Hoppning i ridhus

Fast å andra sidan: innebär hopptid att den som är först får blockera hela ridhuset för de andra genom att bygga en hel bana och inte anpassa sig till att andra också vill använda hopptiden? Säg att den som kom in efter dig också ville hoppa men ville ha en annan höjd på hinderna eller andra hindertyper/kombinationer? Säger era regler att först till kvarn får ha hela ridhuset för sig själv om hens övning kräver detta? I min värld så kan man inte räkna med att få ha ridhuset för sig själv utan att boka det i förväg. Kommer någon annan medan jag rider på ridbana/i ridhus så får vi ju samarbeta/kompromissa så att båda får plats och kan genomföra sitt träningspass. Om det är viktigt för mig att vara ensam i ridhus/ridbana så tycker jag att jag får boka det i förväg eller iaf meddela övriga att jag önskar detta och fråga om det är ok för alla. Gör jag inte det får jag räkna med att dela på utrymmet om någon annan också vill rida den tiden.
Belastningen i ridhuset är inte sådan att det nånsin har krockat så att ett helt gäng står och vill hoppa fem olika banor på 10 olika höjder. I detta fallet handlade det alltså om någon som kom in i ridhuset när det redan byggts och börjat hoppas. Jag tycker inte det är för mycket begärt eller konstigt att en väntar in att bygga det en själv vill ha fram när det handlar om 25 minuter. Jag hade bara blivit glad att jag själv slapp ta fram en massa.
 
Låter märkligt och rörigt. Blir väldigt svårt att hoppa bana om flera andra ska hoppa samtidigt+ha fram bommar med först på plats principen utan att ha bokat.
Jo det kanske tycks konstigt? Hopptiden just aktuella dagen var mellan 15-23. Så det handlar inte om en väldigt kort lucka som hinderna har företräde. Det var också bara ett ekipage som hoppade den byggda banan, det handlade om att vänta i 25 minuter att bygga vad den nya ryttaren vill ha fram. Inte en fullständig blockering i timtal.
 
Jo det kanske tycks konstigt? Hopptiden just aktuella dagen var mellan 15-23. Så det handlar inte om en väldigt kort lucka som hinderna har företräde. Det var också bara ett ekipage som hoppade den byggda banan, det handlade om att vänta i 25 minuter att bygga vad den nya ryttaren vill ha fram. Inte en fullständig blockering i timtal.
Ja här i ridhusen och ridklubben jag är med i så måste man alltid boka när man ska hoppa även om det är tillåtet med hinder och bommar hela dagen. Kanske enklast att ni förtydligar reglerna på något slags sätt så det inte blir en konflikt på samma sätt igen?
 
Jo det kanske tycks konstigt? Hopptiden just aktuella

dagen var mellan 15-23. Så det handlar inte om en väldigt kort lucka som hinderna har företräde. Det var också bara ett ekipage som hoppade den byggda banan, det handlade om att vänta i 25 minuter att bygga vad den nya ryttaren vill ha fram. Inte en fullständig blockering i timtal.
Vi har också hoppning företräde en tid i veckan. I övrigt är det bara att hoppa så länge ingen motsätter sig.
Ser inget problem alls. Har jag så specifik plan vad jag vill göra att jag inte kan ändra mig så får jag ju boka eller komma när det är tomt ?
 

Liknande trådar

Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 713
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
3 987
Senast: Ullmerkott
·
Anläggning Hej! Vad har ni för regler i erat ridhus? Har ni kommit överens om dessa eller har ”ägaren” av ridhuset bestämt detta? Vi har 2 nya...
2
Svar
20
· Visningar
3 027
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 221
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp