Hundar i hundgård?

Det finns hundar som defintivt inte har det bra i hundgård då många tror att hunden motionerar sig själv och stimulerar sig själv.

En hund ska ha daglig motion och det är många som fuskar med det! Det finns hundar som sitter dag ut och dag in i sina hundgårdar men så finns det ju även dom som har det bra i sin hundgård och inte behöver sitta där jämt!
 
Fast jag tycker inte det där är så konstigt. man väljer ju sitt umgänge (till skillnad från släkten :devil:) Jag skulle inte ha mkt utbyte av andra som har en annorlunda djursyn än jag, dvs behandlar häst illa osv.

inbillar mig att er bekantskapskrets/nät har växt fram genom att kontakter finner gemensamma värdegrunder och intressen. Ett jaktlag som verkligen finner nöje och njutning i sina hundar och väldigt noggranna skjutningar osv inte blir "bästisar" med stofilgänget som slår sina hundar och skjuter allt som rör sig för att spetsa till det lite. Kanske denna förklaringen kanske förklarar varför du känner så få "hundplågare"?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 660
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp