Bukefalos 28 år!

Höst/vinterjacka till klänning

Ett problem med dun, förutom djurmisshandelsaspekten, är att jag inte bor i klimat för dun! Jag har haft många dunjackor genom åren men Göteborg är inte tillräckligt kallt. Men numera finns det ju mycket tunnare sådana.

Det här kan jag relatera till, som uppväxt på kusten. Den råa kylan som ju egentligen inte är så kall men man ändå fryser. Eller har riktigt tjock jacka och svettas :cautious:
 
Den här modellen från Didriksson gillar jag, med skärningen baktill som jag tycker passar till kjol/klänning. Den är vindskyddad och tät, men kanske inte vintervarm - det var det du ville ha eller?
https://www.outnorth.se/didriksons/bea-women-s-parka#Black
Jag skulle nog kunna göra den lite vintervarm ... just den är en av de lite mindre sportiga modeller som jag sett hos Didrikson. Ska kika mera på dem. Dessvärre har min hovleverantör av märket konkat och jag vill absolut prova i butik, jag får kolla runt om det finns någon annan som har lika bra utbud.
 
Jag skulle nog kunna göra den lite vintervarm ... just den är en av de lite mindre sportiga modeller som jag sett hos Didrikson. Ska kika mera på dem. Dessvärre har min hovleverantör av märket konkat och jag vill absolut prova i butik, jag får kolla runt om det finns någon annan som har lika bra utbud.
Jag har jackan själv, jag får alltid kommentarer om att jackan är snygg och 'fräsch'. Den är superskön tycker jag, min östliga kustsida kräfver dock varmare ytterplagg alldeles för ofta...:cautious:
 
Ett problem med dun, förutom djurmisshandelsaspekten, är att jag inte bor i klimat för dun! Jag har haft många dunjackor genom åren men Göteborg är inte tillräckligt kallt. Men numera finns det ju mycket tunnare sådana.
De flesta dunjackor har väl något slags syntetiskt dun? Trodde jag. Vissa märken kör riktigt dun men många inte.
 
De flesta dunjackor har väl något slags syntetiskt dun? Trodde jag. Vissa märken kör riktigt dun men många inte.
Det tror jag inte. När jag kollade Zalando i går stod det "icke-textila delar av animaliskt ursprung: Ja". Det var inte pälskanter så jag antar att det är dunet de menar. Dun och fjäder står det på väldigt många jackor.
 
Det tror jag inte. När jag kollade Zalando i går stod det "icke-textila delar av animaliskt ursprung: Ja". Det var inte pälskanter så jag antar att det är dunet de menar. Dun och fjäder står det på väldigt många jackor.
Okej, jag tror att typ uhip och liknande bara har syntetdun och sen kanske jag bara antog att det gällde för de flesta märken..

Edit. Snabb googling hittade flera långa dunkappor med syntetfoder så det är iaf inte ovanligt 😊
 
Det tror jag inte. När jag kollade Zalando i går stod det "icke-textila delar av animaliskt ursprung: Ja". Det var inte pälskanter så jag antar att det är dunet de menar. Dun och fjäder står det på väldigt många jackor.
Det gör det säkert. Men det kan ändå vara idé att kolla. Jag avstod länge från en väst jag verkligen ville ha att rida i. Sen visade det sig att det är textila material rakt igenom.
 
Det gör det säkert. Men det kan ändå vara idé att kolla. Jag avstod länge från en väst jag verkligen ville ha att rida i. Sen visade det sig att det är textila material rakt igenom.
Men om det står dun och fjäder på lappen, då är det väl dun och fjäder? Annars står det syntet.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver en ny regnjacka och kollar runt lite. Är det nån som har en riktigt bra regnjacka som ni kan tipsa om? Jag vill ha en som...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 797
Senast: Wingates
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 405
Senast: Hedinn
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 158
Senast: Barbabelle
·
Kläder & Bli fin Om man inte får posta en sån här tråd p.g.a reklam ber jag om ursäkt. Men jag är ute efter en tunnare jacka och jag tänker på de där...
Svar
3
· Visningar
400
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp