Jag behöver lite input känner jag. Åh, bara jag tänker på det här känner jag lite att jag inte borde bry mej men kan inte släppa det.
Jag drabbades av hudcancer 2013, 28 år gammal. Vilket varit ett stort trauma för mig såklart. Jag är sen dess väldigt försiktig i solen. Min mycket kloka doktor som jag träffade på kontroller i flera år har ofta sagt att de solskador man får som ung vuxen är ett resultat av hur man exponerats som barn. Mina föräldrar var väldigt oförsiktiga i solen. Kan komma ihåg att jag brände mej som liten
Själv är jag såklart jätteförsiktiga med mina barn. Alltid uv kläder/ långärmat och solhatt. Storebror ibland t-shirt men alltid solkräm 50 isf. Tänker att jag måste skydda dem sålänge jag kan, särskilt när de ärvt mitt pigment.
Jag har en kompis som har en bebis som lika gammal som Elsa. Vi var bra kompisar innan och bodde i samma trapphus, men sen flyttade hon och nu är det typ på nivån att vi skickar sms ibland och kommenterar på IG. Hon är väldigt oförsiktig i solen och har alltid varit trots att hon är rödlätt. Utifrån hur barnen ser ut på IG är hon lika oförsiktig med dem

Bebis har typ rödbruna armar och är typ alltid naken i vattnet. Han är också rödlätt som sin mamma.
Jag blir så ledsen av att se det. Borde jag skriva till henne eller ska jag helt enkelt tänka att det är hennes ensak? Hade vi träffats IRL hade det varit lättare att ta upp det på ett bra sätt…