Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2019

Bf+8 här. Ultraljud imorgon för att se att allt ser bra ut. Har nästan slutat längta efter bebisen, det känns på allvar som att den aldrig kommer. Helt irrationellt såklart.
 
Jag byter vecka till 38 imorgon, vilket innebär att bebis blir fullgången. Plötsligt känns allt mycket tyngre och jobbigare. Jag ska ringa jobbet imorgon och meddela att jag troligen inte kommer kunna bilpendla till arbetsplatsen mer from nu, men kan jobba lite hemifrån...

Hur länge ska du jobba? Förstår att det börjar bli jobbigt med bilpendlingen, det är det jag själv tycker är jobbigast. Att vara på jobbet går väl an, men att ta sig dit och hem är värre.
 
Bf+8 här. Ultraljud imorgon för att se att allt ser bra ut. Har nästan slutat längta efter bebisen, det känns på allvar som att den aldrig kommer. Helt irrationellt såklart.

Blä, förstår att det känns olidligt! Hoppas det går bra på UL och att bebis bestämmer sig för att det är dags att komma ut snart :)
 
Bf+8 här. Ultraljud imorgon för att se att allt ser bra ut. Har nästan slutat längta efter bebisen, det känns på allvar som att den aldrig kommer. Helt irrationellt såklart.
Huu förstår verkligen känslan! Känns som om en ska vara gravid för alltid, finns liksom inget slut, går inte att ens försöka minnas hur det känns att vara ogravid...🙈
Men snaaaaaart är du på andra sidan, och det är underbart att kunna andas igen, att kunna röra sig och inte vara så svullen och slippa alla andra åkommor ☺
 
@_Zacke_ jobbigt med läkare som inte lyssnar... Tyvärr finns det en del människor på fel plats 😬
Hoppas det går bättre på nästa kontroll, de går ordning på trycket och att det fortsätter vara stabilt för bebis!
 
Vi hade BVC-besöket bokat i fredags, dock blev det ett spontant hembesök istället då sköterskan ändå var ute och åkte.
Lillen har gått upp till drygt 4,8 kg så inga problem med tillväxten 😁
Storebror har också varit stor hela tiden och legat på de översta kurvorna, verkar som lillebrorsan tänker följa hans exempel 🙈
 
Hur länge ska du jobba? Förstår att det börjar bli jobbigt med bilpendlingen, det är det jag själv tycker är jobbigast. Att vara på jobbet går väl an, men att ta sig dit och hem är värre.
Måendet får helt avgöra, men då det känns tyngre nu blir det nog deltid hemifrån fram till 10-14 dagar innan BF, om inget ändras :)
 
Åkte av unghästen förra veckan, och hade verkligen tur. Det hade kunnat gå så mkt värre. Extra koll på förlossningen och allt verkar bra med bebis. Så nu får det vara färdigridet på henne. Det enda positiva i det är att vänster fog verkar ha tryckts "rätt", knappt ont där sedan dess.

Plan att söka graviditetspenning inom kort. Jobb med en hel del risker och belastning.

V 34 för mig nu.
 
Åkte av unghästen förra veckan, och hade verkligen tur. Det hade kunnat gå så mkt värre. Extra koll på förlossningen och allt verkar bra med bebis. Så nu får det vara färdigridet på henne. Det enda positiva i det är att vänster fog verkar ha tryckts "rätt", knappt ont där sedan dess.

Plan att söka graviditetspenning inom kort. Jobb med en hel del risker och belastning.

V 34 för mig nu.

Otäckt men skönt att allt verkar ha gått bra!
 
Åkte av unghästen förra veckan, och hade verkligen tur. Det hade kunnat gå så mkt värre. Extra koll på förlossningen och allt verkar bra med bebis. Så nu får det vara färdigridet på henne. Det enda positiva i det är att vänster fog verkar ha tryckts "rätt", knappt ont där sedan dess.

Plan att söka graviditetspenning inom kort. Jobb med en hel del risker och belastning.

V 34 för mig nu.
Hu vad läskigt. Jag har inte vågat rida alls under graviditeten då min häst är lite sportig ibland - hästen och jag har typ samma form nu :cautious:
 
V35 här, har noterat att bebis rör sig annorlunda, mindre plats så det är långsammare och större rörelser som man känner, mycket mindre rena sparkar. Det är häftigt tycker jag att känna alla rörelser! 😍
 
Åkte av unghästen förra veckan, och hade verkligen tur. Det hade kunnat gå så mkt värre. Extra koll på förlossningen och allt verkar bra med bebis. Så nu får det vara färdigridet på henne. Det enda positiva i det är att vänster fog verkar ha tryckts "rätt", knappt ont där sedan dess.

Plan att söka graviditetspenning inom kort. Jobb med en hel del risker och belastning.

V 34 för mig nu.
Tur att det gick bra! Läskigt att åka av.

Har slutat rida nu jag med, min blir dubbelt så pigg såfort temperaturen sjunker så nu är han lite för mycket att hålla reda på just nu, arbetar lite från marken och kör istället men ska jag vara ärlig blir det inte mer än 1-2 gånger i veckan om ens det ibland. Tur han har medryttare!
 
Bf+8 här. Ultraljud imorgon för att se att allt ser bra ut. Har nästan slutat längta efter bebisen, det känns på allvar som att den aldrig kommer. Helt irrationellt såklart.

Åh förstår att det är otåligt och frustrerande, hoppas bebis kommer snart!
 
Hu vad läskigt. Jag har inte vågat rida alls under graviditeten då min häst är lite sportig ibland - hästen och jag har typ samma form nu :cautious:
Ja, det var verkligen tur att det gick bra! Hon gjorde ett attackkast ner i ett meterdjupt dike, tog tvärstopp mot ett ståltrådsstängsel, så då vände hon ner i diket igen, när hon sedan drog 90 grader upp ur diket i galopp åkte jag...

Har övergått till att bara träna henne från backen och rider den trygga och stabilare hästen istället nu. Hade gärna haft medryttare, sökt i ett år men inte fått napp.
 
Ja, det var verkligen tur att det gick bra! Hon gjorde ett attackkast ner i ett meterdjupt dike, tog tvärstopp mot ett ståltrådsstängsel, så då vände hon ner i diket igen, när hon sedan drog 90 grader upp ur diket i galopp åkte jag...

Har övergått till att bara träna henne från backen och rider den trygga och stabilare hästen istället nu. Hade gärna haft medryttare, sökt i ett år men inte fått napp.
Jag sökte efter medryttare i början också, men fick inte napp på vad jag behövde så då får hon skrota runt på lösdriften i stället...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 320
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 217
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 890
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 718
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp