Högtryckstvätta stallet?

N

nrussn

I sommar måste jag tvätta hela stallet. Jag målade väggarna för två år sedan med färg nedtill och kalk upptill i boxarna, och hela stallgångsväggen är kalkad. Hur rengör ni era stall? Jag antar att om jag högtryckstvättar där kalket sitter så kommer det att lossa, trillar allt bort eller lossar det i fläckar?
 
Vi högrtyckstvättar stallet en gång varje år, samt skurar väggar o så med såpa :bump:
 
Kalkade väggar går inte högtryckstvätta. Då ramlar garanterat kalket av...Brukar inte tvätta det kalkade alls..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 276
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 854
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 939
Senast: bobbbo
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 168
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp