Höstföräldrar 2021, del 3

Och förutsatt att jag inte blir sjuk under dagen så börjar jag jobba imorgon, 60% (tre dagar i veckan) hela våren. Både längtar och inte, längtar efter att få vara bara jag under vissa dagar, men samtidigt kommer det nog vara slitigt med långa dagar och lite pendling, för jag gissar att jag kommer sitta på kontoret iallafall 1-2 dagar per vecka.
 
Nej, vi var på Astrid. Bor långt norrut i länet men fortfarande Sthlm :)
Okej, hade fått för mig att det var närmare Uppsala. Då är det nog olika regler helt enkelt :) Vi fick inte frågan om några symtom heller så där är det nog samma att de utgår från att alla är smittade... Vi fick inga frågor om symptom på förlossningen i höstas heller, visserligen var det väldigt bråttom då så det fanns kanske inte tid att börja fråga om vi var friska.
 
Haha SNARK alltså :laugh: Jag har ju fått boka om efterkontrollen två gånger pga att jag varit sjuk, nu skulle jag äntligen göra den på torsdag. Då blir barnmorskan sjuk... 🙃 Sååå nu kanske det blir fjärde gången gillt om två veckor 😅
 
Lilla E brukar i snitt äta 6 gånger/dygn. Idag har hon hittills ätit 7 gånger , 70ml/gång i snitt. Lägg då till att varje gång hon ska äta ska hon och jag klä på oss och ut i vagnen eftersom det är enda platsen hon äter på... :cautious: Och storebror ska ha underhållning tills man kommer in igen. Tur att sambon jobbar hemma...
 
M är fortsatt feberfri, väldigt skönt! Men helt klart lite klängigare och gnälligare än vanligt och magen bråkar lite med honom också.

Känns som att jag i princip ammat nonstop sen igår morse. Dels pga ovan och också för att försökte få honom att amma så mycket som möjligt när han hade feber.

Nu har jag en stor blåsa på ena bröstvårtan. Han har väl antagligen slarvat en del med greppet nu… Skönt är det då inte 😫
 
Säg att du har en bebis med trög mage utan att säga att du har en bebis med trög mage... :angel:
IMG_20220201_154306.jpg
 
Haha SNARK alltså :laugh: Jag har ju fått boka om efterkontrollen två gånger pga att jag varit sjuk, nu skulle jag äntligen göra den på torsdag. Då blir barnmorskan sjuk... 🙃 Sååå nu kanske det blir fjärde gången gillt om två veckor 😅
Haha jag tror jag är inne på fjärde eller femte bokade tiden, ska dit imorgon PEPPAR PEPPAR. Jag har varit sjuk, BM varit sjuk, mensen har kommit typ två gånger…
 
Och förutsatt att jag inte blir sjuk under dagen så börjar jag jobba imorgon, 60% (tre dagar i veckan) hela våren. Både längtar och inte, längtar efter att få vara bara jag under vissa dagar, men samtidigt kommer det nog vara slitigt med långa dagar och lite pendling, för jag gissar att jag kommer sitta på kontoret iallafall 1-2 dagar per vecka.

Känner igen mig i det du skriver då jag börjar jobba heltid om 3 veckor. Tänk att få prata med vuxna på en rast men samtidigt så mycket man missar hemma i utvecklingen.
 
Och så säger vi hej till världsligt, men inte riktigt lika världsligt problem som nätverksavbrott under karantän.

Trasig tvättmaskin 😩

Samma här :eek: Vår tvättmaskin gick sönder i måndagskväll så redan nu är tvättstugan överfull. Så alldeles strax bli4 det att åka till grannstaden för att köpa en ny.
 
Samma här :eek: Vår tvättmaskin gick sönder i måndagskväll så redan nu är tvättstugan överfull. Så alldeles strax bli4 det att åka till grannstaden för att köpa en ny.

Så surt, Hoppas ni hittar någon bra!

Vår tvättmaskin bara ett år gammal (och har redan varit trasig en gång och fått panelen utbytt, nu samma felkod igen 😡 ). Har bokat servicetekniker till måndag nu. I värsta fall får vi åka hem till min mamma och nödtvätta lite i helgen när allas karantän är över.
 
Nä ingen kontroll för mig! Snorig så håller mig hemma, GAH

Skulle vilja ta ett bad men just det, hela vår källare är fortfarande utriven (översvämning) så har inget badkar. 🙄 Vi är rätt långt ned på priolistan eftersom försäkringsbolaget fått börja med de som inte ens kan bo i sina hus men det är ändå rätt påfrestande att gå genom byggplast och skit för att ta sig till tvättstugan när man har en liten bebis. Men snart är det nog vår tur! Då blir det lyx med upphöjda maskiner och köksstommar med tvättkorgar i 😍
 
Så surt, Hoppas ni hittar någon bra!

Vår tvättmaskin bara ett år gammal (och har redan varit trasig en gång och fått panelen utbytt, nu samma felkod igen 😡 ). Har bokat servicetekniker till måndag nu. I värsta fall får vi åka hem till min mamma och nödtvätta lite i helgen när allas karantän är över.

Tack, vi köpte en billig sak igår eftersom vi hyr huset där vi står för egen tvättmaskin. Dvs den lämnas kvar när vi flyttar i framtiden.

Men fy vad tråkig! Ja just det ja, det läwte jag ju att ni var i karantän. Hur mår ni alla?
 
Tack, vi köpte en billig sak igår eftersom vi hyr huset där vi står för egen tvättmaskin. Dvs den lämnas kvar när vi flyttar i framtiden.

Men fy vad tråkig! Ja just det ja, det läwte jag ju att ni var i karantän. Hur mår ni alla?

Jo men det är bra! Alla har varit sjuka men relativt lindrigt ändå. Alla barnen var bara dåliga i dryga dygnet var sen var det över. Men det tar ju en himla tid när man Är fem personer och överlappar varandra 😜 Men nu är det bara M kvar med karantän till och med imorgon. Och han mår fint bara lite snorig :)
 
Läkarbesök för lillskrot idag. Förhoppningsvis sista på Neomottagningen, och med hennes läkare som vi inte träffat sen vi var inlagda 😊
Får la hoppas hon är nöjd!
 
Så, läkarbesöket gick bra, förutom vansinnig bebis. 😅🤷
Ska förmodligen inte tillbaka till Neo mer, men läkaren hade skickat remiss till Bum (Barn och ungdomsmedicin?) så att de ska kolla det genetiska. Kan tydligen vara någon gen som gjort att öra och njure blivit som det blivit, så det ska de eventuellt kolla upp så att vi vet, även om det inte gör någon skillnad för henne i nuläget. Men bra att veta om det blir fler barn så man kan kolla efter det i fostervattenprov 👍
 
@Sleepan Också nyfiken på örat, såg att du nämnt det i en annan tråd och på bilden du la upp såg det väldigt likt ut som lilla Es ena öra. (Lilla E har ett öra som står ut mycket mer än det andra)
 
@Sleepan vad var det med örat? Och vad säger dom om njuren? Nåt ni ska hålla koll på eller allt är bra som det är?

@Sleepan Också nyfiken på örat, såg att du nämnt det i en annan tråd och på bilden du la upp såg det väldigt likt ut som lilla Es ena öra. (Lilla E har ett öra som står ut mycket mer än det andra)

Njuren är troligtvis något som kallas multicystisk. Det innebär att det är flera cystor på den, och den fungerar troligtvis inte alls. Ska röntga den om två veckor 👍

Och örat är något som kallas Cup Ear. Det står ut från huvudet och är lite nedvikt. Först trodde vi att det var att hon legat knepigt, men så var det ju inte ❤️
För hennes del verkar det bara vara utseendemässigt, men det kan också härröras till olika genetiska grejer eller syndrom typ. De misstänkte ju att hon hade något som hette Goldenhar Syndrom, men det var det inte 👍
Men ja, de vill se om örat och njuren har något samband. ❤️

Här syns det 🥰
FotografEkdahl-220103-Sofia-Erik-Signe-29.jpg


Foto: Desire Ekdahl
 

Liknande trådar

Svar
790
· Visningar
41 644
Senast: Rosett
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 195
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp