Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade det funkat det att lägga dem i er säng så du kan ligga och vila/slumra och puffa och stoppa in nappar?
Ja, jag försökte lite med det i natt men tycker det är så läskigt att ha dem där nu när de ramlat ur flera gånger, hur har ni gjort med säkerheten vid sängen?

Ja, jag försökte lite med det i natt men tycker det är så läskigt att ha dem där nu när de ramlat ur flera gånger, hur har ni gjort med säkerheten vid sängen?
Vi har en spjälsäng på ena sidan, och två sänghästar. Sänghästarna hjälper inte om barnet är vaket och ställer sig och hoppar över men stoppar dem från att rulla ner i sömnen. Sen har vi barnvakten på om jag smyger ut från sovrummet.

Dessa har vi
https://www.homesafety.se/produkter/sovsakerhet

Så mycket för den säkerheten! Satt precis i soffan och slog på barnvakten för att kolla på Elsa. Hon var borta! Sprang in och då kryper hon helt ljudlöst mot kanten. 😱😱😱
. Vad ska jag göra nu?! Lägga något prassel i sängen? Sätta en bjällra på henne?

Så mycket för den säkerheten! Satt precis i soffan och slog på barnvakten för att kolla på Elsa. Hon var borta! Sprang in och då kryper hon helt ljudlöst mot kanten. 😱😱😱
. Vad ska jag göra nu?! Lägga något prassel i sängen? Sätta en bjällra på henne?
Förlåt skrattet, förstår det inte var en rolig upptäckt för dig. Precis så gör M med, säger inte ett ord utan bara tar sig iväg. Livsfarlig!

Detta var exakt vad som hände mig med! Satt precis utanför rummet och hörde ingenting innan det kom en duns och ett skrik 😱. Annars har de alltid låtit när de vaknar!

Apropå sömn, min snuttis har ju också lite svårt att somna och vaknar lätt. Vi har varit hos mina föräldrar några dagar och var ute med båten. Elsa somnade som en sten i min famn!! Hon sov i två timmar, vågor, guppigt, motorn och vi vuxna som pratade. Så.... Vi behöver en båt 🤣😂😂.
Vi har en båt. Storebror sov som en stock jämt när vi åkte. Hade problem länge med att han tvärsomnade så fort vi startade motorn 😂 Tintin, not so much. Han vill inte sova i någon båt. Helst inte åka heller, guud så han gnäller. Om man inte kör fort. Det är kul. Men det kan man ju inte göra överallt :grin:😅

Vet hur det känns. 04.35 vaknar storebror som em klocka just nu 😩 Alltså jag älskar ju sommaren men hur sömnsynpunkt är ju hösten bättre ❤️
Ja, alltså det här med semester går ju lite förlorat när man har barn har jag insett 😅. Å andra sidan kanske inte bättre att vakna så tidigt och behöva gå till jobbet 😬. Har han alltid vaknat tidigt på somrarna? Min systerdotter vaknar också runt 4.30 fortfarande och är snart 2 så bådar inte gott.

Ja, alltså det här med semester går ju lite förlorat när man har barn har jag insett 😅. Å andra sidan kanske inte bättre att vakna så tidigt och behöva gå till jobbet 😬. Har han alltid vaknat tidigt på somrarna? Min systerdotter vaknar också runt 4.30 fortfarande och är snart 2 så bådar inte gott.
Alltså, jag kommer inte ihåg hur det var förra sommaren. Jag var ju höggravid då så sambon tog de flesta mornarna. Men tror mer han vaknade typ 5.30- 6.00. I vintras sov han ofta till 6-7. Ibland fick vi t.o.m. väcka honom för att få iväg honom till förskolan. Det känns långt borta, 🙄men å andra sidan lägger vi ju dem runt 19-19.30 så vi får ju kvällarna istället.

Alltså, jag kommer inte ihåg hur det var förra sommaren. Jag var ju höggravid då så sambon tog de flesta mornarna. Men tror mer han vaknade typ 5.30- 6.00. I vintras sov han ofta till 6-7. Ibland fick vi t.o.m. väcka honom för att få iväg honom till förskolan. Det känns långt borta, 🙄men å andra sidan lägger vi ju dem runt 19-19.30 så vi får ju kvällarna istället.
Ja, det är väl antingen eller! Jag tar hellre tidiga morgnar så jag får lite tid utan dem på kvällarna men innan 5 är så orimligt tidigt 😅.

Jag behöver lite input känner jag. Åh, bara jag tänker på det här känner jag lite att jag inte borde bry mej men kan inte släppa det.

Jag drabbades av hudcancer 2013, 28 år gammal. Vilket varit ett stort trauma för mig såklart. Jag är sen dess väldigt försiktig i solen. Min mycket kloka doktor som jag träffade på kontroller i flera år har ofta sagt att de solskador man får som ung vuxen är ett resultat av hur man exponerats som barn. Mina föräldrar var väldigt oförsiktiga i solen. Kan komma ihåg att jag brände mej som liten 😥

Själv är jag såklart jätteförsiktiga med mina barn. Alltid uv kläder/ långärmat och solhatt. Storebror ibland t-shirt men alltid solkräm 50 isf. Tänker att jag måste skydda dem sålänge jag kan, särskilt när de ärvt mitt pigment.

Jag har en kompis som har en bebis som lika gammal som Elsa. Vi var bra kompisar innan och bodde i samma trapphus, men sen flyttade hon och nu är det typ på nivån att vi skickar sms ibland och kommenterar på IG. Hon är väldigt oförsiktig i solen och har alltid varit trots att hon är rödlätt. Utifrån hur barnen ser ut på IG är hon lika oförsiktig med dem 😔 Bebis har typ rödbruna armar och är typ alltid naken i vattnet. Han är också rödlätt som sin mamma.

Jag blir så ledsen av att se det. Borde jag skriva till henne eller ska jag helt enkelt tänka att det är hennes ensak? Hade vi träffats IRL hade det varit lättare att ta upp det på ett bra sätt…

Min son vaknade mellan 05 och 06 tills han var sex år gammal. Men när han blev lite större så gick det att lägga sig bredvid honom i soffan och sätta på barnprogram i alla fall.

Jag behöver lite input känner jag. Åh, bara jag tänker på det här känner jag lite att jag inte borde bry mej men kan inte släppa det.

Jag drabbades av hudcancer 2013, 28 år gammal. Vilket varit ett stort trauma för mig såklart. Jag är sen dess väldigt försiktig i solen. Min mycket kloka doktor som jag träffade på kontroller i flera år har ofta sagt att de solskador man får som ung vuxen är ett resultat av hur man exponerats som barn. Mina föräldrar var väldigt oförsiktiga i solen. Kan komma ihåg att jag brände mej som liten 😥

Själv är jag såklart jätteförsiktiga med mina barn. Alltid uv kläder/ långärmat och solhatt. Storebror ibland t-shirt men alltid solkräm 50 isf. Tänker att jag måste skydda dem sålänge jag kan, särskilt när de ärvt mitt pigment.

Jag har en kompis som har en bebis som lika gammal som Elsa. Vi var bra kompisar innan och bodde i samma trapphus, men sen flyttade hon och nu är det typ på nivån att vi skickar sms ibland och kommenterar på IG. Hon är väldigt oförsiktig i solen och har alltid varit trots att hon är rödlätt. Utifrån hur barnen ser ut på IG är hon lika oförsiktig med dem 😔 Bebis har typ rödbruna armar och är typ alltid naken i vattnet. Han är också rödlätt som sin mamma.

Jag blir så ledsen av att se det. Borde jag skriva till henne eller ska jag helt enkelt tänka att det är hennes ensak? Hade vi träffats IRL hade det varit lättare att ta upp det på ett bra sätt…
Åh vad jobbigt <3

Det är alltid svårt att veta om man ska ta upp saker med andra eller inte, folk tar ju väldigt lätt illa upp. Och det kanske man själv också gjort, i alla fall till en början som ett försvar. Men jag hade nog tagit upp det ändå, särskilt med din egen historia som bakgrund.

Så himla svårt. Jag är själv mer oförsiktig med lillasyster än storebror känner jag, vissa riktigt varma dagar har vi kört kortärmad body och ibland byxlöst - men i skuggan så mycket vi kan då.

Storebror smörjer jag och när vi badar är det uv-kläder.

Jag hade nog låtit det vara, om ni numera inte har så mycket kontakt.

Åh det är ju så svårt att veta hur andra reagerar när man säger något om hur de gör med sina barn.. förstår ju dock att du vill säga nåt med tanke på din egen erfarenhet. Jag hade nog försökt skriva det på nåt schyst sätt ändå, tänker att antingen tar hon inte illa upp för ni ändå haft bra kontakt förr… eller så gör hon det, men om ni ändå inte har någon kontakt förlorar du inget och hon kanske ändå tar åt sig av vad du har att säga

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 464
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka