Bukefalos 28 år!

Hund som nafsat - hur skulle du göra?

Känns som här behövs lite mer information. Fick veta - varifrån?
Som sagt, jag var nog otydlig. Menade att jag i en diskussion fick "veta" att problemet minsann inte är lösa framspringande hundar utan att hundarna i kopplet kan tänkas försvara sig på samma sätt som vissa i denna diskussionen inte tycker att det är något problem hur människorna beter sig när de umgås med hundar utan hundarna ska minsann tåla allt. Det var inte meningen att få det att framstå som något med mer substans än människors olika åsikter i frågan.
 
Alltså. Jag menade inte att det på något sätt skulle bli någon lag utan att det finns människor som har den åsikten precis som åsikten som framförs här att hundar som kan nafsa ska ha munkorg på sig. Ber om ursäkt om det var otydligt.

Okej, en till generell åsikt som kan tas med en nypa salt då.
Även fast det finns strikt ägaransvar om min kopplade hund skulle bita lös, framspringande så finns det inget krav på munkorg.
Då har vi utrett det.
 
Okej, en till generell åsikt som kan tas med en nypa salt då.
Även fast det finns strikt ägaransvar om min kopplade hund skulle bita lös, framspringande så finns det inget krav på munkorg.
Då har vi utrett det.
Ja, eftersom inlägget jag citerade handlade om en generell åsikt - att hundar som kan nafsa människor ska ha munkorg följde jag upp med en annan jag just fått höra - att hundar som kan nafsa/försvara sig mot andra framspringande hundar också alltid ska ha munkorg och skojade om att vi nog kommer ha 100% hundar med munkorg i såna fall. Att det finns eller kommer finnas ett krav på munkorg har jag aldrig påstått. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 144
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
6 039
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Hellhound
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp