Bukefalos 28 år!

Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh. Det skulle jag se som ett straff. :o Iallafall om de hux flux bara skulle stå i stallet igen. Jag har massor (som jag gärna bara vill glömma bort)... :rofl:
Nej inte automatiskt utan att man skulle kunna välja ta tillbaka en häst man pensionerat för att den tex aldrig fick Star, kanske på grund av buggen
 
Men vad är det med araberna? O_o Jag har ju ett enda arabsto, mitt lilla W19-marknadsfynd som jag har kvar enbart för färgen - så att jag kan vara självförsörjande på söta W19-föl tänkte jag. :o Hon är inte jättebra, men absolut ingen katastrof och målet är ju ändå att fölen ska bli bättre så jag letade upp en i mina ögon bra hingst. Senare såg jag att iaf @Shaggy också använt honom: https://www.horsereality.com/horses/55537/Zetton Nu har jag samma roliga (?) utfall som jag läst att tex @Shaggy också haft. Fölet föddes i morse och har t o m sämre GP än mamman. Sto: 634, hingst:659 och föl:626. De individuella GP-siffrorna spretar rätt mycket mellan sto och hingst så lite vimsigt kan det ju bli, men fölet har sämre än båda på flera av dem. Värst är bascule där båda föräldrarna har 48 men fölet 38. :cautious: (Nu är ju just bascule inte så värst viktigt i sammanhanget, men ändå.) Riktigt så galet har det inte blivit med andra raser...

Inte fick hon rolig färg heller. ;) Nu har jag betäckt med en annan hingst. Får se hur det går med det. :p
 
Jag tycker att detta är lite spännande, vad kommer stå i stallet sen? Ett helt nytt stall? :D

Har de skrivit något mer hur de ska kompensera? Känns ju som att det är svårt att få alla nöjda. Förstår problematiken med att man skickat hästar till pension, men det är ju mer komplext än så. Hästar som sålts väldigt billigt av samma anledning? Tex.
 
Jag tycker att detta är lite spännande, vad kommer stå i stallet sen? Ett helt nytt stall? :D

Har de skrivit något mer hur de ska kompensera? Känns ju som att det är svårt att få alla nöjda. Förstår problematiken med att man skickat hästar till pension, men det är ju mer komplext än så. Hästar som sålts väldigt billigt av samma anledning? Tex.
Jag tycker det är lite läskigt. Hoppas att inte allt för mycket ändras... :nailbiting:

Jag vill gärna ha mååånga DP... :D
 
Jag tycker att detta är lite spännande, vad kommer stå i stallet sen? Ett helt nytt stall? :D

Har de skrivit något mer hur de ska kompensera? Känns ju som att det är svårt att få alla nöjda. Förstår problematiken med att man skickat hästar till pension, men det är ju mer komplext än så. Hästar som sålts väldigt billigt av samma anledning? Tex.
De har inte skrivit nåt om hur de ska kompensera, för att minska risken för fusk. Planen verkar vara att kompensationen ska finnas "på plats" när allt är igång igen.

Nu tror ju inte jag att en häst med många VG:n behövt säljas direkt billigt, så det känns som ett icke-problem? De flesta borde väl vara intresserade av bra confo, speciellt om man avlar mot utställning, så jag har svårt att se att man skulle ha "kastat bort" hästar med väldigt många VG, så känns mer som att folk gör det lite mer dramatiskt än vad det egentligen är.
 
Tror de kommer höja priset för utställning också.Då kommer de säker höja priset på tävlings också, känna som det blir ganska viktigt få igång företagen snart :cool:
 
Åh nej, 500DP är alldeles för mycket. Då kommer jag ju snart ha hur många hästar som helst. Inte bra alls. Hur vågar de :rage:

:rofl:
 
De har inte skrivit nåt om hur de ska kompensera, för att minska risken för fusk. Planen verkar vara att kompensationen ska finnas "på plats" när allt är igång igen.

Nu tror ju inte jag att en häst med många VG:n behövt säljas direkt billigt, så det känns som ett icke-problem? De flesta borde väl vara intresserade av bra confo, speciellt om man avlar mot utställning, så jag har svårt att se att man skulle ha "kastat bort" hästar med väldigt många VG, så känns mer som att folk gör det lite mer dramatiskt än vad det egentligen är.
Jag har gjort det med en iaf men det är inte hela världen för min del. Har kvar sto och hingst, så kan göra om kombon :p
Menade bara att det finns flera olika sätt detta kan ha påverkat, svårt att kompensera alla 'accurate'. Men du har nog en poäng att folk är dramatiska. Jag personligen känner mig egentligen inte särskilt drabbad, återstår att se iof, så att jag skulle bli kompenserad med 500 dp :O
Det är ju en vansinnig tror kompensation! @cewe
Det blir ju hur många stallplatser som helst! Kommer inte hinna ta hand om så många hästar ens :p
 
Jag har gjort det med en iaf men det är inte hela världen för min del. Har kvar sto och hingst, så kan göra om kombon :p
Menade bara att det finns flera olika sätt detta kan ha påverkat, svårt att kompensera alla 'accurate'. Men du har nog en poäng att folk är dramatiska. Jag personligen känner mig egentligen inte särskilt drabbad, återstår att se iof, så att jag skulle bli kompenserad med 500 dp :O
Det är ju en vansinnig tror kompensation! @cewe
Det blir ju hur många stallplatser som helst! Kommer inte hinna ta hand om så många hästar ens :p
DP kommer minska i värde så hjula inte av glädje riktigt än :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det blev Nya Zeelands Caroline Powell med Greenacres Special Cavalier som vann Badminton Horse Trials under den gångna helgen. Ryttaren...
Svar
0
· Visningar
93
  • Artikel
Hästnyheter Ronneby horse center öppnar igen efter tre veckors isolering
Svar
0
· Visningar
81
Senast: Gunnar
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 380
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp