Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 563
  • Visningar Visningar 146 930

Bukefalos 30 år!

På den här reklamen står det visst inte ”Rolandstrosor” som min hjärna läste O_o:laugh:
IMG_3321.webp

Skulle skriva att Trocadero Ahlgrens bilar är min nya favorit.
Skrev ”minnya vaforit”. Såg att jag skrev fel men orkade omintetgöra radera och skriva om.

Alltså … nu blev det en autofail här! Omintetgöra? Jag skrev bara ”inte”. :cautious:

När man precis tvingats till en iPhone för första gången i livet (p.g.a nytt jobb och därmed jobbtelefon) och ska skriva sitt livs första sms innan man hunnit komma överens med systemet kan det bli så att man skickar följande till sin sprillans nya chef:

2026-01-22 at 09.17.18.webp

Gud vad jag skämdes när jag såg vad jag råkat skicka :o Men sedan kom nämnda chef, till det där bordet runt hörnet bland resterna :angel:, och var alldeles full i skratt så det slutade med att det blev ett kul internskämt som repeterades friskt under resten av dagen :D

När man precis tvingats till en iPhone för första gången i livet (p.g.a nytt jobb och därmed jobbtelefon) och ska skriva sitt livs första sms innan man hunnit komma överens med systemet kan det bli så att man skickar följande till sin sprillans nya chef:

Visa bifogad fil 180383

Gud vad jag skämdes när jag såg vad jag råkat skicka :o Men sedan kom nämnda chef, till det där bordet runt hörnet bland resterna :angel:, och var alldeles full i skratt så det slutade med att det blev ett kul internskämt som repeterades friskt under resten av dagen :D
Det där är iMessage, inte SMS. :p

Freudiansk felsägning på SVT nyheter Stockholm för en stund sedan, om kvinnan som bränt 18 miljoner från Solna stad för att hon trodde att hon hade en chattromans med Mick Jagger: "nu döms hon för grov huvudlöshet mot huvudman".

(inför gärna grov huvudlöshet rent generellt i brottsbalken!) :laugh:

Det spelas en reklam när jag lyssnar på podd där jag varje gång undrat vad inledningen "Oskar lägg dig" (som kommandot "gå och lägg dig") har med resten av reklamen att göra där han köper proteinpulver och grejer. Tills nu hundrade gången när jag inser att hon säger "Oskars leg day". 😒

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka