Höstföräldrar 2021, del 3

Jag och lilltjockis (8,9 kg!) var på BVC för andra dosen vaccin idag och jag hade sån ångest innan men det gick jättebra! Pyttelite gråt som fick över nästan direkt.

Då var det betydligt mer dramatiskt att jag lyckades tappa hennes napp nånstans på väg in på eller ut från BVC och det upptäckte jag när vi var tillbaka vid bilen och jag hade knäppt fast henne igen. Själv var jag också så inte läge att plocka ut henne igen och gå och leta. Otroligt ledsen bebis och mycket ledsen mamma som kände sig så skyldig hela vägen hem 😔
 
Har också varit på bvc för 3-månaderskoll och vaccin idag. Gick jättebra även om han blev ledsen av sprutorna såklart. Men gick snabbt över :)

Över 4 kg vägde han också! 4,2 kg och 55 cm. Vi tycker han är jättestor! Men är ju fortfarande som en helt normal nyfödd :laugh:
 
Har också varit på bvc för 3-månaderskoll och vaccin idag. Gick jättebra även om han blev ledsen av sprutorna såklart. Men gick snabbt över :)

Över 4 kg vägde han också! 4,2 kg och 55 cm. Vi tycker han är jättestor! Men är ju fortfarande som en helt normal nyfödd :laugh:

Men shit, han är snart ikapp sin födelsedagskompis 🙈😂 min lilla minibebis ❤️
 
Har också varit på bvc för 3-månaderskoll och vaccin idag. Gick jättebra även om han blev ledsen av sprutorna såklart. Men gick snabbt över :)

Över 4 kg vägde han också! 4,2 kg och 55 cm. Vi tycker han är jättestor! Men är ju fortfarande som en helt normal nyfödd :laugh:
...och min 3 månaders bebis väger drygt 8 kg O_o :rofl: det kan verkligen vara så olika! :)
 
...och min 3 månaders bebis väger drygt 8 kg O_o :rofl: det kan verkligen vara så olika! :)

Haha ja verkligen!
Storasyster vägde knappt 7 kg vid tre månader. Det är liksom inte riktigt samma kläder som används när man kollar på kort och jämför 😅 Storasyster hade 62 vid det här laget. Nu har vi inte ens lagt undan allt i 44 :o (även om 50 sitter bäst och han kan ha en del 56 också).
 
Haha ja verkligen!
Storasyster vägde knappt 7 kg vid tre månader. Det är liksom inte riktigt samma kläder som används när man kollar på kort och jämför 😅 Storasyster hade 62 vid det här laget. Nu har vi inte ens lagt undan allt i 44 :o (även om 50 sitter bäst och han kan ha en del 56 också).
Ni får ju använda de små kläderna ordentligt, istället för att lägga undan direkt :D Här har vi 68 och 74 nu :laugh: 68 sitter väl egentligen bäst men vi har inte så mycket sånt och han fyller ändå ut 74 hyfsat på bredden så...
 
Lilla E har fortfarande mest 56/62 :D iallafall märken som är lite långsmala. Storebror vägde ju typ 3 kg mer och var nästan 5 cm längre i samma ålder så det skiljer en del, kläder han hade som 3månaders har vi inte riktigt kommit till än...

Mig gör det inget, det känns som att det bara ökar chansen att hon ska kunna ärva skor och ytterkläder i större utsträckning, trots att storebror är vinterbarn och hon född i augusti.
 
På tal om storlekar var jag faktiskt tvungen att ta ett jämförande foto idag, eftersom jag fick backa på beslutet att ta på lilla E ett par byxor i 68 då de var för tajta... O_o

IMG_20220208_221700.jpg
Till vänster Pop byxor i stl 68, till höger byxor från Petter &Kajsa i samma storlek. Visserligen mer leggingsmodell men så otroligt små! Lilla E hade för övrigt en body i 56 men fick alltså inte på de högra byxorna...
 
På tal om storlekar var jag faktiskt tvungen att ta ett jämförande foto idag, eftersom jag fick backa på beslutet att ta på lilla E ett par byxor i 68 då de var för tajta... O_o

Visa bifogad fil 85569
Till vänster Pop byxor i stl 68, till höger byxor från Petter &Kajsa i samma storlek. Visserligen mer leggingsmodell men så otroligt små! Lilla E hade för övrigt en body i 56 men fick alltså inte på de högra byxorna...

Men Pop är ju jävligt stora känns det som - och de andra väldigt små vad det verkar 😅🙈
 
Men Pop är ju jävligt stora känns det som - och de andra väldigt små vad det verkar 😅🙈
Både och, skulle säga att Pops är väldigt flexibla. Lilla E använder pop nu och de är möjligtvis något långa men lagom i midjan, och storebror hade dom ända upp till stl 80 iofs. Men visst har dom en pösigare passform :)
Reagerade mest på att de andra 68 var för tajta för lilla E som använder 56/62 :p
 
På tal om storlekar var jag faktiskt tvungen att ta ett jämförande foto idag, eftersom jag fick backa på beslutet att ta på lilla E ett par byxor i 68 då de var för tajta... O_o

Visa bifogad fil 85569
Till vänster Pop byxor i stl 68, till höger byxor från Petter &Kajsa i samma storlek. Visserligen mer leggingsmodell men så otroligt små! Lilla E hade för övrigt en body i 56 men fick alltså inte på de högra byxorna...
Det här med storlekar är ju helt sjukt! Zara i 74 är typ som många andra i 56
 
Vi använder mest PoP och Newbie eftersom det är det vi sparat från storebror.
PoP är vi på 68 nu, medan Newbie använder vi i 74.
Det skiljer otroligt mycket i storlek.

Reagerade igår också på att newbie verkar vara i farten att höja priserna igen.
För en ”vanlig” basbody höjde de från 99:- till 129:- nån gång när sonen född januari -20 var pytte.
Nu verkar de höja till 149:-
 
Tremånadersbesök och vaccin idag. Har laddat upp med Alvedon här hemma 🙈
Får se hur mycket hon gått upp nu, men jag hoppas på 150 g/vecka iaf så att BVC kan chilla lite... 🙈
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
550
Senast: Enya
·
Svar
1 168
· Visningar
63 391
Senast: sthu
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 402
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp