Hööks ridstövlar!

SweetBriar

Trådstartare
Ska köpa mig ett par ridstövlar och har fallit för Hööks Horse Heads läderstövlar. Kan tyvärr inte visa bild eftersom deras hemsida är Har copyrightskydd.
Har lite frågor om nån som testat dessa stövlar vill svara på:)!
Hur är passformen och komforten?
Hur är storlekarna?Skillnad mellan junior och vanlig?
Tycker ni man ska ha snörning eller inte (tävlar mest hoppning, lite dressyr)
Och sist, är ni nöjda med dom helt enkelt :)?

Dom finns på www.hooks.se - klicka vidare Sortiment häst - Ryttaren - Ridstövlar så finns dom där :) Dom är rätt smala och går upp lite högst upp :)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Lillsyrran har & är supernöjd! (de är inte stela säger hon)
Snörning är snyggast!
Köp dem de är prisvärda:rofl:
(har själv funderat på ett par men dom passar inte min smala, långa vad:crazy: )
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Okej, vad bra :)

Jag gillar oxå modellen,de är inte så klumpiga som en del ridstövlar är och ¨så är dom ju så billiga :p
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Jag provade dem för typ ett år sedan, och jag tycker INTE att de var varken sköna eller snygga. Jag (och de som var med mig i affären) tyckte att stövlarna såg ut att vara gjorda av konstläder, och inte av äkta läder.
Men om du ska köpa dem så håller jag med turboponny: snörning är snyggast ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hööks ridstövlar!

Typ såååå många läderridstövlar från hööks går sönder. Skulle sattsat på ett par andra.
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Okej..
Har ni några tips på andra smala läderstövlar som inte är alltför dyra?

Måste nog finnnas i juniorstorlekar då jag har smala vader.
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Tycker dom som VelvetQ99 tipsade om, var och testa dom på Hööks och dom kändes "billiga" som dom skulle hållas 3 ridturer... :smirk: Om du vill ha smakråd ska du köpa dom från Cavallo :angel:
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Ja, blev förtjust i dom :)
Men jag vill prova dom innan, så att dom passar, men det här återförsäljaren låg ju i sthlm. Bor i SMåland, någon som vet några fler återförsäljare i nära kalmar? :angel:
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Jag har Mountain Horse, Sportive modellen. Älskar dom! De är jättesköna och finner snabbt bra passform... Dessutom är dom prisvärda och hållbara! ;) Finns i juniorstorlek. :)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Jag har hooks laderstovlar med snorning. pris lite under 2000kr. jag tycker dom ar prisvarda. visst ar dom lite harda i borjan men efter att ha anvant dom i 1vecka ar dom underbara. ;D Jag alskar mina stovlar iaf. :)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Har haft mina från Hööks i över ett år nu och dom är flitigt använda. Ser fortfarande fräscha ut. Tycker helt klart att dom är prisvärda, men man kanske får vara lite X-tra rädda om dom då kvaliten inte är det samma som Königs eller Cavallo...Har faktiskt ett par Cavallo men ska jag vara ärlig, så är Hööks stövlarna oftare på fötterna!
Sköna och mjuka stövlar som passade direkt som nya.
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Hur är passformen och komforten?
Hur är storlekarna?Skillnad mellan junior och vanlig?
Tycker ni man ska ha snörning eller inte (tävlar mest hoppning, lite dressyr)
Och sist, är ni nöjda med dom helt enkelt :)?

Provade dem häromveckan när jag letade stövlar. På mig passade de inte alls bra, provade både med snörning och utan, junior och vanlig, normala & vida. På nästan alla modellerna hängde de liksom ut vid vaderna, inte snyggt!;s Junior var något kortare än de vanliga.
Näe, jag satsade på att lägga några hundralappar till på fraticelli selleriastövlar, passade mina ben mycket bättre=)
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Ett tips om man vill komma undan copyrightskyddet är att först trycka ner vänster musknapp och hålla den nedtryckt medan du trycker ner höger... Fungerar dock inte på alla hemsidor (då det finns ett script för det också), men på den nämnda hemsidan fungerar det.
 
Sv: Hööks ridstövlar!

Har fått ett tips om att Petrie stövlar är jättesnygga och bra! har någon erfarenhet av dom stövlarna?
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ja som rubriken lyder, vad är bäst ridstövlar eller shortchaps? Det är såklart en personlig preferens, men nu är det dottern som ska ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 223
Utrustning Hej! Jag har ett par stövlar som jag nu tänker sälja begagnat. Jag köpte dem för drygt ett år sedan på Hööks, de är svarta och små i...
Svar
3
· Visningar
673
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp