Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har haft magsjuka i helgen förresten, härligt att vara småbarnsförälder... men det lustiga är att Siri inte blev sjuk! Hoppas hon har någon supergen mot magsjuka ;)
 
Vad har ni köpt/fått/önskat i ettårspresent? Kommer inte på något för har typ "allt" redan. Kläder har hon massor + vill helst köpa det själv ändå så det blir snygga kläder. Leksaker har vi massa med. Gick in på jollyroom och bara sparade några länkar som önskelista för släkten ville ha en. Men känns så onödigt att de ska köpa saker bara för att. Nu valde jag bara ut några saker snabbt som såg fina ut.
Finns det något "vettigt"/kul man borde ha?

I övrigt är allt kalas, hon började gå ganska exakt på sin 11 månaders dag. Skor går fortfarande sådär. Uggsen duger och de har ju hård sula så borde funka även ute, än så länge sitter hon i vagn ute. Och 2 tänder har hon fått. Älskar att borsta tänderna så det är ju bra, går iofs fort med så få tänder :)
Vi önskade uteleksaker, docka, cd med barnvisor, träklossar, kläder bla.

Det hon fick var böcker med och utan musik, musikinstrument, kläder, klossar, en tavla, pengar, trä-häst från Brio, fler badleksaker bla. Lära gå-vagn och bil att sitta på har hon.
 
H har en rolig grej för sig. Han har alltid älskat att gosa med människor som har långt och tjockt hår eller krulligt hår, hår som märks helt enkelt. han älskar även att gosa med katterna och i sina försök att klappa fint har han helt enkelt satt fram/ned sitt huvud så har katten strykt sig mot honom utan att han får håret i munnen.

nu gör han likadant på öppnis när han ser ett barn med fint hår :laugh: han kryper fram och böjer ned huvudet och liksom hoppas att de ska stryka sitt härliga hår mot honom. tyvärr fattar inte de andra barnen vad han gör. tycker lite synd om honom som inte får respons men ändå fascinerad av vilka smarta lösningar han kommer på.
 
H har en rolig grej för sig. Han har alltid älskat att gosa med människor som har långt och tjockt hår eller krulligt hår, hår som märks helt enkelt. han älskar även att gosa med katterna och i sina försök att klappa fint har han helt enkelt satt fram/ned sitt huvud så har katten strykt sig mot honom utan att han får håret i munnen.

nu gör han likadant på öppnis när han ser ett barn med fint hår :laugh: han kryper fram och böjer ned huvudet och liksom hoppas att de ska stryka sitt härliga hår mot honom. tyvärr fattar inte de andra barnen vad han gör. tycker lite synd om honom som inte får respons men ändå fascinerad av vilka smarta lösningar han kommer på.

Haha! Men gud så gulligt! :D
 
Visst behöver man tre barnvagnar? :angel:

Beställde hem en Babyjogger city Tour i färgen Plommon innan :love: :love: :love:
Mannen tyckte den eller svart så jag var inte sen att hänga på :p

Mini ska snart ut och åka till Uppsala igen och då behövs den och skönt med en vagn som tar ingen plats i bagaget. Har testat den i butik och gillar den jättemycket :)
Hon har börjat åka framåt nyligen med, titta på mamma duger inte längre.

Nu ska jag inte ha fler vagnar ska bli mitt nya mantra :crazy:
(Men ska allt pimpa denna så den blir finfin :D =det blir så här när man inte har en häst att shoppa till :cautious: )
 
Köpte ny Emmaljunga Superviking för två veckor sen :D men sålde faktiskt brion så har bara fyra nu ;) har BJ mini zip, vi störtdiggar den.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Hon brukar få en flaska välling vid 18:30, sen somnar hon vid 19-19:30.

Då äter hon ingen nattamat, bara tidig frukost :p
Var på bvc idag som tyckte vi skulle sluta med nattmaten och det gör jag gärna!
Hon äter ganska så frekvent kvällen/natten. Dom tyckte jag behövde min sömn och det kan jag hålla med om.
Nåja, får väl se om vi lyckas sluta. Hon gillar inte välling eller gröt så går inte mätta henne på det viset.
 
Då äter hon ingen nattamat, bara tidig frukost :p
Var på bvc idag som tyckte vi skulle sluta med nattmaten och det gör jag gärna!
Hon äter ganska så frekvent kvällen/natten. Dom tyckte jag behövde min sömn och det kan jag hålla med om.
Nåja, får väl se om vi lyckas sluta. Hon gillar inte välling eller gröt så går inte mätta henne på det viset.
Vi slutade med nattmat/amning drygt en vecka innan ett-årsdagen. Drog ner gradvis från tre till ett mål under drygt en vecka och sedan slutade vi. Hon sover 11-12 timmar på natten, äter gröt ca en timme innan läggdags och sedan ersättning strax innan tandbostning och läggning.
 
Någon mer unge som fortfarande äter på nätterna?
Näe, vi slutade med natt-ersättning (hon åt inte välling då) när hon var 8 månader. Äter välling vid 19 och somnar strax därefter, vaknar vid 6-7 på morgonen. Men de senaste veckorna vaknar hon ungefär hälften av nätterna och får då komma över i vår säng, sen ligger hon och busar... :meh: hon kräver ingen uppmärksamhet men det går ju inte att somna om när hon ligger som en liten propeller mellan oss.
 
Men hallå! Vilken färg blev det då? Vilka däck? Va va va? :nailbiting: :p
17772_3.jpg

fast Lounge black sittdel som är lite mörkare. :love::love:
 
  • Gilla
Reactions: MM
H käkar välling vid 20 och somnar då. Middag vid 18 typ.
Sen sover han ungefär till 8, tiderna är lite flytande än.

Han snuttar lite på en vattenflaska 1-2ggr/natt. Vill helst komma över till oss och sova sked med mamma (om jag vänder mig drar nån mig i axeln för att jag ska vända så han kan borra in sig i min famn) vid 2-3 på natten men han ligger väldigt stilla.
 
Första riktiga ordet (inte mamma, pappa, titta,där osv) blev .... Gurka! :D Nån älskar sin gurka
Siri säger mest tack. Hela tiden, hon ger bort allt hon hittar och säger tack, samtidigt som hon nickar :D Hon provar några andra ord emellanåt men de är inte lika populära (vagnen, gunga, äta, bajsa). Tror att hon kommer pladdra hur mycket somm helst när det väl lossnar på riktigt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 139
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 332
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 489
Senast: Rie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 121
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp