en liten valp) och nerhopp! Bra att tänka på :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 163
Senast: hundtant
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 258
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 844
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 107
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp