Hundars sömnbehov?

Flera av oss har haft "once in a liftime dogs" Jag har haft 2 (båda var BCs), vet inte hur många @Migo m. fl. haft, men de har berört oss o gjort oss till bättre människor.
Att erkänna att Leon inte kvalat in gör mig till en inkompetent, okänslig hundägare. Självklart älskar jag Leon.
 
Hur som helst så är hundens och mitt lilla missförstånd utrett nu.
Vi satt helt enkelt och väntade på varandra.
Hunden har ett tålamod utöver det vanliga och väntade på mig.
Och jag väntade på att turbo-läget skulle infinna sig.

Jag höll upp halsbandet vid dörren och frågade den sovande hunden om den ville hänga med.
Den kom som skjuten ur en kanon och formligen flög in i halsbandet.
Bra på och av-knapp var det ja.

Det här blir bra.
Tack för all hjälp och alla goda råd hörrni.
Och alla roliga tips som jag har fått.
Böckerna skall inhandlas med det snaraste.
Måste bara få till ett PayPal-konto.
Härligt! Och det tyder att ni har en hund som kan konsten att koppla av när möjligheten ges vilket är guld värt! Bok tips har du redan fått så där har jag inte så mycket att tillägga! :D
 
Ts.
Du kan börja med att göra "godisrutor" i nått hörne hemma i trädgården där ni inte trampar runt flera ggr per dag.
Gör rutan ca en kvadratmeter el liiite större. Trampa runt i en tydlig "fyrkant" med en osynlig ram runt av dina doftspår. I rutan släpper du 20 godisar...ca. Räkna dom. Visa på hunden rutan....det är jätteintressant att se hur hunden håller sig i den osynliga fyrkanten av din lukt! Belöningen är att hitta godisarna. Räkna dom och ta bort hunden och beröm när den hittat sina godisar. Detta är en jättebra nybörjarövning för att träna nosövningar. Är lätt att göra hemma, tar liten tid för dig, kräver inte mycket utrymme och du kan på nära håll se hur din hund jobbar :)
 
nått hörne hemma i trädgården där ni inte trampar runt flera ggr per dag
Jättetack för tipset.
Det blir morgondagens nöje, vi har egentid då hunden och jag.
Vi har en mycket stor trädgård med tillhörande fruktträdgård och där är det inte så ofta som vi går.
Annars så har jag helt tomma hagar och en hel del annan mark till mitt förfogande.
Plats är inte ett problem så att säga.

Skitkul att se fram emot.
 
Och det tyder att ni har en hund som kan konsten att koppla av när möjligheten ges vilket är guld värt!
Ja eller hur!
Så till den milda grad att jag blev orolig.
Jag har nog inte förstått hur extremt följsam denna hund är.
Den anpassar sig så totalt efter situationen.
 
Jättetack för tipset.
Det blir morgondagens nöje, vi har egentid då hunden och jag.
Vi har en mycket stor trädgård med tillhörande fruktträdgård och där är det inte så ofta som vi går.
Annars så har jag helt tomma hagar och en hel del annan mark till mitt förfogande.
Plats är inte ett problem så att säga.

Skitkul att se fram emot.
Och glöm inte att hunden inte får se när du gör rutan. Hämta den ist när den är färdig. Sätt ner en pinne i rutans ena hörn så du vet var du har den exakt.
Var noga med att inte trampa nära rutan och smitta med lukt så ta ett stooort kliv till och från rutan.

Ha så roligt! Detta är mer hjärngympa än man kan tro för en hund
 
Flera av oss har haft "once in a liftime dogs" Jag har haft 2 (båda var BCs), vet inte hur många @Migo m. fl. haft, men de har berört oss o gjort oss till bättre människor.
Att erkänna att Leon inte kvalat in gör mig till en inkompetent, okänslig hundägare. Självklart älskar jag Leon.

Jag har bara skummat lite i tråden, så varning för svammel :D

Inbillar mig att arbete tillsammans med hund ger en alldeles speciell relation. Sen tillkommer ju den där luddiga biten med "personkemi"... Jag har definitivt fått min "once a lifetime" redan- i Fridolf. Precis som du säger betyder ju inte det att man inte älskar de andra, allihopa här hemma är mina bästa vänner!

Och ja, om en tränar eftertänksamt och analyserar sin egen roll i samspelet så är hundarna fantastiska karaktärsutvecklare. Mina hundar gör mig definitivt till en bättre människa :heart

Vad gäller trötthet, offknappar och aktiveringsbehov så spenderar mina hundar det mesta av sin lediga tid såhär:
12002936_10153263115323666_1000363727066941764_n.jpg

12039405_10153264741878666_744828046735439301_n.jpg

11998969_10153264838273666_4805275976282306696_n.jpg

10378079_10153240314978666_2302497586065958507_n.jpg

11899987_10153216113213666_1827476748560397062_n.jpg

11892052_10153237685363666_7239862879245568947_n.jpg


De vet att vila när jag är stilla. Vilket betyder att de har fulla batterier så fort jag visar att de behövs/får springa av sig.
 
PLEASE @Inte_Ung vad heter hunden? :)

Min 'Once in a lifetime dog' ar Mandy. Hon ar valdigt mycket hund och darfor kraver hon en hel del, men oj sa mycket hon ger igen.:love: Jag alskar Princess Diva mer an jag kan saga, men hon ar mer "en vanlig hund" som inte ar 100% fokuserad pa matte hela tiden. Diva ar den gosigaste i varlden och forsoker bli absorberad av den som klappar och hon tycker att jag ar varldens basta manniska, men skulle nog hellre leva men Lisa's skojiga flock med hundar dar hon kan springa ikapp hela tiden. (Miss Mandy nedvarderar sig inte till att springa ikapp)
Mandy ser sig som min vaktare och livvakt, jag ar den lysande stjarnan pa hennes himmel och helt klart hennes gud ... Hon lamnar inte mig med blicken om vi ar ute och lamnar jag rummet dar hon ligger och sover pallrar hon sig upp och checkar vart jag gar. Ibland kan hon ga tillbaka igen, men hon vill alltid veta vart jag ar. Att lamna henne ensamen ar inga problem, jag kommer ju tillbaka da.:p
 
Jag kallar den för Svarta Pilen när den far fram.
I går så upptäckte jag att även sambon kallar hunden för Svarta Pilen.
Så då är det ju vedertaget som smeknamn.

Pilen har kommit ut ur sitt skal nu och har stulit både korvar och ben från köket.
Det känns bra faktiskt och friskt.
Både hungrig och trygg.

Ordningen får vi däremot ta itu med, men det är enklare.
 
I går så upptäckte jag att även sambon kallar hunden för Svarta Pilen.
Så då är det ju vedertaget som smeknamn.

Pilen har kommit ut ur sitt skal nu och har stulit både korvar och ben från köket.
Det känns bra faktiskt och friskt.
Både hungrig och trygg.

Ordningen får vi däremot ta itu med, men det är enklare.

Tycker också det låter bra, en hund som vågar ta initiativ är något positivt - sen får man försöka styra vilka initiativ det blir. ;)

Var dock försiktig med ben! Råa går det bra, men tillagade ben kan bli farligt för hundmagar.
 
I går så upptäckte jag att även sambon kallar hunden för Svarta Pilen.
Så då är det ju vedertaget som smeknamn.

Pilen har kommit ut ur sitt skal nu och har stulit både korvar och ben från köket.
Det känns bra faktiskt och friskt.
Både hungrig och trygg.

Ordningen får vi däremot ta itu med, men det är enklare.
Det märktes ju väldig skillnad på förra gången och senaste gången när jag träffade Pilen och jag blev obligatoriskt lite försiktigt tuggad på.:D Innan du vet ordet av så kommer Pilen garanterat att bli en bushund, en jättegó bushund. :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 910
Senast: Farao
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: iNTOHiMO
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 504
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 214
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp