Horsereality XIII

Finna det någon ny tråd?

Iaf, har en rabi hingst om någon vill betäcka :)

https://www.horsereality.com/horses/960071/foal-doe-960071
Screenshot_20190620_092405.jpg
 
Finns det någon som sitter på en bra gypsy-hingst eller två? Mina ston börjar bli för nära släkt med de hingstar jag har själv...
Du får gärna använda mina om du hittar någon du gillar. Jag har en hel hög, även såna som jag inte lagt ut för stud än och som liksom är lite "oprövade" eller vad man ska säga.
Min sida på HR

Jag bjuder såklart på betäckningarna i så fall, problemet är väl mest att jag så sällan är här inne och kollar...
 
Ah den lill-killen. Han har hängt löst några gånger pga sina låga totala GP men CR och bra dressyrstats har fått mig på bättre tankar 😁
Du får inte pensionera honom innan jag hunnit betäcka Adela med honom. Tyckte jag gått igenom dina hingstar ordentligt men har uppenbarligen missat honom.
 
Du får inte pensionera honom innan jag hunnit betäcka Adela med honom. Tyckte jag gått igenom dina hingstar ordentligt men har uppenbarligen missat honom.
Inte i riskzonen just nu 😛 var mest när han var föl. Har betäckt ett gäng av mina ston, ska bli spännande och se vad han lämnar.
 
Vad är anledningen till att hästar med GP på typ 719 och 727 får ett föl på 705? Har råkat ut för det ett par gånger nu, att fölet får ganska mycket sämre än båda föräldrarna och börjar bli lite less. Speciellt när det för övrigt är ett bra föl, är det då en hingst känns det ju inte lönt att spara med så lågt GP.
Om båda föräldrarna har ojämna alleler så kan det ju bli så. Eller otur med den berömda slumpfaktorn...
Kan ju även vara så att de har höga/låga siffror på olika delar. Alltså hingsten har högt där stoet har lågt och tvärtom. Hamnar fölet då mer mittemellan på allt lär total-GP bli lägre. Men ja, ofta är det ju ren otur.
För dom som inte har topphästar är det ju guld om det finns hingstar med lägre GP men hög grenGP. För det känns inte bra alls att betäcka med en hingst som är 40-60GP högre bara för att betäcka med någon som har vettig grenGP.
Varför inte? Om man avlar för en specifik gren spelar det väl ingen roll om fölet får ojämna alleler på de delar som inte används?
 

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 769
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 437
Senast: Laa
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
58 757
Senast: liwhoj
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
61 943
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp