Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, min förhoppning är absolut att kunna flaska, men vågar inte ta det för givet, varför den jävla konferensen förmodligen får stryka på foten 🙈
Alternativt får vi la åka över dagen och maken får hänga på, så jag iaf kan vara med första dagen. Vi får se helt enkelt. Men de ville ha svar senast i slutet av oktober, och anmälan bindande. 😝
men en icke bindande anmälan borde ju var helt ok med dina förutsättningar :)
Prata med dem?!

vi anmälde oss just till en konferens i vår, babyn kommer vara 8 månader. Ammar han fortfarande får sambon åka, ammar han inte får jag åka 😁 4 dagar i alperna låter väldigt lockande men ammar barnet på nätterna ännu så vill igen ju inte åka.

min unge vägrar flaska, så ännu får sambon följa med på alla utflykter jag vill göra 🙀
 
Jag gör första dagen ensam hemma med båda barnen idag. Förra veckan fick maken vabba när jag var magsjuk så då fick jag inte prova på det 😅
Storebror går på förskola tis-tors och är så trött efter det att han inte är särskilt svår att aktivera de dagarna. Idag ösregnar det så jag anade att det kunde bli en utmanande dag. Hittills har allt gått bra dock, storebror har hjälpt till att städa och hänga tvätt medan lillasyster sov och nu när hon åt fick han titta på Greta Gris. Det här med noll skärmtid innan två år var en fick tanke som vi hade innan vi fick barn 😂

672DBB30-A5BA-4F04-9159-DC03366084C1.jpeg
 
Jag var på mvc häromdagen och allt såg fortsatt fint ut. Jag hade ju misstänkt att bebis vänt sig nu och det höll barnmorskan med om, hoppas han håller sig neråt nu!

Jag är lite fascinerad av sf-måttet även om jag vet hur ungefär det är. Med båda mina tidigare barn har jag haft sf-mått som indikerade på större barn än vad det faktiskt var. Med storebror låg kurvan mitt på mittlinjen men han var mini när han föddes och låt två kurvor under medel på både längd och vikt. Med lillasyster låg sf-kurvan på översta och sen över översta men hon själv var precis över medel både på längd och vikt när hon föddes.

Den här gången är sf-kurvan exakt samma som den var första gången med storebror. Så rätt nyfiken på om det beror på ytterligare ett minibarn eller om livmodern för tredje gången gillt har fattat att anpassa sig efter storleken på barnet 😅 Har TULpå tisdag så får väl en liten mer indikation på hur det stämmer då :)
 
Här har det inte hänt någonting :mad: så ny hinnsvepning idag! Jäkla bebis att vara kvar på insidan!:nailbiting:

En vän till mig gjorde 4-5 hinnsvepningar innan bf (barnmorskan var positiv till det pga graviditetsdiabetes och de inte ville att hon skulle gå för långt över tiden). Först hände absolut ingenting men efter den sista satte det igång. Så skam den som ger sig ;)

Det finns ju lite olika teorier om huruvida hinnsvepning faktiskt hjälper eller inte. Men det skadar ju inte om bebis är redo :)
 
Nu har maken och jag kollat på en föreläsning med Föda utan rädsla-verktyget. Riktigt bra var den!
Och passande nog hade jag massa mensvärksliknande sammandragningar som kom och gick, så då blev det lätt att verkligen tänka på andningen 😁 Super!

När vi var på profylaxkurs under första graviditeten fick vi göra en övning där partner fick nypa oss i benen och vi skulle försöka andas genom det. Låter mer harmoniskt med riktiga sammandragningar :laugh:
 
@Imogen hahhaha! Kan tänka mig att det blev en del pipande och skrikande. :rofl: Jag och sambon tjuvnyper, biter och härjar med varandra jämt ska kanske prova att andas mig igenom ist för att hämnas:cool:
 
Nu har jag avslutat min sista arbetsdag innan föräldraledigheten. Hade planerat bra med flex och arbetsuppgifter så att jag inte behövde köra ända in i kaklet, jobbade 5,5 timmar igår och 3 timmar idag bara :up: Känns konstigt att lämna igen, har bara jobbat 10 månader sedan förra ledigheten. Men det blir bra, framför allt min hjärna behöver få varva ner ordentligt :)
 

@Imogen hahhaha! Kan tänka mig att det blev en del pipande och skrikande. :rofl: Jag och sambon tjuvnyper, biter och härjar med varandra jämt ska kanske prova att andas mig igenom ist för att hämnas:cool:

Haha japp! Blir ju inte direkt samma smärta oh så har man ju också faktorn att det är något som sitter en och nyper en i benet :p Fördelen var ju iofs att vi fick göra tvärtom också, dvs att partnern fick andas genom våra nyp :laugh:
 
Barnmorskebesök idag. SF-måttet dalat ännu mer. Vuxit sen sist, men sämre. Så barnmorskan skulle skicka remiss till Östra för bedömning. Denna följetong alltså 🙈😅

Idag fick maken vara med i alla fall - trivsamt!

Dalar det som i faktiskt går neråt eller att det inte ökar i önskad takt? Bra att de har koll på dig iaf!
 
Dalar det som i faktiskt går neråt eller att det inte ökar i önskad takt? Bra att de har koll på dig iaf!

Det har dippat från kurvan. Från att ha legat mellan mittersta och nedersta, till att nu ligga på nedersta de två senaste gångerna. Så det hade ju vuxit från förra gången, men väldigt lite.

Tror inte de kommer göra fler tul dock, och känner mig inte orolig.
 
Det har dippat från kurvan. Från att ha legat mellan mittersta och nedersta, till att nu ligga på nedersta de två senaste gångerna. Så det hade ju vuxit från förra gången, men väldigt lite.

Tror inte de kommer göra fler tul dock, och känner mig inte orolig.

Ok! Insåg när jag skickat iväg meddelandet att det iofs borde vara fysiskt omöjligt att måttet faktiskt blir mindre. Om man inte börjat läcka fostervatten eller tidigare felmätning. Att barnet eller moderkakan krympt känns orimligt :D

Skönt att du inte är orolig! Och det är ju verkligen inte lång tid kvar för dig nu, tycker de att hon behöver komma ut i förväg är hon ju inte ens prematur :)
 
Barnmorskebesök idag. SF-måttet dalat ännu mer. Vuxit sen sist, men sämre. Så barnmorskan skulle skicka remiss till Östra för bedömning. Denna följetong alltså 🙈😅

Idag fick maken vara med i alla fall - trivsamt!
Vad jobbigt Magmåttet brukar väl plana ut där sista veckorna ändå när bebisen fixerat sig om jag minns rätt.
Bra du inte är orolig, känns ju som att med alla dom kontroller och UL du gjort så är det väl bara så att du har en liten bebis liksom.
 
Vad jobbigt Magmåttet brukar väl plana ut där sista veckorna ändå när bebisen fixerat sig om jag minns rätt.
Bra du inte är orolig, känns ju som att med alla dom kontroller och UL du gjort så är det väl bara så att du har en liten bebis liksom.

Ja precis. Sist fick jag gå på tul för att magmåttet inte planade ut utan fortsatte växa sista veckorna. Alltid är det något :p
 
Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på :love:

Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.
 

Bifogade filer

  • 16343063946221179020021617132419.jpg
    16343063946221179020021617132419.jpg
    181,4 KB · Visningar: 84
Vi är äntligen utskrivna och på väg hem. Bästa sättet att fira 2 veckor på :love:

Ska tillbaka på tisdag för ner provet, och det kommer vi göra i ca 3 månader samt uppföljning på hjärtat. Vi har lite pill att få upp hennes matintag så vi ska testa en annan ersättning för att se om det kan hjälpa.
Åh vad härligt att höra! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 143
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 187
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp