Hockeytråden

Nej, det nådde väl inte riktigt upp till "alldeles, alldeles underbart" i lördags tycker jag... :meh: Men, hade vi inte varit med så här långt, så hade vi ju aldrig fått veta hur underbart det skulle kunna bli! Och truppen är hårt utsatt när det faller ifrån någon eller flera spelare från den ordinarie uppställningen, även om Kodie Curran verkar vara en Terminator som bara kör och kör och kör så skulle vi behöva vara något mindre sårbara på den här nivån.

Nu ställer jag mitt hopp till att åtminstone ett fullsatt Lindab Arena lyckas göra kaos med HVblå så att det blir en tredje match att se fram emot! Mot Ängelholm!
 
Nej, det nådde väl inte riktigt upp till "alldeles, alldeles underbart" i lördags tycker jag... :meh: Men, hade vi inte varit med så här långt, så hade vi ju aldrig fått veta hur underbart det skulle kunna bli! Och truppen är hårt utsatt när det faller ifrån någon eller flera spelare från den ordinarie uppställningen, även om Kodie Curran verkar vara en Terminator som bara kör och kör och kör så skulle vi behöva vara något mindre sårbara på den här nivån.

Nu ställer jag mitt hopp till att åtminstone ett fullsatt Lindab Arena lyckas göra kaos med HVblå så att det blir en tredje match att se fram emot! Mot Ängelholm!

30 minuter till matchstart. Hoppas det blir en rolig match!
 
En lycklig period i ett lyckligt Änge(-lholm)
Sånt är livet
Trist varar länge
Men: underbart är kort
Alldeles för kort

Följer du hockeyns väg genom långa säsongen
Når dig solen
En glimt åt gången
Ty: underbart är kort -
Alldeles för kort

Älska RBK - we'll be back! :heart

Ja, det såg onekligen illa ut efter första 20 minutrarna. Jäklar vilken fart och medstuds de kom ut med, hade de klarat att hålla i det så hade inte HV haft en suck att vända det. Med den farten och passningssäkerheten hade Rögle kunnat utmana alla i slutspelet - men det måste hålla ihop bättre i tre perioder.

Men nästa år kanske, med ytterligare någon arbetshäst som kan hålla ihop det när det går tyngre under matcherna så kommer nog första slutspelsvinsten. Hyfsad spets har de. Tycker om sättet Rögle spelar på i år, det är oftast roligt att se.
 
En lycklig period i ett lyckligt Änge(-lholm)
Sånt är livet
Trist varar länge
Men: underbart är kort
Alldeles för kort

Följer du hockeyns väg genom långa säsongen
Når dig solen
En glimt åt gången
Ty: underbart är kort -
Alldeles för kort

Älska RBK - we'll be back! :heart
Alltså, ditt engagemang i Rögle i den här tråden är så härligt och väldigt smittsamt! ❤️
Mvh Lule-fan
 
Alltså hockey!!!! ❤️❤️❤️❤️❤️
Så jäkla gött att vända 0-2 i matcher till 3-2. Och att visa att det visst kan vara värt för klubbarna att satsa på damhockey!
Trist för Linköping, dom gjorde en jäkla kämpainsats och jag förstår att det var jäkligt tungt men ändå lite tråkig att lämna isen innan prisutdelningen är över.
 
Happ, Forsberg borta ur slutspelet för oss då :( Hoppas att det tas vidare till disciplinnämnden i efterhand åtminstone. Brukar vara rätt förstående mot domarna men att missa två stycken crosschecking i nacken på en spelare som redan står på alla fyra... Min bihåleinflammation var på tillbakagång innan den här matchen, men nu känns huvudet som att det ska explodera igen :cautious:
 
Näst längsta matchen i SM-slutspel, efter 117 minuter kom avgörandet och Färjestad leder med 3-2 i matcher mot HV. Kan säga att jag är glad att det var en tidig lördagsmatch, annars hade det varit jobbigt på riktigt. 😅
 
Näst längsta matchen i SM-slutspel, efter 117 minuter kom avgörandet och Färjestad leder med 3-2 i matcher mot HV. Kan säga att jag är glad att det var en tidig lördagsmatch, annars hade det varit jobbigt på riktigt. 😅
Haha, såg ditt inlägg precis när jag letat upp tråden på tredje sidan och blev nästan glad att se det bara för att jag inte ska hålla monolog här inne :D Försökte se lite av eran match också men vi hade paus ungefär samtidigt.
Skönt att vi tog oss vidare, vi har en riktigt fin box nu och lyckas dessutom göra mål. Utan att jinxa något (viktigt!) känns det riktigt bra. Ovan känsla, men jag gillart!
 
Herrejävlar vilken kväll och credd till TV4 som fortsatte sända!
Och spelarna som fortsatte spela. :rofl: JAG är ju helt slut efter det här, kan ju bara tänka mig hur det känns för dem (eller ja, att det kan uppstå situationer där pucken ligger fri framför mål och ingen rör sig säger väl tillräckligt). Tänker dock att jag kan behöva blodtrycksmedicin om det här ska fortsätta...

Haha, såg ditt inlägg precis när jag letat upp tråden på tredje sidan och blev nästan glad att se det bara för att jag inte ska hålla monolog här inne :D Försökte se lite av eran match också men vi hade paus ungefär samtidigt.
Skönt att vi tog oss vidare, vi har en riktigt fin box nu och lyckas dessutom göra mål. Utan att jinxa något (viktigt!) känns det riktigt bra. Ovan känsla, men jag gillart!
Kul! En annan har ju inte riktigt samma känsla som i slutet av serien, men jag hoppas det repar sig. Om de kunde försöka vara fem man på isen större delen av matcherna skulle det ju underlätta. Även om ett av dagens mål kom i boxplay, tredje på inte alltför lång tid, övning ger färdighet, antar jag... Men är ju onödigt. Speciellt då TVÅ utvisningar i förlängningen kom av för många man på isen. Inte bara spelarna som var trötta.

Blev ju lite underhållande också, då Färjestad gjorde ett mål tidigare under förlängningen, men som sen ringdes på och dömdes bort, så de fick hämta tillbaka halvt ombytta spelare från HV's omklädningsrum som redan hunnit lämna isen. Eller som kommentatorn sa; "de var redan halvvägs till Jönköping". :rofl:

Men KUL match och det är väl första matchen som båda lagen faktiskt spelat bra, så kan ju hoppas att det fortsätter så den/de kvarvarande matcherna nu.
 
Haha, såg ditt inlägg precis när jag letat upp tråden på tredje sidan och blev nästan glad att se det bara för att jag inte ska hålla monolog här inne :D Försökte se lite av eran match också men vi hade paus ungefär samtidigt.
Skönt att vi tog oss vidare, vi har en riktigt fin box nu och lyckas dessutom göra mål. Utan att jinxa något (viktigt!) känns det riktigt bra. Ovan känsla, men jag gillart!

Skit. Kunde gått hur som helst, massor av chanser och två lag som verkligen ville göra mål, men hade sämre bevakning bakåt.

Rolig match.

Nu gäller det att vila och ta hemmaplansvinsten tillbaka.
 
Skit. Kunde gått hur som helst, massor av chanser och två lag som verkligen ville göra mål, men hade sämre bevakning bakåt.

Rolig match.

Nu gäller det att vila och ta hemmaplansvinsten tillbaka.
Verkligen! Som sagt, första riktigt jämna matchen. Tidigare har ju alltid ena laget varit betydligt bättre (även om inte alltid det laget vunnit matchen i fråga, men det har ju slagit åt båda håll :D), så det ska bli riktigt kul att se fortsättningen nu.
 
Äsch. Slut på säsongen, men värdiga och snäppet mer kompletta motståndare vann. Släpper man in fler mål i powerplay än man gör så går det inte att kompensera genom att spela bra 5-mot-5. Inte fullt ut.

Men jag tror FBK:s högst betalda måste vakna lite - motståndet blir inte lättare i semin.

Det positiva är att all tid kan ägnas åt andra mer produktiva saker än att bita på naglarna och leva mellan hopp och förtvivlan. (Tittar nästan aldrig nåt på matcher med bara andra lag inblandade.)
 

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 055
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 650
Senast: Gunnar
·
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
303
Senast: Hellhound
·
Fritid Äntligen en ny säsong, ett av mina favorithösttecken! Och för Rögles del rivstart med derby på hemmaplan, spännande fastän jag inte är...
Svar
2
· Visningar
255
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp