Höstföräldrar 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad härligt att höra efter er turbulenta start ♥️ Har ni hunnit landa i allt som skett? Ni är ju snart i mål 😁

Jo men det har vi nog. Jag har känt mig rätt lugn sen vi fick vet att hon inte verkar sjuk. Sen känner jag väl att jag kanske inte glädjer mig så mycket åt vad som komma skall, men det är nog för att barnlängtan egentligen inte är jättestor. Övertygad om att jag kommer älska skiten ur henne sen dock ❤️🥰
 
Har också börjat äta järntabletter. Mitt järnvärde var helt ok men de var osäkra på om det skulle hålla hela graviditeten så fick börja med varannan dag. Äter Duroferon och min mage reagerar inte på dem.
 
Mitt järnvärde hade sjunkit från 133 till 108 på sista besöket så jag äter siberal forte. Ruskigt dyra järntabletter så jag får veta imorgon om de hjälpt.
 
Om drygt 2 veckor får vi veta datumet för kejsarsnitt så nu börjar mina hormoner löpa lite amok. Jag vet att så fort tiden kommer upp på kylskåpet så börjar ångesten och stressen öka. För mig är inte kejsarsnitt något positivt även om personalen gör ett otroligt jobb för att underlätta- och ge en bra upplevelse. Tyvärr kan jag inte sätta kallelsen någon annanstans för då glömmer jag bort den :o

Så igår deppade jag i växthuset för att solen sken och jag inte kan springa mina rundor. Helt meningslöst egentligen för nu börjar jag må riktigt bra i min graviditet så länge jag sköter mina mediciner så jag kan styrketräna flera dagar i veckan samt gå på mitt löpband när jag vill. Viktuppgången minskar sakta, och bebis mår bra men just igår var det en tuff dag i sin helhet. Idag så mår jag mitt vanliga igen och är tacksam för hur kroppen orkar leverera på träning. Tur att min man varit med förr :rofl:
 
Dagens koll visade att mitt järnvärde gått ner litegrann och nu låg jag på gränsen för att ta järntabletter. :cry:

Men ska försöka få i mig det via kosten i stället så jag slipper de förbannade järntabletterna. Dags att googla :D
Precis som @Bexzor äter jag Sideral, de är snälla mot magen!
Jag har behövt äta hela graviditeten och sen i fredags äter jag två om dagen. I kombination med Natalben gravidvitamin och ett glas apelsinjuice samt två kiwis på morgonen så räddade det mina värden och magen i förra graviditeten. Hoppas på samma sak denna gången annars blir det järndropp innan mitt snitt.
 
Jo men det har vi nog. Jag har känt mig rätt lugn sen vi fick vet att hon inte verkar sjuk. Sen känner jag väl att jag kanske inte glädjer mig så mycket åt vad som komma skall, men det är nog för att barnlängtan egentligen inte är jättestor. Övertygad om att jag kommer älska skiten ur henne sen dock ❤️🥰

Det där behöver ju inte heller vara kopplat till just barnlängtan, utan att man helt enkelt förhåller sig olika till barnet i magen.

I alla mina graviditeter har jag haft ett väldigt ”sakligt” förhållande till magen. Tycker att allt som händer med barnets utveckling är spännande och fascinerande, men har väldigt svårt att se fostret som ”mitt barn” om det låter begripligt. Skulle aldrig komma på tanken att prata med med magen tex. Trots att jag gjort detta två gånger innan tycker att det är svårt att föreställa sig att det är vårt barn där 😅Medan andra verkligen har en relation till barnet i magen från tidigt i graviditeten.

På samma sätt har jag ingen av gångerna ”drabbats” av den där översvallande omedelbara kärleken direkt på förlossningen, utan det har växt fram första tiden. Sånt är ju också väldigt olika :)
 
Jag äter också Sideral och har gjort sen vecka 12. Tycker de funkar jättebra med magen men är som sagt svindyra :p
 
Sen känner jag väl att jag kanske inte glädjer mig så mycket åt vad som komma skall, men det är nog för att barnlängtan egentligen inte är jättestor. Övertygad om att jag kommer älska skiten ur henne sen dock ❤️🥰

Alltså jag känner verkligen precis likadant. Har aldrig haft någon barnlängtan och ibland undrar jag om det är något fel på mig eftersom den egentligen inte växt fram under graviditeten heller. Men nog sjutton ska det bli mysigt och kul (och asjobbigt) 😊😊
 
Blööööööö! Va nyss hos läkaren, blev ju sjukskriven i slutet av juli och få avbokade min BM alla kommande läkarbesök för ”jag hade ju varit hos läkaren” problemet va bara att vi inte alls hann diskutera bebisen när jag va hos läkaren i juli så nytt besök fixades och det skulle nu diskuteras TUL, igångsättning osv. Får såklart en läkare som knappt förstår hälften av vad jag säger och bara upprepar ”din dotter räknades inte som tillväxthämmad”, till slut nästan skrek jag ”nej men hon va slö i magen till och från samt föddes nästan 2 veckor över tiden pga jag fick fel datering på RUL”.
Försökte förklara att bara för de 4 CTG kurvor som togs när jag sökte för minskade fosterrörelser inte visade en helhet av hennes mående utan bara hur hon mådde efter jag druckit stark saft och nån puffat på magen.
Hela samtalet gav dålig känsla och återigen en person inom vården som verkar ha noll känsla för oron man kan ha som gravid och verkar ha glömt patientkontakten när hen sökte läkarlinjen..
Får iaf troligtvis ett TUL i vecka 31 samt ett samtal ang igångsättning hos spec mödravården i vecka 35, men kändes förskräckligt att behöva bli förbannad, peka på vart i journalen saker stod samt upprepa mig 20 gånger. Ska tydligen äta Niferex också ”eftersom alla gravida behöver äta järntillskott” O_o mitt värde på 122 räknades tydligen inte längre..

Så nu är Cocos ilsk och ska se till att byta BM också så jag inte behöver gå runt och va sur halva graviditeten pga osympatisk vårdpersonal. Läkaren ska jag också se till att aldrig behöva träffa igen.

sorry för gnäll men sambon sover så kan inte skälla på honom :angel:
 
Nähä, sideral forte fungerar inte för mig av någon anledning för mitt hb är nu på 102 (förra gången var det 108). Så nu ska jag prova 2 tabletter och ta nytt hb om några veckor för att se om jag ska byta sort eller om någon annan medicin slår ut järntabletten. Däremot ligger mitt socker bra så än slipper jag en ny glukosbelastning :up:

Bebis följer bror nr 2s kurva, dvs översta kurvan, så det är än så länge de minsta magarna jag haft. Kruxet är bara att just denna bror gjorde raket höjning till 42 och sedan 48 i magmått på slutet så det är inte pålitligt att vara "minst" vid denna tid :cautious:

Jag kom ihåg att lyfta frågan om särskilda skäl om att få ha min man kvar på BB även om det inte skulle finnas plats. Hon ansåg att mina kräkningar första dygnet då jag inte kan hålla bebis alls är ett starkt sådan skäl eftersom jag är i sånt behov av hjälp med blöjbyte, matning då jag inte kan hålla bebisen förrän dagen därpå. Men det beslutet fattas av spec mvc, så nu måste jag försöka komma ihåg att lyfta det med dom om två veckor. BM trodde dock inte att det skulle bli avslag då det står i min journal för alla tre tidigare snitten.
 
I morgon ska jag till BM, är i vecka 25+0 då. För en vecka sen när jag var i 24+0 så skulle hon skriva in mig på mitt valda bb, får jag reda på i morgon då om det finns plats där eller hur fungerar det?
Längtar tills i morgon :love:
 
I morgon ska jag till BM, är i vecka 25+0 då. För en vecka sen när jag var i 24+0 så skulle hon skriva in mig på mitt valda bb, får jag reda på i morgon då om det finns plats där eller hur fungerar det?
Längtar tills i morgon :love:

Ja imorgon kan du få reda på ifall hon lyckades lista dig på valt bb. Däremot så kan det ju fortfarande vara fullt när det är dags, man är ju inte garanterad plats
 
Fick ett sms strax efter jag skrev inlägget igår, jag ska in idag för nya kompletterande prover då mitt hb var för lågt. Antar att min bm pratat med spec mvc för detta kastade om min dag lite.

Jag är ledig idag med alla 3 barnen hemma eftersom vi ska iväg på utflykt sen. Här kommer fördelen med spridda åldrar; tonåringen får ha mellansonen hemma och minste sonen ska åka maskin på sin pappas jobb medan jag tar prover :up:
 
Fick ett sms strax efter jag skrev inlägget igår, jag ska in idag för nya kompletterande prover då mitt hb var för lågt. Antar att min bm pratat med spec mvc för detta kastade om min dag lite.

Jag är ledig idag med alla 3 barnen hemma eftersom vi ska iväg på utflykt sen. Här kommer fördelen med spridda åldrar; tonåringen får ha mellansonen hemma och minste sonen ska åka maskin på sin pappas jobb medan jag tar prover :up:

Vet du vad för typ av prover du ska få ta? Mitt hb låg ännu lägre än ditt senaste kollen men min bm tyckte inte jag behövde göra mer än att ta dubbla tabletter varje dag. Jag tänker spontant att mitt värde är lite väl lågt inför en operation som snittet ju är men nu börjar det bli tight om tid för att hinna få upp värdet för min del.. 😕
 
Vet du vad för typ av prover du ska få ta? Mitt hb låg ännu lägre än ditt senaste kollen men min bm tyckte inte jag behövde göra mer än att ta dubbla tabletter varje dag. Jag tänker spontant att mitt värde är lite väl lågt inför en operation som snittet ju är men nu börjar det bli tight om tid för att hinna få upp värdet för min del.. 😕

Misstänkte att du ligger lägre än mig i hb eftersom jag läste om ditt inlägg igår om vad du äter för tabletter för järnet. Min bm ansåg inte heller att järnvärdet igår var ett bekymmer utan skulle bara dubbla dosen. Så jag antar att det är spec mvc som begärt dessa prover pga att bebisen ligger i riskzon för blodbrist pga mina höga värden i immuniseringsprovet, något som lab också trodde. Lab trodde även att det är moderkakan i mitt fall som sänker järnvärdet eftersom de misstänker stor bebis (=stor moderkaka).

Jag är ju stammis hos mitt lab numera och dessutom fått samma person varje gång, så vi pratade en del om dessa prover. Det var blodstatus och järnvärde som skulle extra kollas. Just till snittet har jag redan fått specialbeställt blod, och antar att de tänker samma kring dig; dvs ev blodtransfusion efter?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
44 493
Samhälle Så kom avin med höjning på lägenhetshyra, parkering och garage. Parkeringen går upp 20kr/mån (ej elplats), och det är där jag blir...
Svar
16
· Visningar
1 067
Senast: movi
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 529
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 022
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp