Höstföräldrar 2021, del 3

Vi har varit iväg på semester en vecka med svärfar och makens syskon med familjer. Det har verkligen inte varit en resa anpassad för en 1,5-åring. Var fler barn men det yngsta av de andra var storasyster som snart är 6. Men M har varit en liten stjärna! Flygresa, (liten men ändock) tidsomställning, sena kvällar, mat och sömn på konstiga tider varenda dag och en vecka i bärstol i princip. (Vi har vandrat). Och han har bara varit nöjd och glad mest hela tiden! Märks att han är ett tredjebarn med vana att bara få hänga på 😅
 
Vi har varit iväg på semester en vecka med svärfar och makens syskon med familjer. Det har verkligen inte varit en resa anpassad för en 1,5-åring. Var fler barn men det yngsta av de andra var storasyster som snart är 6. Men M har varit en liten stjärna! Flygresa, (liten men ändock) tidsomställning, sena kvällar, mat och sömn på konstiga tider varenda dag och en vecka i bärstol i princip. (Vi har vandrat). Och han har bara varit nöjd och glad mest hela tiden! Märks att han är ett tredjebarn med vana att bara få hänga på 😅

Åh va härligt det lät! :)

Det här med att vara nöjd.. F ligger mest på golvet och skriker just nu. Han är arg JÄMT känns det som. Kommer inte ihåg att storebror var såhär. Visst att han visade sitt missnöje emellanåt men inte alls såhär.
Mannen sa häromdagen "jag vill inte ha semester" och jag blev sur där och då men jag förstår ju honom också. Hur ska man orka? :sorry:
 
Åh va härligt det lät! :)

Det här med att vara nöjd.. F ligger mest på golvet och skriker just nu. Han är arg JÄMT känns det som. Kommer inte ihåg att storebror var såhär. Visst att han visade sitt missnöje emellanåt men inte alls såhär.
Mannen sa häromdagen "jag vill inte ha semester" och jag blev sur där och då men jag förstår ju honom också. Hur ska man orka? :sorry:

Här är det tidigare nämnda snart 6-åring som står för skrikandet. Inte så att hon är arg jämt men ett humör utan dess lite och både positiva och negativa känsloyttringar är väldigt högljudda 😝 Hon är fortfarande helt omöjlig att resonera med i affekt. Sen lyckas man ”trycka på rätt knapp” och vips är hon en solstråle igen. Hennes ork under veckans vandringar har varit 99,5 % humörstyrda :p
 
Här har jag precis börjat ta tag i att anmäla sjukhuset för felaktig blodtransfusion som lett till massor av extra sjukhuskontroller av både mig och E. Jag har insett att det gett mig mer trauma än vad jag trott och gett sken av. E mår bra idag men det påverkar mig massor i vardagen.
 
Senast ändrad:
Har ägnat sista dagarna med att läsa igenom alla sidor med allt från plus, vårt gravidkaos och sen fortsättning med skitförlossning, Neo osv 😅 Vilken pärs egentligen!

Nu är Siggan en busig, glad 1,5åring med massor av vilja och mycket humor 😁
Hon pratar hur mycket som helst och kan jag vet inte hur många ord! Har nyligen börjat sjunga och kan flera sånger (givetvis inte alla ord, men hänger med i melodierna och kör vissa ord som är rätt och vissa påhittade). Häromdan började hon lära sig räkna till tio (även om det är en lång bit kvar 😅). Så sjukt imponerad av den här fräsiga, härliga lilla solstrålen! Tänk vilken tur att hon fick komma ändå ❤️


20230712_142756.jpg
 
7403903F-CDF6-4B1D-AE48-C8ECF6319BF3.jpeg

Gör också lite uppdatering! Sigrid fyller snart 2, helt otroligt egentligen. Hon älskar musik, djur och traktorer, sjunger obegripligt men ändå så man fattar, dansar, älskar att rida och bada! Blöjfri är hon nu också sen ett par veckor, när blev hon så stor??
 
Visa bifogad fil 123557
Gör också lite uppdatering! Sigrid fyller snart 2, helt otroligt egentligen. Hon älskar musik, djur och traktorer, sjunger obegripligt men ändå så man fattar, dansar, älskar att rida och bada! Blöjfri är hon nu också sen ett par veckor, när blev hon så stor??

Så grymt att hon är blöjfri! Jag är lite sugen på att dra igång det här hemma men vi är iväg lite mycket under semestern 🙃
 
Vad roligt med lite uppdateringar här!

Klara blir två den 30/8, vilket känns helt galet!
Hon pratar inte särskilt mycket, har fokuserat mer på att lära sig bli snabb som vinden istället 🌪️ Hon har en vilja av stål och kan gasta till hon får som hon vill.
Älskar när storebror sjunger för henne och lallar med så gott hon kan. Vill gärna att vi läser för henne och hämtar ofta en bok och någon av oss föräldrar för att mysa i soffan.
Kastar sig gärna hejdlöst in i saker utan något som helst konsekvenstänk, det är ofta vi föräldrar har hjärtat i halsgropen… 🫣

Hela härliga personligheten fångad på bild 😅

IMG_6429.png
 
Kul med uppdateringar! Här är vår :)
Lilla E fyller två om drygt en månad. Hon har blivit väldigt stor plötsligt, tycker jag. Inte bara för att hon äntligen lärt sig gå, utan även när det gäller vilja och envishet, hur hon kommunicerar och förstår saker och att hon och storebror börjat leka mer och mer ihop.
Favoritsysselsättningarna är att gunga, studsa på "mattma" (studsmatta), dansa och rita. Bilar och gosedjur är också viktigt :D Hon pratar en del men inte jättetydligt men fattar nästan allt och lyckas dessutom oftast klämma in ett roligt ja/nejsvar med otrolig timing.
Hon har ett sabla humör och får vredesutbrott ett par gånger om dagen och nåde den som inte ger henne exakt lika som storebror och istället försöker behandla henne som om hon vore.. LITEN :eek: (Som lillasyster känner jag, ehm, igen mig :laugh: ) Men hon är också kramig och gosig och världens coolaste lilla tjej :heart

PXL_20230626_091915130.PORTRAIT.jpg
 
Åh vad roligt med uppdateringar!

M är även han en liten virvelvind! Han springer fram genom livet, klättrar överallt och är glad nästan jämt. Förutom när han inte får som han vill då blir han ordentligt sur och går iväg och sätter sig i något hörn och ser ut som världens mest kränkta människa. Omöjligt att inte skratta 😅

Han älskar att leka i sitt leksakskök även om han föredrar att dra kastruller ur husets riktiga kök :p Och han ÄLSKAR bollar. Går och hämtar tennisrack eller innebandyklubbor och fotbollar och tycker att man ska spela. Orimligt duktigt är han också! Kan hända att en viss 8-årig idol till storebror har ett finger med i spelet :p

Pratar begripligt gör han inte mycket än även om han babblar konstant. Det är ett gäng ord och inte så mycket mer än så.
 

Bifogade filer

  • IMG_7542.jpeg
    IMG_7542.jpeg
    190,6 KB · Visningar: 48
Åh vad kul att läsa om er små, eller ja de börjar blir stora nu :love:

Här har vi börjat att introducera pottan eftersom E inte vill ha sin blöja, och kräver att vi byter när hon anser att det behövs. Om vi inte lyssnar så tar hon helt enkelt av den själv om hon kan :meh:

Hon är inte jätteförtjust i färska jordgubbar, vilket hon glömt när vi plockat på självplockning så hon har bestämt krävt att få jordgubbar eftersom hon inte velat plocka själv. Dessa har hon sen kastat med orden nej efter att ha provsmakat och återigen bekräftat att hon inte gillat jordgubbar. Däremot blåbär och smultron är favoriter , precis som äldsta brorsan i den åldern.
 

Bifogade filer

  • 20230704_165937.jpg
    20230704_165937.jpg
    234,3 KB · Visningar: 39
Kul att läsa era uppdateringar :)

A är en galenpanna 😅 Energisk, påhittig, glad nästan jämt förutom när han inte får som han vill. Sticker gärna iväg långt bort så man får springa efter, älskar att springa runt i full fart med liten kundvagn i affären och har mer än en gång kört på oskyldiga kunder. Klättrar högt och säkert så långt han når. Älskar bilar och traktorer.

Talet börjar komma och han pratar rätt så tydligt men inte supermånga ord. Han härmas otroligt mycket, vill göra allt som storasyster gör.

Han är fortsatt en liten mammagris och klänger gärna på mig dag som natt. Trivs jättebra på förskolan, tycker det är onödigt att sova på dagen men behöver det oftast.

DSC_6254.jpeg
 
A har förresten börjat låtsas ramla och låtsas gråta, det är otroligt roligt 😂 Igår gick han omkring och liksom i slow motion la sig ner på golvet och så kom surläppen fram och han började gnälla ”uhuhu” 😁
 
Vad roligt att läsa om era små busfrön!

Lillfröken här är så otroligt rolig och har en riktigt härlig personlighet. Så busig, så många egna åsikter och har så nära till skratt.

Hon rymmer så fort hon får chansen och älskar äventyr, springer gärna till bilen då hon vill hitta på saker (sen är det inte superkul att sitta i bilen:cautious:). Klättrar, springer, älskar sandlådan och stranden.

Vill smaka på all mat men om det är för mycket tuggmotstånd åker det ut igen.

Alla i familjen är ”mamma” och hon pratar mycket även om man fortfarande inte förstår så många ord. Ofta är det olika tonlägen eller hur hon lägger betoningen som särskiljer orden. Har ett väldigt tydligt kroppsspråk så det är inte svårt att förstå vad hon vill. 😁

Storasyster är hennes stora idol och jisses så kul de har ihop trots lite åldersskillnad (4 år). 😍

656A79CB-EE60-4623-82A0-B421D0AC22C3.jpeg
 
Igår var jag med Frej till öron näsa hals efter en remiss som skickades in tidigare i vår då vi upptäckte en knöl i halsen (som visade sig vara halsmandlarna). Stackarn har varit förkyld nu och haft svårt med andningen på natten. Direkt när läkaren tittade honom i halsen sa hon "det där måste opereras", fanns ingen tvekan i hennes ord.
Känns såå skönt att vi äntligen kommit framåt att det faktiskt ska hända något som förhoppningsvis kommer göra det mycket enklare för honom att andas. Halsmandlarna/körteln täckte 2/3 så inte konstigt att han har haft svårt med andningen.
 
Här har E lärt sig pussla, så det plockar hon ofta med. Det märks även att hon är minst av fyra barn för hon leker gärna med lego ihop med bröderna. Hon har fått eget lego (Fabuland) som består av djurfigurer så det grejar hon också gärna med. Helt otroligt att hon snart fyller 2 år, den roliga och påhittiga tjej :love:
 

Liknande trådar

Svar
789
· Visningar
41 389
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 193
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
669
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp