Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Murray Tja, jag är ju inte helt hundra på vad jag avlar efter än 😂 Högt GP generellt och bra confo är det jag kör på nu innan jag har listat ut mer av vad som är bra i dressyr, hoppning osv.
Ja, man behöver nog pröva sig fram lite grann innan man hittar vad ens målsättning är. Generellt verkar RNG antingen ge en det ena eller det andra, dvs höjs GP tappar man confo och vice versa. Det är väldigt sällan båda förbättras enligt min erfarenhet. Jag avlar som sagt främst för GP och gren-GP men har några linjer där jag fokuserar på confo istället.

Jag tror storspelarna + några (3-5 st?) till, jag är lite oklar på de mindre.
Jag skulle kunna tänka om lite en betäckningsrunda och betäcka annat än G+-ston med honom också såklart. Då kan jag kanske iaf få g+, hög GP och bra confo på några avkommor innan jag lägger ut honom offentligt. Jag gillar ju DP också liksom... :p
Tog bort hrc på farsan ifall hans popularitet skjuter i höjden nu. Extra kul att både sto och hingst är egna uppfödningar också. :love:
Nåväl, man kan alltid låna storspelarnas engagemang när de får fram bra hingstar. :p
Alltså, jag överväger faktiskt att vara väldigt sparsam med att använda Moomin själv utan fokuserar just nu främst på att höja mina ston med andra hingstar så att jag sedan kan lägga en bättre Moomin-son på stona sen (så slipper jag tänka på halvsyskon problematiken). Var inte riktigt beredd på den anstorming det blev, inte ens Dancing Hurricane var så här poppis under hans glansdagar.

@Murray jag budar på ditt gypsysto nu (blev lite ha-galen) :D
Haha, hon borde stå i ditt stall nu :D. Hon är så fin :love: säg till om du ska sälja någon gång i framtiden. Tog verkligen emot att sälja henne för jag har haft henne länge men hade inga vettiga mål för henne och kan inte avsätta plats för det.
 
Har sett väldigt många prata om G+, men jag förstår inte var man ser om det är vanligt G eller plus. Någon som kan förklara?

Jag är inte så bra på det där själv men hittade den här länken en gång och går på det (vet inte om den stämmer helt och hållet) https://docs.google.com/spreadsheet...RLay3xBRUrrGljLJxk6N0/htmlview#gid=1937375632

Vilka poäng som är bra till vad kan du se här under genetic potential: https://horse-reality.fandom.com/wiki/Competitions Det kluriga är att vad som är bra är olika för de olika raserna, dvs trakehners ligger tex högre än Oldies osv. Men man lär sig efter hand. Du kan fråga här eller kika runt i resultatlistorna på tävlingarna. Man kan inte gå bara på resultat för jag har tex halvbra hästar som vinner en del och det beror också på i vilken världsdel man bor i (Europa har tuffast konkurrens) men när jag var helt ny kikade jag runt på de användare som vann mycket, dvs hade många hästar i topp och kikade in på vad deras hästar hade för siffror, GP och confo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 720
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 815
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 326
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
61 768
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp