Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det går så mycket fortare nu när jobbar. V har blivit såå stor! Fast hon är rätt liten i storlek, kanske att hon tangerar 9 kg vid 12 mån. Stod stilla i vikt närmare två månader, men har börjat ta igen det nu. BVC har nojjat men var skönt att komma till barnläkaren som inte var det minsta orolig. Inga allergier kunde påvisas och ja, hon verkar må väldigt bra. :)

Hon älskar att åka rutschkana, bläddra i böcker och lyssna när vi läser, träffa andra småbarn, titta på djur och leka med telefonen, såklart. :p

Livet rusar på och jag uppskattar verkligen att vara tillbaka på jobbet. Led av tristess sista tiden som föräldraledig och då var det ändå sommar. V får vara hemma på heltid till aug -17. Nu är sambon föräldraledig på heltid men nästa år plockar vi ut ett par föräldradagar var per vecka. Och nästa år ska vi flytta. Vi har köpt hus!
 
@Sedna
Grattis till huset!

Jag önskar att min man ville vara hemma lite med, men han är inte så intresserad. Så det lutar åt att jag är hemma på heltid till augusti 2017. Kanske kan ta lite helgjobb på jobbet så man kommer hemifrån lite.
 
Kul med hus @Sedna

Vet inte hur vi ska göra med dagis. Antingen hösten 2017 eller 2018. Börjar hon 2017 är det runt 10-12 h/veckan och året därpå lite mer men aldrig mer än typ 25-30.

Har ju flexibelt jobb + under 2017 och framåt kommer vi båda jobba hemifrån. Men bebis gillar ju att leka med andra barn så därför känns 2017 lämpligt men å andra sidan slipper vi gärna alla dagissjukdomar... så jäkla svårt!
 
Grattis till huset, @Sedna ! Nu när vi äntligen är klara med skola båda två (har pluggat i omgångar i 8 år sammanlagt O_o) är planen att vi ska spara lite mer och sen leta hus... längtar mig tokig, faktiskt, efter ett eget hus! När flyttar ni?
 
Och vi letar fortfarande hus, i höst har det inte varit nåt till salu :(
grattis Sedna!

Jag gillar också att jobba, blev lite segt på slutet. Hela familjen mår bättre när mamma inte är uttråkad ;)

H älskar rutvhkanan men inte gungorna. Och nu i helgen har han tagit några steg ett par gånger!
 
Tack hörni! Vi flyttar i januari @Flixon. Förhoppningen var att hitta ett hus innan nästa sommar och det gick mycket snabbare än vad vi vågat hoppas på. Tomten är som gjord för att ha en rutschkana så det kanske blir ett projekt att fixa. :D
 
Nu är det ju fler som fyllt år, grattis på er :)

Här försökte jag fota båda ungarna igår för att göra en liten fars dags-present. Maken har inga bilder på barnen på jobbet, det måste han väl ha? :love: Men att få båda två att uppföra sig samtidigt var lättare sagt än gjort :D
24_10.jpg
 
Åhej. Vi firade 11 månader igår. Måns charmar allt och alla. Hänger med sin pappa på dagarna och sover med mig hela nätterna. Mysigt med nattamningen, få se om jag tycker samma om ett tag. ;) Känner mig oförskämt pigg för att vara småbarnsförälder, kan nog ha att göra med att jag inte somnar senare än nio på kvällarna. Hehe.
 
Vilka härliga bilder (som vanligt ;)) @Zewz! Jag har en unge som kryper i 190 mot kameran så fort jag tar fram den, blir så himla svårt att fota då :p
 
Förkylning nr 357 här hemma, så känns det åtminstone. Siri är pigg som en mört dock, medt lite snorig och hosta. Värre är det med hennes stackars mor :arghh: fan vad det är trist att vara förkyld!
 
Här har jag varit frånvarande ett tag kom jag på.
Vi trivs bra i huset och jag har börjat jobba igen, pappan är hemma. Ska dela lite på det sen till dagisstarten i februari.
Utvecklingen går framåt, vi har haft första höstförkylningen här för att jag började jobba lite såklart.. Alva har börjat gå några steg i taget också :D
Hon har även hunnit med att slå sig första gången och hade av strängen mellan framtänderna så det blödde massor :crazy: men det gick iaf fort över och inget annat skadat så det var skönt.
Dessutom sedan i lördags så sover hon hela nätter :bump: Somnar senare än innan men sover i sträck vilket är skönt. Hon sover i sin säng i sitt rum och jag ammar bara ibland numera.

Hon har fått 6 st tänder och är nu 11,5 månad!
 
Jag behöver lite inspiration till aktiviteter för min lilla. Vad gör ni som fortfarande är hemma om dagarna? Hon går inte än men kryper över och under det mesta.

Babysim går vi på, öppna förskolan är sådär och babyrytmiken är fullbokad.
 
Jag behöver lite inspiration till aktiviteter för min lilla. Vad gör ni som fortfarande är hemma om dagarna? Hon går inte än men kryper över och under det mesta.

Babysim går vi på, öppna förskolan är sådär och babyrytmiken är fullbokad.
Dansa, sjunga, busa, läsa. Rita börjar bli intressant! Annars är det många promenader/cykelturer till lekplatser. Sen har vi ju allt sånt där som måste göras, typ handla mat och fixa stallet.
 
Jag behöver lite inspiration till aktiviteter för min lilla. Vad gör ni som fortfarande är hemma om dagarna? Hon går inte än men kryper över och under det mesta.

Babysim går vi på, öppna förskolan är sådär och babyrytmiken är fullbokad.

Vi läser mycket. Böcker är väldigt intressant. Annars är barnet mest överallt och ska undersöka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 503
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 564
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 701
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 472
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp