Bukefalos 28 år!

Höst/vinterjacka till klänning

För prydligt!
Prydligt?
36153
 
Men dom är bäst! Jag kan leva med att se lite preppy ut när de är sköna, varma och har världens bästa fickor.

Fast hela min familj har Barbour och har alltid haft, tror jag fick min första som typ femåring. Så jag kanske är okej med det pga är lite snobbig 🤷‍♀️ .
Inte ens om jag var bekväm med Barbour, skulle jag våga visa mig i en inför mina föräldrar i den! De tycker ändå att jag är alldeles för borgerlig.
 
Inte ens om jag var bekväm med Barbour, skulle jag våga visa mig i en inför mina föräldrar i den! De tycker ändå att jag är alldeles för borgerlig.
Ha! Jag tror jag slutade bekymra mig om vad mina föräldrar tycker om mina kläder när jag var nånstans i 20-års åldern :p.
 
Spinner vidare på @ameo s tråd.

Jag kommer att ha mer klänning i höst/vinter än jag brukar. Men vad har man för ytterjacka till klänning? Jag har Fjällräven och Didrikson men ingen av dem passar ju. Kappa vill jag inte ha. Förmodligen borde man ha en midjekort jacka men det gillar jag inte.


Grandpa har varma och snygga jackor som är långa. Lånade väninnans dam-grandpa brixtol när jag höll på att frysa ihjäl under en Rostockweekend. Fantasiskt varm och skön, efter det är jag grandpa-fan! :heart
https://www.grandpastore.se/sv/rhymes-black-navy-3

Kolla Grandpastore på nätet, finns även som fysisk butik på Vallgatan i GBG för den som lever IRL.
 
Jag har främst jackor från stormberg av de jag använder. Bägge är typ längd halva låret o jag tycker inte det ser minsta konstigt ut om kjolar/klänningar sticker ut/hur mycket/inte alls. Har en regnjacka o en vinterjacka från dem. Typ sånhär modell på bägge.

36165
 
Jacka i samma längd som en kappa?
Beroende på hur långa klänningarna är. Jag tycker jacka till klänning behöver antingen vara midjekort eller i ungefär samma längd som klänningen.
Beror också på om kjolen på klänningen är vid eller figurnära. Ju vidare kjol desto längre jacka.

Alltså gud jag får ångest bara av att tänka på att ytterjackan måste passa min ev klänning 🙈 Så mycket man inte lär sig som ointresserad hästnörd 😨
 
Ha! Jag tror jag slutade bekymra mig om vad mina föräldrar tycker om mina kläder när jag var nånstans i 20-års åldern :p.
Olika föräldrar tycker saker om kläder på olika vis, liksom!

Men, det är det där snobbiga flytandet ovanpå som märket signalerar, som jag har problem med. Vilket är synd, för en del av jackorna är ju snygga. Fast för dyra.
 
Olika föräldrar tycker saker om kläder på olika vis, liksom!
Jamen såklart! Men jag tror ärligt talat inte jag oroat mig för vad mina föräldrar skulle tycka om mina kläder på ÅR alltså.
Men, det är det där snobbiga flytandet ovanpå som märket signalerar, som jag har problem med. Vilket är synd, för en del av jackorna är ju snygga. Fast för dyra.
Fast så dyra är de inte. Min jag har nu har jag haft i fem år tror jag. När de börjar se skruttiga ut har jag dem i stallet och då håller de ytterligare flera år. Tycker det är rimligt pris med tanke på länge man kan använda dem.
 
Alltså gud jag får ångest bara av att tänka på att ytterjackan måste passa min ev klänning 🙈 Så mycket man inte lär sig som ointresserad hästnörd 😨
Ångest känns väl onödigt. Jag brukar gå runt i jackor som inte ser helt bra ut ihop med övriga plagg, men nu var ju frågan vad som passar bra :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 797
Senast: Wingates
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 407
Senast: Hedinn
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 159
Senast: Barbabelle
·
Kläder & Bli fin Om man inte får posta en sån här tråd p.g.a reklam ber jag om ursäkt. Men jag är ute efter en tunnare jacka och jag tänker på de där...
Svar
3
· Visningar
400
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp