Höstföräldrar 2021, del 3

Ortopedbesöket gick bra, lilla E har något som kallas spetsfot, vilket betyder att hennes vadmuskler är förkortade och spända. Vi ska pröva att stretcha och göra övningar vi får av fysioterapeut i första hand och se om det hjälper. Skulle det inte räcka kan det bli aktuellt med gips eller operation men det ville läkaren undvika eftersom hon är så liten.

Känner mig lättad, det går att jobba med ♥️, också lite nöjd över att det var ungefär som jag trodde, och lite besviken att inte bvc/vården fångat upp det tidigare så att hon slapp hamna efter...
 
Ortopedbesöket gick bra, lilla E har något som kallas spetsfot, vilket betyder att hennes vadmuskler är förkortade och spända. Vi ska pröva att stretcha och göra övningar vi får av fysioterapeut i första hand och se om det hjälper. Skulle det inte räcka kan det bli aktuellt med gips eller operation men det ville läkaren undvika eftersom hon är så liten.

Känner mig lättad, det går att jobba med ♥️, också lite nöjd över att det var ungefär som jag trodde, och lite besviken att inte bvc/vården fångat upp det tidigare så att hon slapp hamna efter...

Skönt med besked och att det finns en plan! Och hoppas att ni slipper operation eller gips!
 
Jag har en ledig dag idag och passade på att besöka Öppna förskolan med M. Lite sorligt ändå för sannolikt var det ju sista gången någonsin jag var där! Eller ja, vet inte riktigt vad jag ska ha för anledning att besöka dem igen :p På tisdag är det förskoledags för minstingen!
 
Jag har en ledig dag idag och passade på att besöka Öppna förskolan med M. Lite sorligt ändå för sannolikt var det ju sista gången någonsin jag var där! Eller ja, vet inte riktigt vad jag ska ha för anledning att besöka dem igen :p På tisdag är det förskoledags för minstingen!
Spännande med förskolestart! Blir det samma som syskon går på? (Eller är de äldre kanske?)
Jag saknar vår öppna förskola som tusan ibland, men jag hann aldrig åka dit med lilla E utan bara storebror. Nu är det ny personal och så också så inte direkt något att "åka tillbaka" till. Men det var en viktig plats för mig när storebror var bebis ♥️
 
Spännande med förskolestart! Blir det samma som syskon går på? (Eller är de äldre kanske?)
Jag saknar vår öppna förskola som tusan ibland, men jag hann aldrig åka dit med lilla E utan bara storebror. Nu är det ny personal och så också så inte direkt något att "åka tillbaka" till. Men det var en viktig plats för mig när storebror var bebis ♥️

Det är samma. Dottern börjar skolan i höst så de hinner gå tillsammans nu i två månader :)
 
Inskolningen tuffar på finfint! Vi var med tre dagar förra veckan och i fredags var han där första dagen själv. Gick hur bra som helst lekte och var glad, åt korv till lunch och hade sen somnat nästan direkt på vilan. När jag kom för att hämta rörde han knappt en min utan var helt klart mest fokuserad på att äta sin macka 😅 Idag var vi på 18-månaderskontroll på morgonen och trots att han kom direkt från vaccinationsspruta gick det jättebra att lämna även idag och allt hade gått bra under dagen också. Vi får väl se om det håller i sig eller om det kommer en dipp efter ett litet tag.

81 cm och 9,9 kg. Ville inte prata eller visa var sin mage var, men kompenserade med att bygga ett typ 10 klossar högt torn :p
 
Inskolningen tuffar på finfint! Vi var med tre dagar förra veckan och i fredags var han där första dagen själv. Gick hur bra som helst lekte och var glad, åt korv till lunch och hade sen somnat nästan direkt på vilan. När jag kom för att hämta rörde han knappt en min utan var helt klart mest fokuserad på att äta sin macka 😅 Idag var vi på 18-månaderskontroll på morgonen och trots att han kom direkt från vaccinationsspruta gick det jättebra att lämna även idag och allt hade gått bra under dagen också. Vi får väl se om det håller i sig eller om det kommer en dipp efter ett litet tag.

81 cm och 9,9 kg. Ville inte prata eller visa var sin mage var, men kompenserade med att bygga ett typ 10 klossar högt torn :p

Heja heja! 🤩
 
Phew, sen ett par dagar har vi full blown toddler här hemma. Jisses vilken pipa hon har när hon blir arg 🙈😅 Och hon verkar ha ärvt mitt humör och långsintghet... Avleda? Pah, går icke!

Mvh hon som fikar med 1,5-åring som illvrålade för att hon först inte fick bulle direkt när den plockades fram och sen blev förbannad på nytt när vi erbjöd hennes fika och inte det från våra fat. :meh: :D
 
Någon mer som har en sjukt missnöjd unge just nu?
F är helt horribel. Kastar saker, slår, river. Sover uruselt vilket resulterar i svåra humörsvängningar.
 
Någon mer som har en sjukt missnöjd unge just nu?
F är helt horribel. Kastar saker, slår, river. Sover uruselt vilket resulterar i svåra humörsvängningar.
🙋🏼‍♀️

Idag vrålade och vevade vår avkomma samtidigt som hon stampade ilskt utan stopp i en kvart för att hon inte kunde cykla på storebrors cykel.
Grannen kikade över häcken för att se vad som hände.

Senare skallade hon en stol så hon fick näsblod när hon inte fick mer tårta.

Annars är det standard att bli hal som en ål och bara rinna iväg på golvet/ marken när hon inte får som hon vill samtidigt som det sparkas och skriks.

Rimliga reaktioner. Längtar till hon blir tre!
🙃
 
🙋🏼‍♀️

Idag vrålade och vevade vår avkomma samtidigt som hon stampade ilskt utan stopp i en kvart för att hon inte kunde cykla på storebrors cykel.
Grannen kikade över häcken för att se vad som hände.

Senare skallade hon en stol så hon fick näsblod när hon inte fick mer tårta.

Annars är det standard att bli hal som en ål och bara rinna iväg på golvet/ marken när hon inte får som hon vill samtidigt som det sparkas och skriks.

Rimliga reaktioner. Längtar till hon blir tre!
🙃

Åh hjälp 😳 stor igenkänning på allt. 😂
 
Lilla E kallas ju allmänt för minihuliganen, hon växlar mellan stora utbrott med ilska och illvrål, och bus med allt hon inte får göra med glittrande ögon och ett stort flin. Den lugna bebis/unge vi hade de första 18 månaderna är som bortblåst 🙈😅

Hon har blivit äkta hagalen och skriker i högan sky om någon har något som hon vill ha, idag var det burken med oregano, annars oftast storebrors grejer eller fjärrkontrollen. Storebror var intensiv men inte alls såhär. Min mamma påpekade dock idag att humöret går i arv :angel: :D
 
Signe är just nu väldigt glad. Det har hon ju varit mestadels av tiden, men hon har en jäkla vilja 😂😁

Haft lite sega veckor med förkylningar och magsjuka, och inatt hade vi nattgäster, där ena barnet tydligen varit uppe och spytt halva natten.
Så vi får väl se om vi får en ny rond med kräksjuka här. Hoppas ej 😬😬

I övrigt är hon sjukt rolig, smart och jäkligt snackig. Pratar hur mycket som helst 😂 Mycket "Sims" som min kompis säger (dvs, låter som The Simsarna) men kan massor av ord och härmar allt. Helt klart dags för mig att sluta svära... 😬

received_580479460839847.jpeg
 
A är generellt glad men har också ett sjuhelsikes humör just nu, extremt envis och vet vad han vill. Slänger grejer i golvet och kan försöka skalla en om man inte gör som han vill 😬 men annars är han glad och nöjd, busig och påhittig. Förskolan beskrev honom som ”käck” 😅
 
@Sleepan Jag svär också lite för mycket och det var både väldigt gulligt och ganska jobbigt när dottern började säga ”helvete” när hon var typ 2 😂🫣
 

Liknande trådar

Svar
791
· Visningar
41 745
Senast: Avalbane
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 196
Senast: gulakatten
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 718
Utrustning Går i tankarna att köpa en ny bil samt en transport, bilen är dock prio ett då jag har tillgång till att låna transport. Det jag söker...
Svar
11
· Visningar
670
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp