Höstföräldrar 2019

Håller med här @Rouise!
Viktigt att lyssna på kroppen, den gör ett jättejobb under graviditeten. Jag vet hur sjukt svårt det är 🙈
Förra graviditeten jobbade jag på akutmottagning, sommar och som vanligt massor av extrapass som behövde täckas... Men efter att både min barnmorska och man skällt lite på mig så kunde jag faktiskt se att det är en begränsad tid där jag faktiskt inte kan jobba på lika mycket som vanligt.

Det är faktiskt arbetsgivarens uppgift att lösa personalens frånvaro. Sedan vet jag att det är svårt i många yrken, men låt inte det hindra dig från att faktiskt vara sjuk/vila/ta det lugnare när du känner att du behöver det!

Ni har ju såklart rätt båda två och jag har faktiskt sjukanmält mig både idag och imorgon, det känns väldigt skönt att få några dagar nu att vila ordentligt! ☺️
 
Här börjar v fog/si-led ge upp helt. Börjar vara tufft att jobba pga det. Sover kass gör jag alltid, så bonus om jag sover något bättre någon natt (och bara vaknar 5-10 ggr). Men att ha så ont i fogen är tufft. Frustrerande när man inte kan lyfta/bära/gå normalt.
 
Här börjar v fog/si-led ge upp helt. Börjar vara tufft att jobba pga det. Sover kass gör jag alltid, så bonus om jag sover något bättre någon natt (och bara vaknar 5-10 ggr). Men att ha så ont i fogen är tufft. Frustrerande när man inte kan lyfta/bära/gå normalt.

Blä vad segt! :down: Jag har inte speciellt stora problem men tycker ändå det är jobbigt, måste vara väldigt tufft för er som har väldigt ont :(
 
Här är det nu vecka 35 och det närmar sig mer och mer. Börjar bli aningens trött på det så kallade välsignade tillståndet (:cautious:) men är ändå tacksam för att både jag och bebis verkar må bra. Men ja, varje dag är mest en rad av olika symptom :p

Jag är lite orolig att jag fått begynnande karpaltunnelsyndrom på högerhanden, har ju de senaste veckorna haft problem med svullna händer och fingrar. Så igår började jag känna mig så himla trött i höger handled och det spred sig under dagen hela vägen upp i armen. Liksom inte ont men som rejäl växtvärk typ. Så nu är det jag som försöker aktivera händer och fingrar många gånger under dagen och hoppas att det inte blir värre än såhär.
 
Här har vi gått in i vecka 36+0. ❤
Jag har tid hos vår nya mvc idag och hoppas det ska fungera bättre än hos den förra. Suboptimalt med ett byte så sent i graviditeten, men jag hade tänkt byta hela paketet bvc/vc/mvc efter förlossningen ändå för barnets skull.

Dock verkar förlossningen fungera utmärkt i Västerås, de har bra koll hittills och agerar ifall något händer. :up:
Sömnbristen är värst just nu, med en förkylning som inte samarbetar så bra med det välsignade tillståndet... Sover max 3-4 h per natt just nu 😴
 
Här är en till som sover riktigt dåligt.
Svettas och vaknar, går upp och kissar, hittar ingen bra position, snarkande sambo och en treåring som strular en del med sömnen till och från.. inatt fick jag nog ihop 4 Tim totalt, upphackat mellan 21 och 07 😰😱
Lillebror i magen vaknar varje gång jag är uppe också och får rätt ont när han snurrar omkring.

Han får gärna komma nu faktiskt..
näst sista besöket hos BM är nästa vecka, då är det bara en vecka kvar till BF. Ska se om jag kan flörta till mig en undersökning för att se om alla dessa förvärkar jag har gett något eller inte.
Med första barnet kollades jag den 5/8 och då måste BM ha retat igång nåt för slemproppen lossnade morgonen efter och sen kom dottern den 8/8. Hoppas på samma resultat vid en eventuell undersökning igen 😅🤣
 
BF+2 idag, inga tecken till att bebisen är på väg. Skulle träffat barnmorskan idag men hon har blivit sjukskriven sojagrädde har fått en tid hos någon annan på torsdag. Innan dess hoppas jag att barnet kommit.

Mår rätt bra, men vissa nätter väldigt uppbackad sömn.
 
BM besök idag i v.38, vi sammanfattade graviditeten lite (som har varit väldigt bra) och jag fick "önska" lite inför förlossningen i form av att jag gärna som förra gången vill bada om det hinns med, och att lustgas funkade fint för mig. Jag fick även önska att gå hem tidigt, om allt är bra med mig och bebis, känner inte att vi behöver stanna kvar på BB "bara för att".
I övrigt var allt bra, och bebis ligger fortsatt åt rätt håll och idag låååångt ner, lite lite ruckbar fortfarande.
Med storebror var jag helt övertygad om att gå långt över BF, (kom på BF+1) men denna gången känns det som att bebis kan komma tidigare dumt nog. Kommer ju kännas ännu längre att gå över tiden denna gång i så fall :grin::D
 
BM besök idag i v.38, vi sammanfattade graviditeten lite (som har varit väldigt bra) och jag fick "önska" lite inför förlossningen i form av att jag gärna som förra gången vill bada om det hinns med, och att lustgas funkade fint för mig. Jag fick även önska att gå hem tidigt, om allt är bra med mig och bebis, känner inte att vi behöver stanna kvar på BB "bara för att".
I övrigt var allt bra, och bebis ligger fortsatt åt rätt håll och idag låååångt ner, lite lite ruckbar fortfarande.
Med storebror var jag helt övertygad om att gå långt över BF, (kom på BF+1) men denna gången känns det som att bebis kan komma tidigare dumt nog. Kommer ju kännas ännu längre att gå över tiden denna gång i så fall :grin::D
Åh bada har jag velat göra båda gångerna, speciellt nu sista gången! Var också sugen på vattenförlossning. Men det hanns aldrig med...😊
 
Proverna någorlunda oförändrade idag med så fick komma hem igen:heart Dock höjd dos med blodtrycksmedicin(4 tabletter om dagen 😬 )
Nästa besök är på torsdag.
En sak är i alla fall positiv, jag börjar komma över min blodprovsfobi nu, blir stucken stup i kvarten så orkar knappt bry mig längre 😅
 
Proverna någorlunda oförändrade idag med så fick komma hem igen:heart Dock höjd dos med blodtrycksmedicin(4 tabletter om dagen 😬 )
Nästa besök är på torsdag.
En sak är i alla fall positiv, jag börjar komma över min blodprovsfobi nu, blir stucken stup i kvarten så orkar knappt bry mig längre 😅
Vad skönt att du kan fortsätta vara hemma lite till!

Jag har senaste två-tre nätterna vaknat fler gånger än vanligt pga kramp i benen 🤦🏼‍♀️ Har inte haft det på hela graviditeten men självklart ska det komma nu med 2,5vecka kvar till BF.
Har även sjukt mycket förvärkar varje gång jag är uppe på natten. Är riktigt leds på att redan nu ha såpass dålig sömn att det går ut över dagarna.
 
Vi har spjälsängen bredvid vår säng, och jag såg att min lättväckta och ljudkänsliga make hade lagt en förpackning med öronproppar vid babynestet. Försigkommet sätt att boa, i verkligt god tid, tänkte jag :love:

Helt fel - öronpropparna är i fullt bruk varje natt för jag snarkar hysteriskt högt tydligen :rofl:
 
Gaaaahh jag är så brutalt svullen om händer och fötter :( Skulle behöva sitta med allt i högläge typ men det funkar inte riktigt när jag ska jobba samtidigt. Så obehagligt när fingrarna funkar sämre och jag måste spänna ut skor/tofflor för att fötterna inte får plats. Och ja, jag har stödstrumpor...
 
Gaaaahh jag är så brutalt svullen om händer och fötter :( Skulle behöva sitta med allt i högläge typ men det funkar inte riktigt när jag ska jobba samtidigt. Så obehagligt när fingrarna funkar sämre och jag måste spänna ut skor/tofflor för att fötterna inte får plats. Och ja, jag har stödstrumpor...

Du var nyss hos bm på kontroll eller? Jag är ju extremt havandeskapsförgiftning nojig nu men🙄
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
19 975
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
10 984
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
412
· Visningar
43 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp