Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är deras täcken? Måste köpa ett reserv till min. så tänkte ha ett inte allt för dyrt då. Tänker runt 200-300g foder.
De som heter utetäcken är inte direkt vattentäta väl? Vet att jag köpte ett begagnat och såg sedan att det var ett sånt. Det var blött rakt igenom när det hade regnat lite en dag
Hur upplever du storleken?
@Itzyditzy Jag har deras Kodiaktäcke och gillar det mycket! Igår var det regn+snöblandat hela dagen hästarna var ute 6-16 och mina var varma och snustorra under sina täcken. De andra hästarna i stallet som hade Amigo regntäcken var ordentligt blöta under sina täcken, både i bogen och över rumpan. Den ena frös så han skakade:/.
Mitt ena Kodiak är från förra säsongen och det andra är som sagt helt nytt. Det som har ett år på nacken behöver impregneras, men höll som sagt ändå torrt trots uselt väder.
Har du 600D eller 1200D på Amigot? Jag köper aldrig täcken med mindre än 1200D, tycker inte de klarar längre regn.Ja det är nog det jag tittat på också. Det gröna va?
Ja min har amigo nu med en liner under också. Duggregnat hela dagen idag och linern va fuktig på insidan av regnet. Täcket jätte blött. Tänk då en dag när det regnar mer![]()
Har du 600D eller 1200D på Amigot? Jag köper aldrig täcken med mindre än 1200D, tycker inte de klarar längre regn.
Nä, det ska man inte behöva. Det är därför jag inte köper HWDet är 1200 i det täcket. Jag har aldrig tvättat det. Men ska det behövas impregneras varje år även om man inte gör det? Hade det till hästen förra vintern.
Och jag är lite bitter idag. Köpte parkasen Lova förra veckan och är jättenöjd! MEN nu började de med en kampanj med 20% på alla överdelar ink jackor.... Mutter.
Måste verkligen köpa ett par stövlar nu också och det blir nog ett par bruna Arezzo. Men de lär väl komma på rea nästa kampanj bara för det. Behöver liksom stövlar NU.
Jag har flera Amigo 600D och min häst har alltid varit torr under även efter riktiga skyfall.
Den såg snygg och skön ut! Tror du att man får plats med en säkerhetsväst under?@Springsteen Jag tycker att Lova är jättevarm! Är en riktig fryslort, men har nu trots minusgrader blivit så varm med bara en tröja under att jag fått ta den av mig när jag mockat. Så jag tycker absolut den är varm! Den sitter även väldigt bra när man rider och når mig nästan ner till knäna tom. Enda nackdelen är formen-en ser ut som en tunna i den, verkligen fullständigt oformlig. Tycker den var prisvärd till orginalpris och med rabatten är den ett fynd!