Homme d'Honneur xx 1055

Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Jag har ett sto -08 e HdH ue Laptop. Visad på treårs med poäng 887, gångarter 887. Rider lite fälttävlan och hoppas jag har en stjärna :). Hon är felfri banhoppning 1m och TH90. Ska bli roligt att läsa om alla "syskon"

Provar att länka till en bild

119526
 
Sv: Homme d'Honneur xx 1055

Mammas färg :)
Hon är mätt 160 på treårs. Tror hon växt någon cm sedan dess, kanske 162 nu? Lagom för mig, kan klättra upp utan pall och får inte ont i knäna när jag hoppar av :)
 
Drar upp en gammal tråd, mest eftersom jag vet att Hdh bör ha ett ganska stort antal levande och förhoppnngsvis friska avkommor som nu är i ridbar ålder. Hur går det för er? Jag äger en avkomma, Hdh- Eighty Eight Keys xx. Valde honom utifrån exteriör och blick som unghäst. En trevlig häst där det finns bra trav att rida fram. Hyfsad ridhästgalopp, lämplig för mig som vill rida fälttävlan. Speciellt när man innan hade en med 9 på galoppen och det var superroligt att samla men tog alldeles för mycket energi och kraft att komma framåt.

Hursom, min är sent tagen, pga för många hästar och tidsbrist från min sida med plugg, flytt osv. Så inriden nu i vintern som fyraåring, I år blir han fem. Går fram överallt, Jag löshoppar honom utan infångare, han är som en målinriktad missil, hoppar allt, ingen bländande teknik - men effektivt och felfritt, framförallt energisnålt. Enormt bra skritt, rör sig genom hela kroppen, stort övertramp. Helt okej trav, bra påskjut.
Exteriört snygg sida, tyvärr lite för vinklad i bak, veka kotor, vinklade haser, kors. Något kort rygg.
Men jag hjälper honom med skoningen nu och hoppas att det ska ge resultat. Fronten är korrekt, hänger obetydligt i carpus vf. Halsansättningen är helt okej, med tanke på HdH's hals så är den bättre. Ska försöka få in bilder så fort min telefon är lagad.
Hade även en till HdH-avkomma, samma årgång hemma hos mig på inriding, supertrevlig individ, inte alls lika känslig som min som har haft rediga problem med sadelttvång. Nu kan jag sitta upp nästan direkt. Inte mätt honom sedan i somras men då var han 165, tippar på 167 nu, ädel såklart med tanke på att den är 78 procent fullblod i hästen. Hittills har han levt upp till det jag förväntade mig när jag köpte honom!

Någon mer här med en lite yngre HdH-avkomma?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
609
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 270
Senast: Hazel
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 230
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 137
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Resultat på HD-röntgen
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp