Horsereality XIII

Åh Casmara som jag köpt av @Mulles_matte fortsätter lämna föl med superGP för dressyr. Nu en hingst med 91,90,92. Tyvärr tyvärr A på både ca och gallop :/ hade han varit sto hade jag nog behållt ändå.

Om nån vill ta över Casmara så hojta. Bukepris. Hon lämnar mkt fina föl men lite svaga i gallop o canter så man bör välja hingst med omsorg. Hon går även bra på tävling

Jag är intresserad!
 
Vad är anledningen till att hästar med GP på typ 719 och 727 får ett föl på 705? Har råkat ut för det ett par gånger nu, att fölet får ganska mycket sämre än båda föräldrarna och börjar bli lite less. Speciellt när det för övrigt är ett bra föl, är det då en hingst känns det ju inte lönt att spara med så lågt GP.
 
Vad är anledningen till att hästar med GP på typ 719 och 727 får ett föl på 705? Har råkat ut för det ett par gånger nu, att fölet får ganska mycket sämre än båda föräldrarna och börjar bli lite less. Speciellt när det för övrigt är ett bra föl, är det då en hingst känns det ju inte lönt att spara med så lågt GP.
Om båda föräldrarna har ojämna alleler så kan det ju bli så. Eller otur med den berömda slumpfaktorn...
 
Vad är anledningen till att hästar med GP på typ 719 och 727 får ett föl på 705? Har råkat ut för det ett par gånger nu, att fölet får ganska mycket sämre än båda föräldrarna och börjar bli lite less. Speciellt när det för övrigt är ett bra föl, är det då en hingst känns det ju inte lönt att spara med så lågt GP.
Blir också lite irriterad även om jag egentligen inte vill bry mig om total-GP. Nån gång har ett typ 715-sto med en 730-hingst fått ett 690-föl men likvärdiga eller bättre gren-GP. Störigt...
 
Vad är anledningen till att hästar med GP på typ 719 och 727 får ett föl på 705? Har råkat ut för det ett par gånger nu, att fölet får ganska mycket sämre än båda föräldrarna och börjar bli lite less. Speciellt när det för övrigt är ett bra föl, är det då en hingst känns det ju inte lönt att spara med så lågt GP.
Om det är lönt att spara beror enligt mig inte på om det har hög eller låg total GP (ja en hög total GP är jättekul) utan på vad den har för GP för aktuell gren.
Om jag tar det här fölet som exempel. Hon har en GP på 632 vilket är lågt men samtidigt så har hon en galopp GP på 309. Om vi bortser från att hon har ett fånigt A exteriört så är frågan är hon verkligen misslyckad?
https://www.horsereality.com/horses/929057/38ret
 
Om det är lönt att spara beror enligt mig inte på om det har hög eller låg total GP (ja en hög total GP är jättekul) utan på vad den har för GP för aktuell gren.
Om jag tar det här fölet som exempel. Hon har en GP på 632 vilket är lågt men samtidigt så har hon en galopp GP på 309. Om vi bortser från att hon har ett fånigt A exteriört så är frågan är hon verkligen misslyckad?
https://www.horsereality.com/horses/929057/38ret

Nej med ston är jag mer förlåtande eftersom man kan hitta hingstar som väger upp deras svagheter. Men vem kommer betäcka med en hingst som har 705 i GP även om han har 85, 92, 92 när det finns hingstar med samma siffror fast över 720 i GP? Inte ens jag själv kommer ju välja honom antagligen.
 
Nej med ston är jag mer förlåtande eftersom man kan hitta hingstar som väger upp deras svagheter. Men vem kommer betäcka med en hingst som har 705 i GP även om han har 85, 92, 92 när det finns hingstar med samma siffror fast över 720 i GP? Inte ens jag själv kommer ju välja honom antagligen.

För dom som inte har topphästar är det ju guld om det finns hingstar med lägre GP men hög grenGP. För det känns inte bra alls att betäcka med en hingst som är 40-60GP högre bara för att betäcka med någon som har vettig grenGP.
 

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 767
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 434
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 753
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
61 940
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp