Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läste igenom mina journalkopior som kom idag. Står 4/10 att vi blev utskrivna till hemmet och att BVC är kontaktat. Hur kan de ens skriva så när vi blev överflyttade till Skövde den dagen? Och där låg vi 11 dagar.

Hur som haver är jag så tacksam att de plockade ut henne i vecka 36+1, för det var riktigt kämpigt både psykiskt och fysiskt den sista tiden. Blev även mer konkret om hur stor hon skulle blivit om hon fick stanna längre i magen, glömmer av hur "tidigt född" hon faktiskt är när jag tycker att hon är liten :laugh:

255551172_406093217724276_3697025244650826113_n.jpg

Vi har nu äntligen kommit till bb allihopa efter lång tid på uppvaket för min del. Men lilleman klarar sig fortsatt superfint utan neo eller andningshjälp eller liknande :)

Ganska pluttig är han också, men rätt rimligt i v 35+1 ;) 2180 g och 45 cm

@Bexzor Ja hon hade det riktigt guttigt inne i din mage. Undra hur mycket hon hade vägt om hon varit kvar en månad till? :angel:

Haha hon beräknades att hamna på 5-5,5 kg precis som sina helbrorsor. Det tackar vi för att vi slapp :laugh:

Tillägg till texten;
Jag köpte både bärsjal och bärsele innan hon föddes. Sjalen är hon inte jätteförtjust i, så hon skriker tills hon kommer på plats ordentligt och blir sedan riktigt varm så hon får vara i endast blöja. Däremot i bärselen, ergobaby 360 med babyinsats så är hon nöjd och lagom varm. Så nu har jag precis dammat en del av nedervåningen med henne i selen, och enda missnöjet kommer när hon tappar nappen så selen får full pott av henne :up:

Bebis utskriven från BB - och inskriven på Neo 🙄
Hon mår rätt okej, men lite jobbigt med andningen då hon har hög andningsfrekvens, och lite märkliga kräkningar. Så hon får ligga där inatt iaf, och kanske längre.

Jag är fortsatt inskriven på BB för min mage gör sjukt ont. Oklart om det är snittet, gaser, kombinatuon eller annat. Men förmodligen kombinationen ont pga snitt plus gaser.
Peppigt det här 😅

@Sleepan tråkigt att höra att det är kämpigt men jag tycker att det ändå är skönt att vi alla känner att vi kan skriva om dåliga saker med, inte bara rosa fluffiga moln! :heart

Verkligen, det tycker jag är viktigt och skönt. Och hon verkar inte jättedålig, men skönt att de vill ha extra koll.
Själv är jag utskriven från BB nu iaf, verkar inte vara något större fel på mig förutom att jag blivit buköppnad då 😂😅

Hon mår rätt okej, men lite jobbigt med andningen då hon har hög andningsfrekvens, och lite märkliga kräkningar. Så hon får ligga där inatt iaf, och kanske längre.

Jag är fortsatt inskriven på BB för min mage gör sjukt ont. Oklart om det är snittet, gaser, kombinatuon eller annat. Men förmodligen kombinationen ont pga snitt plus gaser.
Peppigt det här 😅

Skönt att hon ändå mår okej :heart. Det är vanligt att snittbarn hamnar på neo en kort tid för andningsproblem och kräkningar, speciellt om de kräks fostervatten. Håller tummarna att det räcker med nån dag och att du kan bli körd till neo när du vill. Eller har ni fått familjerum på neo?

Jag har väldigt lite studier den närmaste tiden så min man började jobba extra idag. Hela dagen har bara rullat på trots att 3 barn skulle göras i ordning för att lämna och hämta skolbarnet. Tog även de två minsta barnen och veckohandlade vilket enda besvärliga var att jag glömt hur lite matvaror som får plats i vagnen med ett babyskydd :rofl:

Så den närmaste månaden ska min man jobba mellan 2-3 dagar i veckan för det kan lika gärna komma in extrapengar när tiden finns :D

Peppigt det här 😅

Åh hoppas hon får ordning på aningen osv snabbt, men skönt att hon mår ok!

Vi är också kvar på bb och lät bli här åtminstone till måndag för både min och bebis skull. Men båda mår bra ändå. Men de för gaserna alltså! Jag har inte så ont som du beskriver det men de där gaserna gör verkligen sitt!

Senast ändrad:
Skönt att hon ändå mår okej :heart. Det är vanligt att snittbarn hamnar på neo en kort tid för andningsproblem och kräkningar, speciellt om de kräks fostervatten. Håller tummarna att det räcker med nån dag och att du kan bli körd till neo när du vill. Eller har ni fått familjerum på neo?

Ja, jag är inte orolig, men de är lite konfunderad gällande varför hon har sin bekymmer verkar det som. Men, vi är på helt rätr plats och precis som alla andra vi träffat på BB, förlossning, induktion, ultraljud osv så är de helt fantastiska!

Är bara enhetschefen jag bråkat med 🙈
Och haft en läkare jag inte gillade under graviditeten, plus narkosläkaren som satte epiduralen. Fy fan. Han var inte okej.

plus narkosläkaren som satte epiduralen. Fy fan. Han var inte okej.

Alltså narkosläkare som sätter epidural är ett eget släkte. På riktigt. Båda mina tidigare graviditeter har det varit två riktigt märkliga figurer som satte epiduralen.

På andra förlossningen var det värsta uppladdningen i rummet bland bm och uskorna inför att han skulle komma. ”Allt måste vara fixat och ligga på exakt rätt ställe och du måste vara exakt på rätt plats och gör precis som han säger”. Sen när han kom var han precis så knasig som förväntat under de typ fyra minutrarna han var i rummet. När han gått var det som att alla andades ut och skrattade till typ ”vi klarade det denna gången med”. 😅 Men också enligt bm så var han sjukhusets skickligaste narkosläkare och helt fantastisk på själva narkosandet :p

Haha vad märkligt, jag tyckte också att narkosläkaren som satte min epidural första förlossningen var otroligt speciell :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 101
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
985
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 314
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 181
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka