Hööks ridstövlar!

Sv: Hööks ridstövlar!

Sök på forumet, finns nog minst 10 trådar om Petrie stövlar och ev. 20 om Cavallo stövlar ;)
(med risk för liten överdrift men någonstans där borde det vara)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

vet nån vart de finns måttabbel på cavalo stövlarna?
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Jag har ett par petrie!
Sköna och bra.. dock har de gått sönder en gång, men det var tydligen "bara" fabriksfel så de blev lagade!
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Titta på Treadstone också!
Dom finns i massa olika vidder och höjder och är dessutom väldigt snygga.


Diana
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Fast jag varnar dig, Cavallo är stenhårda!! :eek: :crazy: Iaf de jag provade. Så gillar du inte betongblock runt benen så ska du inte köpa de. (om nu alla är lika hårda)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Det blev ett par Equi-comfort med snörning istället :)
Bättre pris än hööks (!) Jag fick dom för otroliga 1349:-Men verkade vara bra i kvalitén och snygga :)
Bild:
Den är egentligen smäckrare, men kortet är taget nerifrån så vinkeln luras:


Snörningen:
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Provade ett par cavallo, de var inte så hårda, men det är väl olika på olika modeller.
Däremot hade de jätteful tå, den var typ spetsig och det gjorde att min fot såg ut att vara jättelång!
Jacsons juniorstövlar provade jag oxå, jättesnygga och sköna, men fanns inte i min storlek :sad:
Men den här blir nog bra :D
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Titta INTE på Treadstone, kvaliteten suger verkligen. Jag köpte ett par i september som jag ridit med 1-2 ggr/vecka och skött om bra.

* Snörena har gått sönder 4 ggr/stövel
* Båda dragkedjorna har gått sönder och fått bytas
* Nu har de gått sönder nere i hälen, sidan på dragkedjan har lossnat från stöveln.

Guuud vad kul.
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Det blev ett par Equi-comfort med snörning istället :)
Bättre pris än hööks (!) Jag fick dom för otroliga 1349:-Men verkade vara bra i kvalitén och snygga :)
Bild:
Den är egentligen smäckrare, men kortet är taget nerifrån så vinkeln luras:


Snörningen:

VA kul att du hittatde ett par som du är nöjd med.

Jag själv har mountain horse Richmond High Rider. Har inte ridit med dom än då jag inte har tävlat och tränat pga inte fräch häst. men bara älskar dom...

dom skulle jag tipsat dig om, men nu har du redan köpt ett par
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Tack för svaren Llaika, My Beauty och Messy! :)
Jo, jag blev jätteglad att jag kunde hitta en fin stövel till det priset :)

Messy:
Jag köpte dom på en privat hästaffär utanför Kalmar (småland) som heter Annas hästshop.
Sök på equi komfort på google så kanske du får fram några återförsäljare nära dej :)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Jag har ett par såna från hööks, och jag är supernöjd:D de har inte gått sönder en endaste gång, och jag har haft dem i 6 mån. Fast iofs så smörjer jag dem varenda gång jag har ridit:p
Grattis till att du hittade ett par bra:d
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 223
Utrustning Hej! Jag har ett par stövlar som jag nu tänker sälja begagnat. Jag köpte dem för drygt ett år sedan på Hööks, de är svarta och små i...
Svar
3
· Visningar
673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp