Hockeynördar, se hit!

Kiwifrukt

Trådstartare
Är det bara jag på Buke som är hockeynörd? :D Nu drar det ihop sig till slutspel i Elitserien, vilka håller ni på? Vilka andra serier följer ni? Är ni nöjda med årets resultat, eller missnöjda?

För egen del kunde jag inte vara annat än nöjd förra året, då mitt lokala hockeylag tog steget upp i HA och Brynäs tog SM-guld, vi kan väl säga som så att jag är mindre nöjd i år. Men i lördags säkrade Brynäs slutspelsplats, så lite nöjd är jag ändå. :p
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Hockeynörd vill jag inte kalla mig, men lite koll har jag ;) "Mitt" lag är Skellefteå, har följt dem och gått på matcher lite då och då sedan de harvade i allsvenskan vilket gör att jag är oerhört nöjd med de senaste säsongerna och inte minst denna :D
Slutspelet blir spännande! :)
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Förstår absolut varför du är nöjd i år om det är Skellefteå som är ditt favoritlag. ;)
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Är väl inte sådär jätte nördig men är man Skelleftebo så är det rätt självklart att man hejar på Skellefteå AIK!
Har inte gått på matcher på flera år, fick typ panikattack eller något senast jag var där för massor med år sen, på den tiden man gick in gratis och sen har det som bara inte blivit!

Brukar kolla matcherna på tv ibland däremot och har både skrivit Skellefteå AIK på hundens reflexväst och förra slutspelet så sprang jag runt med mobilskalet på och hörlurar med (S)AIK
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Inbitet HV-fan och jag är ju rätt nöjd för tillfället. Har dock inte några kanaler att följa serien på, men nu under slutspelet kommer jag att kunna se en del matcher! ÄLSKAR slutspelet! :D Jag blir helt galen under en bra match. Har dock inte varit på en match på ungefär hundra år, borde ta och ordna detta, men det blir aldrig av...
Jag följer inget annat än elitserien, och då kollar jag bara när HV spelar. Så ingen direkt hockeynörd, bara troget fan. ;)
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Kl.

Jag är en riktig AIK fantast. Har gått på fotbollsmatcher sen jag var liten och har nu under de senaste åren även gått på en hel del hockey. Går inte riktigt med ord att beskriva den stämningen som var på hovet förra året under slutspelsmatcherna där ganget slog ut Luleå. Jisses!!

Iår har gnaget inte haft lika mycket flyt. För någon månad sen så såg det rätt mörkt ut och AIK var inte långt ifrån kvalserien, men sen speedade dom upp sig rejält och det blev en spännande kamp om den sista slutspelsplatsen mellan AIK och Brynäs. Tyvärr räckte det inte hela vägen, men jag är ändå lättad och glad över att gnaget iallafall klarade sig kvar i elitserien.

Nu är det snart premär i fotbollen så nu kör vi vidare där, heja gnaget :bump:
 
Senast ändrad:
Sv: Hockeynördar, se hit!

Ååååh en tråd för mig, jag vet ingen värre hockeynörd än jag själv, typ :p
Modo är laget i mitt hjärta men eftersom jag bor i Sthlm så blir det mest bortamatcher. Åker på alla i Karlstad, Linköping, Jönköping, Gävle, och såklart i Sthlm. Några resor per år upp till Ö-vik blir det också.

Är just nu grymt irriterad för ingen Olearys i hela Sthlm sänder sista matchen imorrn, jävla fotboll :devil:
Vi är ett gäng som brukar se matcher ihop och åka på resor, sista matchen vore ju skoj att se ute men nejdå.

Ang slutspelet så hoppar jag att vi får möta HV i kvarten, alt FBK bara för att jag ska få se så många matcher som möjligt, även fast vi har skitsvårt för dom. Luleå kan funka men då blir det bara nån tur till Ö-vik för mig i kvarten..

Jag har väl koll på andra ligor men kollar bara på elitseriematcher aktivt. Är på det hela taget nöjd med säsongen men det har varit mycket upp och ner, och nu är det vääääldigt mycket ner mot oss så jag hoppas verkligen vi gör en stabil match mot Skellefteå imorrn och laddar på rätt sätt under den matchfria veckan sen innan kvarten drar igång.
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

FBK'are in i märgen :love: Halvnöjd med denna säsong. Det har gått lite upp och ner. Men nu är det slutspel och pöjkera har fått vittring på final så jag tror på vinst i år:D
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Timrå :love:
Dock tycker jag dom prioriterat underligt denna säsong så är nog bara bra om dom åker ner och får börja tänka om.
Annars gillar jag mest spelare.
Höll på HV när Liv var där.
Höll på FBK när Chara spelade där
Men timrå är laget i hjärtat.
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

NEJ DU ÄR INTE ENSAM!!!!!!!

För mig finns bara ett lag och det är Luleå hockey :love: De bästa matcherna är såklart derby-matcherna mot Skellefteå, hockey at it's best!
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Jag är rätt nöjd med säsongen, det är otroligt härligt att Luleå etablerat sig i toppen tre år på raken efter att ha hamnat i ingenmansland eller som bäst 8 flera år i följd. Men i år tycker jag de släppt in för många mål (även om de släppt in minst i ES :p). Men jag är så glad att de återigen visat att de gör värvningar från allsvenskan som håller för spel i elitserien också.
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Nej, Zdeno Chara är min husgud! :love:
Enorm kille, helt utan skridskoteknik men bara så mäktig.
Att han dessutom spöade en modoit på den enda modomatch jag såg nåt åre gjorde honom bara ännu mer :love:
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Hockey! :love: Mitt hockeyår har varit väldigt speciellt, då jag är Djurgårdare. Har verkligen varit en berg- och dalbaneresa, vilket jag misstänkte att det skulle bli (om än inte riktigt så illa som det var i början). Är missnöjd med att man valde Challe Berglund som tränare (vad har han lyckats med tidigare?), känns som om man anställde honom enbart för hans tidigare DIF karriär. Zabel och Bäcklin har lyckats ganska bra med att samla ihop spillrorna men jag tror det behövs något mer.

Tycker annars laget spelat ihop sig riktigt bra till slut, även om det fortfarande dyker upp en hel del frågetecken i femmorna ibland. Tyvärr blir det ingen kvalserie för oss, vi har varit för ojämna. Ska bli spännande nästa år! Är i övrigt otroligt glad över att publiken trots alla motgångar stannat kvar och inte svikit. Så himla viktigt för laget!
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Jag såg matchen med min modoälskande familj :D Och jag är timråit = dödsfiender då det vankas match. Och enda modomatchen jag ser var just mot FBK och då spöade Chara en modoit = glad Jasmine :D
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

Hockeynörd vet jag inte, men SAIKare in i benmärgen :D
Följer inte lika aktivt som då jag bodde i stan, men har planerat in åtminstone en resa norrut under slutspelet..
 
Sv: Hockeynördar, se hit!

För mig finns bara ett lag och det är Luleå hockey :love: De bästa matcherna är såklart derby-matcherna mot Skellefteå, hockey at it's best!

Word! :bow:

Killen är björklövensupporter, så just nu hoppas vi på ett par mirakel så även löven kan ta och klättra upp i elitserien igen någon gång.. pricken över derby-i! :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 341
Senast: Snurrfian
·
Fälttävlan Tror ni att det blir nåt vettigt i år? Jag, som räknar mig som "terrängnybörjare" iom att jag har tagit upp terrängträningarna igen på...
2
Svar
33
· Visningar
5 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 872
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp