HorseReality XI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har en arabhingst med G+ på galopp? Upptäckte ju nu att hingsten jag har med G+ är son till stoet med G+ :meh: Så den kombinationen går ju inte :laugh:
 
Jag har kollat upp lite stamhästar och hindquarters och kommit fram till att de starkare på den posten innefattar Chrome, Lady, Quinn, Queen och Lily, där Chrome och Lady verkar vara toppkandidater. Bland de svagare finns Hermione, Narcissa, Most Wanted, Doe och Double Ace. Hermione och Most Wanted verkar vara bland de svagaste av dem, övriga verkar i större utsträckning kräva fler generationer innan den dyker upp sämre confo.

Med reservation för att jag har analyserat väldigt lite data och inte kan använda mig av de hästar som pensionerats, så det finns ju säkert en massa sämre "dolda" resultat.

Baserat på det här har jag även räknat ut att Mad Hatter antagligen har väldigt ojämna siffror bakom hindquarters, för visst fungerar confon som GP:n, att det är två siffror som slås ihop till en? Eller är den annorlunda? Två siffror vore logiskt, för pappans sida bygger på de starkare hästarna, mammans på de svagare, och det skulle ju förklara varför hans avkommor växlar mellan att få A och VG på hindquarters... :rofl:

Men ja, som sagt, det ovan är väldigt lösa iakttagelser och kanske inget som ska tas som absolut sanning, men kanske kan hjälpa till lite för att undvika att avla fram fler A på hindquarters. :) Sen blir det ju såklart svårare när det börjar bli ganska många generationer ned från foundationhästarna.
 
Vad tusan, @Murray hon är ju släkt med alla dina! :rofl:

Skicka över henne för det pris du vill ha bara, så fjäskar jag för @Iamia om att få betäcka med Malte för HRC. Blir dubbelt Quinn i sista led, men förhoppningsvis starkare hindquarters. :D
 
Vad tusan, @Murray hon är ju släkt med alla dina! :rofl:

Skicka över henne för det pris du vill ha bara, så fjäskar jag för @Iamia om att få betäcka med Malte för HRC. Blir dubbelt Quinn i sista led, men förhoppningsvis starkare hindquarters. :D
Haha, ja. Förmodligen en av anledningarna till att jag bestämde mig för att sälja, måste diversifiera avelsbasen liten :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 716
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
59 769
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 305
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 635
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp