Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså den här bebisen skaffar sig så knasiga vanor :p

Han påstår sig vara vrålhungrig med jämna mellanrum. Men när jag lägger honom vi bröstet börjar han inte äta, utan ligger där och tittar, snuttar lite ytligt på bröstvårtan och ser ut att mest bara mysa. Sen efter några minuter är det som att han kommer på hur hungrig han var för då hugger han efter bröstvårtan och äter sen mycket och länge. Händer varje gång :laugh:

Och så är det tydligen absolut bäst att bajsa på nätterna. Är nog bortskämd med första barnen som man nästan inte behövde byta på på nätterna alls. Den här, nog so much :p I natt bytte jag bajsblöja tre gånger. Sista gången kl 06:00, och sen dess har han sen inte bajsat. Byt dygnsrytm tack :p
Det är SÅ skönt när de slutar bajsa på natten! :D Jag fick också byta bajsblöja flera gånger per natt i början men den senaste veckan har han tack och lov slutat med det så jag hoppas det håller i sig!

Det är SÅ skönt när de slutar bajsa på natten! :D Jag fick också byta bajsblöja flera gånger per natt i början men den senaste veckan har han tack och lov slutat med det så jag hoppas det håller i sig!

Här verkar han inte riktigt ha läst bebismanualen. Detta med bajsandet på har börjat nu på sista tiden, precis i början gjorde han det inte.

Fast iofs, BF var ju igår så han tänker kanske att han är nyfödd nu :D

Herregud vad slitigt det är att kånka runt på babyskyddet :crazy: Hade glömt bort det tydligen. Hade man inte ont nånstans innan...

Första dagen för mig och Signe själva idag då maken jobbar (han sitter iofs i rummet bredvid 😂) och vi har hängt i soffan exakt hela dagen. S har bara velat vara på mig och inte ligga och sova själv.
Himla gosigt, men blir ju inte mycket gjort.

Fick den här på posten idag med. Jag har fan världens finaste vänner ❤️

Bifogade filer

• 20211214_124909.webp
    20211214_124909.webp
    327,2 KB · Visningar: 62
Herregud vad slitigt det är att kånka runt på babyskyddet :crazy: Hade glömt bort det tydligen. Hade man inte ont nånstans innan...
Stackare! Finns nog inget mer otympligt...
Jag lovade mig efter första barnet (då vi hade en Teutoniavagn och babyskydd från axkid - så okompatibelt det kan bli) att aldrig mer kånka och släpa om det skulle bli en tvåa. Jag går ingenstans med babyskyddet utan att häkta på det på barnvagnschassit :o

Vi har inte köpt några Babyskyddsadaptrar till vagnen den här gången. Hoppas på att inte behöva.. åker typ aldrig bil och när jag gör det är det nästan alltid tillsammans med maken så då får han bära :p

Vi har inte köpt några Babyskyddsadaptrar till vagnen den här gången. Hoppas på att inte behöva.. åker typ aldrig bil och när jag gör det är det nästan alltid tillsammans med maken så då får han bära :p
Vi behöver bil nästan så fort vi ska nånstans, men hade vi bott mer centralt hade jag nog gjort som ni :D

(Jag ser dock fram emot våren när bebis kan sitta själv och jag kan stoppa båda barnen i cykelvagn, så man blir lite mindre beroende av bilen. :) )

Första dagen för mig och Signe själva idag då maken jobbar (han sitter iofs i rummet bredvid 😂) och vi har hängt i soffan exakt hela dagen. S har bara velat vara på mig och inte ligga och sova själv.

Det där är ju helt klart nackdelen med att också ha syskon hemma. Svårt att motivera att hänga i soffan en längre tid, och när man gör det får man kolla på Paw patrol eller Bolibompa 😅

Fast fattar ju såklart att man gärna tar sig ifrån soffan också!

Vi behöver bil nästan så fort vi ska nånstans, men hade vi bott mer centralt hade jag nog gjort som ni :D

(Jag ser dock fram emot våren när bebis kan sitta själv och jag kan stoppa båda barnen i cykelvagn, så man blir lite mindre beroende av bilen. :) )

Vi har gångavstånd till skola och förskola men annars handlar det mest just nu om att jag ändå inte tar mig någonstans 😅 Både pga maken tar bilen till jobbet de flesta dagarna och pga att undviker att ta med mig bebis ”på stan” nu.

Jag lovade mig efter första barnet (då vi hade en Teutoniavagn och babyskydd från axkid - så okompatibelt det kan bli) att aldrig mer kånka och släpa om det skulle bli en tvåa. Jag går ingenstans med babyskyddet utan att häkta på det på barnvagnschassit :o
Så himla tungt och otympligt! Vi har en gammal ärvd vagn som inte går att sätta fast babyskyddet på tyvärr. Storasyster skulle till förskolan idag, det var en lååång väg mellan bilen och förskolans dörr, speciellt som storasyster ville hålla handen under tiden och tog myrsteg... 😰 Armen höll på att gå av 😂

Jag känner samma som dig. Här har vi använt adaptrarna till babyskyddet flitigt eftersom vi har en mil till mellansyskonens skola och förskola. Väl där så ligger skolan en bit ifrån parkeringen, och förskolan ligger mellan skolan och parkeringen. Dessutom så har det varit guld värt när jag åkt själv till sjukhuset för endast provtagning med E.

Hade aldrig orkat bära babyskyddet som nysnittad eller ens första tiden efter. Nu bär jag babyskyddet om jag endast ska in på förskolan, annars klickar jag det på vagnen. Här hemma på landet har vi en annan, mer robust vagn som också köptes för en liten peng.

Så vi har två vagnar, varav en är endast köpt för att vara till babyskyddet. Kostade 800 kr med sittdel och liggdel så det har varit väl investerare pengar redan :)

Åh vad mysigt det lät. Jag försöker själv mysa i soffan med E när tid finns, för det finns inget bättre än att hänga i soffan ihop :love:

Sigrid är sjukt rastlös om man sitter i soffan nu när hon är 3 månader, men har man matat kan hon däcka en stund och mysa. Annars när hon är vaken då ska hon ha full uppmärksamhet så man är helt slut efter ett tag för annars blir det missnöjt gnäll 😅

Det är jättemysigt verkligen, särskilt när det är musikhjälpen på tv. ❤️
Men hade gärna fått lite vettigt gjort idag 😂 eller sovit... 🙈
fixa en fotpall och en kudde så kan du sova i soffan halvsittande med fötterna på pallen och huvudet bekvämt på kudden :D
Jag sitter nog och småsaker i soffan mer än jag sover i sängen.
Så himla skönt att läsa dina uppdateringar hemifrån ist för från sjukhuset!

Fortfarande kliande bröstvårtor så ska prova hydrokortison ett par dagar och om det inte är bättre på fredag ska de kika på mig. Lägger till lite mjölkstockning på det! 👍

Igår när jag pumpade på kvällen kom det inte ut alls mycket mjölk från ena bröstet men tänkte att jaja, så är det ibland. I morse när jag vaknade gjorde ena sidan av bröstet ONT vid beröring och var stenhårt. Kul. Så idag blir det ipren, mjuk massage och kalla omslag på bröstet under pumpningen (enl rekommendendation från amningsmottagningen). YEY!!

Fortfarande kliande bröstvårtor så ska prova hydrokortison ett par dagar och om det inte är bättre på fredag ska de kika på mig. Lägger till lite mjölkstockning på det! 👍

Igår när jag pumpade på kvällen kom det inte ut alls mycket mjölk från ena bröstet men tänkte att jaja, så är det ibland. I morse när jag vaknade gjorde ena sidan av bröstet ONT vid beröring och var stenhårt. Kul. Så idag blir det ipren, mjuk massage och kalla omslag på bröstet under pumpningen (enl rekommendendation från amningsmottagningen). YEY!!

Fy fan, låter inte kul ❤️

fixa en fotpall och en kudde så kan du sova i soffan halvsittande med fötterna på pallen och huvudet bekvämt på kudden :D
Jag sitter nog och småsaker i soffan mer än jag sover i sängen.
Så himla skönt att läsa dina uppdateringar hemifrån ist för från sjukhuset!

Har schäslong på soffan så det är inget problem egentligen men är ju rädd att jag ska tappa ner henne på golvet om jag sover med henne i famnen, alternativt kväva henne typ. Det här med samsovning har vi inte gett oss på.. M🙈

Och tack, det är jävligt skönt att va hemma! ❤️

Ska till Neomottagningen om ett par timmar, får se om de är nöjda med viktuppgången (150 gram på en vecka var drt igår, så hoppas vikten är kvar där eller högre idag...).
Ska diskutera amningen lite med, och kontakta amningsmottagningen tror jag. Vill ju ge det en chans.

Men, känns så jobbigt när hon inte får minska i vikt liksom, skulle ju inte veta vad hon får i sig. Plus, nu går det att ju knappt ändå. Hon blir ju som sagt bara arg och täppt. 🙄

Men vad jobbigt :crazy:
Hoppas salvan hjälper och att stoppet släpper, det gör så förbaskat ont alltså :crazy:
Har bara fått lite mini mjölkstockning men det räckte, gör ju sååå ont!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 089
Senast: Hedinn
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Blyger
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 292
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 156
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V