Höstföräldrar 2021, del 3

BVC idag, spräckt 6 kg 👌😁
Får inget läkarbesök dock, för vi är ju fortfarande kvar hos Neo, och de vill inte träffa oss förrän vi får provsvar från genetiken 🙈🤷
Så kanske blir först när hon är åtta månader, men det går väl bra det med. BVC-sköterskan kollade det läkaren brukar kolla och det såg fint ut.

Sista gången med denna sköterskan då hon är konsult. Skulle få den vi egentligen skulle haft nästa, men sa att jag ville byta, trots att jag aldrig haft henne 😅 (fått till mig från annat håll att vi ej kommer klicka och fick den känslan när hon var med och vaccinerade Signe) så jag byter redan innan jag hunnit ha henne 🙈
Sista stycket får mig osökt att tänka på den gamla MTV-serien "Next" :D
 
Mitt upp i alltihopa har vi lyckats med både 6-månaderskontroll och babysimspremiär. Bvc gick jättebra även om det kanske mest blev prat storebror den här gången. 65 cm och 6800 g, han börjar bli stor! Men var ändå klart mindre än två 3-månadersbebisar på babysimmet 😜 Eller han var ju säkert längre och hade större huvud men totala kroppsmassan 😅

Och simma var kul! Han riktigt njöt där i badet. Och försökte dricka upp halva bassängen 😜
I mitt huvud är din lille en yttepytte fortfarande och nu skriver du att han nästan vuxit om min lilla E. (Åtminstone viktmässigt) Världen är galen! :D
 
Idag har lilla E varit arg, tjurig och vägrat sova typ hela dagen. :eek: Extremt ovant, det händer ju nästan aldrig. Jag misstänker fler tänder, annars borde det vara språnglöst etc just nu. Jag hittade en kommentar en kompis skrivit när hon var nyfödd, om att hon kanske alltid kommer vara sjukt seg i starten och sen pang bom vad det än gäller (eftersom hon kom 13 dagar efter bf och förlossningen efter igångsättning gick superfort) och det kan ju faktiskt stämma med tanke på att hon verkligen inte gör många knop motoriskt, tänderna dröjde lite, etc :D
 
Nu har det krupit fram 2 små tänder! Fortfarande väldigt glad och nöjd tjej som blir mer och mer rörlig, dock så fattar hon inte alls det där med att sitta, haha. Om jag försöker sätta henne i sittposition så bara faller hon fram och ligger liksom vikt över sina ben. :angel:
 
Nu har det krupit fram 2 små tänder! Fortfarande väldigt glad och nöjd tjej som blir mer och mer rörlig, dock så fattar hon inte alls det där med att sitta, haha. Om jag försöker sätta henne i sittposition så bara faller hon fram och ligger liksom vikt över sina ben. :angel:

Så gör Signe med! Fällkniv! 😅
Men idag kunde hon sitta några sekunder själv iaf 😁

received_963762830984750.jpeg
 
M får verkligen bara hänga på här dessa dagar. Han är nöjd och glad så det går nog ingen nöd på honom. Men ikväll konstaterade jag och maken att han visst fått en ”massa” hår. Hade tydligen gått oss förbi 😅

Matintroduktion är en annan grej som kommit lite i skymundan här. Eller har helt medvetet struntat i det just nu. För tillfället handlar ju vår tillvaro om att lära sig nya rutiner kring mat, räkna kolhydrater osv. Att då lägga börja matintroduktion på det just precis nu har känts lite övermäktigt. Han får smaka lite när vi äter något passande men det är typ det, annars har vi bara ammat senaste veckorna nu. Men går knappast någon nöd på honom i det heller, och både sköterskan och läkaren på bvc tyckte vi gjorde helt rätt i hur vi prioriterade också :)
 
M får verkligen bara hänga på här dessa dagar. Han är nöjd och glad så det går nog ingen nöd på honom. Men ikväll konstaterade jag och maken att han visst fått en ”massa” hår. Hade tydligen gått oss förbi 😅

Matintroduktion är en annan grej som kommit lite i skymundan här. Eller har helt medvetet struntat i det just nu. För tillfället handlar ju vår tillvaro om att lära sig nya rutiner kring mat, räkna kolhydrater osv. Att då lägga börja matintroduktion på det just precis nu har känts lite övermäktigt. Han får smaka lite när vi äter något passande men det är typ det, annars har vi bara ammat senaste veckorna nu. Men går knappast någon nöd på honom i det heller, och både sköterskan och läkaren på bvc tyckte vi gjorde helt rätt i hur vi prioriterade också :)

Låter som att ni tänker jätterätt! Han får ju allt han behöver ❤️
 
Nu har det krupit fram 2 små tänder! Fortfarande väldigt glad och nöjd tjej som blir mer och mer rörlig, dock så fattar hon inte alls det där med att sitta, haha. Om jag försöker sätta henne i sittposition så bara faller hon fram och ligger liksom vikt över sina ben. :angel:
Vi har kallat Klara för Victorinox sen hon på ultraljud satt helt dubbelvikt med rumpan ner. Hon hade länge samma teknik vid sittande.
Runt påsk kom vi på oss själv att inte ”träna” sittande med henne, och då hade hon passerat 7,5 månad. Hon är så nöjd att vi lätt ”glömmer bort” henne. Nu efter ett par veckors träning sitter hon, men fäller ihop sig så fort hon blir trött 😂
E3FB4A42-C731-4022-B7BC-D3748C78DBCD.jpeg
 
Så gör Signe med! Fällkniv! 😅
Men idag kunde hon sitta några sekunder själv iaf 😁

Visa bifogad fil 90706

Vi har kallat Klara för Victorinox sen hon på ultraljud satt helt dubbelvikt med rumpan ner. Hon hade länge samma teknik vid sittande.
Runt påsk kom vi på oss själv att inte ”träna” sittande med henne, och då hade hon passerat 7,5 månad. Hon är så nöjd att vi lätt ”glömmer bort” henne. Nu efter ett par veckors träning sitter hon, men fäller ihop sig så fort hon blir trött 😂
Visa bifogad fil 90714

Era sitter iaf lite uppåt, min är total fällkniv! :laugh:

Vi får försöka öva lite, hon är ju så nöjd på mage att hon alltid ligger så typ så det är ju inte konstigt att hon inte vet hur man gör för att sitta.
 
Era sitter iaf lite uppåt, min är total fällkniv! :laugh:

Vi får försöka öva lite, hon är ju så nöjd på mage att hon alltid ligger så typ så det är ju inte konstigt att hon inte vet hur man gör för att sitta.
Övning ger färdighet 😅

Vi fick lite panik inför BVC’s hembesök vid åtta månader då de kollar om de kan sitta 🙈😅
 
Lilla E var också fällkniv och framförallt supervinglig när hon satt, tills hon från en dag till nästa bara kom på hur man håller balansen. Nu fäller hon bara ihop sig om hon ska försöka äta en leksak som ligger på golvet framför :laugh:

Vi har dock insett att vi blir lite bekväma och sätter henne att leka, så hon ligger tex nästan aldrig på mage längre. Och hon är så nöjd med att sitta att hon inte riktigt tränar på att komma vidare heller... Vi får se när hon kommer på att hon kan röra sig :p
 
A sitter ganska bra själv, upprätt för det mesta, men tappar balansen om han lutar sig för att se något så man kan inte direkt lämna honom :p

I övrigt ålar han med god hastighet och har börjat stå i krypposition emellanåt. Har blivit svår att ha med i badrummet eftersom han ålar in i duschen när det är blött, superkuuuul :laugh:
 
BVC idag, spräckt 6 kg 👌😁
Får inget läkarbesök dock, för vi är ju fortfarande kvar hos Neo, och de vill inte träffa oss förrän vi får provsvar från genetiken 🙈🤷
Så kanske blir först när hon är åtta månader, men det går väl bra det med. BVC-sköterskan kollade det läkaren brukar kolla och det såg fint ut.

Sista gången med denna sköterskan då hon är konsult. Skulle få den vi egentligen skulle haft nästa, men sa att jag ville byta, trots att jag aldrig haft henne 😅 (fått till mig från annat håll att vi ej kommer klicka och fick den känslan när hon var med och vaccinerade Signe) så jag byter redan innan jag hunnit ha henne 🙈

Har ni inte fått svaren än på proverna ni tog? (Med reservation för att min tidsuppfattning är koko och det var typ i förrgår ni tog dem 😅)
 
Har ni inte fått svaren än på proverna ni tog? (Med reservation för att min tidsuppfattning är koko och det var typ i förrgår ni tog dem 😅)

Nej, de är skickade till Finland 🤷 Vad det nu innebär.
Svar kommer i slutet av maj, början av juni. Och så kommer midsommar. Så lär ju få läkartid typ i juli.
 

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
225
Senast: em76
·
Svar
1 028
· Visningar
54 121
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 257
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 721

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp