Hunden är rädd för kompisen efter "olycka"

JennyF

Trådstartare
Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

Min redan lättskrämda hund (tänker ej gå in på varför) lekte med sin säkert enda hundkompis i helgen han blev "jagad" och råkade springa in ett fotbollsmål med sidan först och då blev han rädd och sprang hem.

Dagarna efter mötte dom tiken igen och då ville han inte gå i närheten av henne. Jag fick reda på det här idag och var inte med vid nån av tillfällena

Hur ska jag göra för att han inte ska koppla ihop kompisen med smärta?
 
Re: Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

Möjligen släppa dem lösa i någon typ av inhängnad han känner igen och känner dig säker vid?!
Låt honom ta den tid han behöver!

Lycka till!

/Niggi

-----------

Tänk vad kort tid man lever, om man tänker på hur länge man är död.
 
Re: Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

Ge hunden TID och se till att kompisen inte är för 'gåpåig' (ev ha kompisen i koppen och den rädda hunden lös, så DEN får ta kontakt).

Normalt så kommer de över det, men det kan ta låång tid och oftast gör man bäst i att inte blanda sig i. 'Ömka' inte hunden, försök inte till varje pris få den att ta kontakt med den andra etc. Utan låtsas som om allt är som det ska och låt det ta den tid de tar, men se till att den andra hunden inte är för gåpåig och riskerar att skrämma honom igen.
 
Re: Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

kanske kan kompisen komma hem till er där din hund känner sig säker och så kan de bara umgås i lugn och ro.
 
Re: Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

ev ha kompisen i koppen

Hoppas kompisen är en chihuahua, annars kan det bli svårt att få ner den i en kopp... :D
 
Re: Hunden är rädd för kompisen efter \"olycka\"

Håller med Alexandra i allt men istället för att ha hunden i koppen så var snäll och använd ett koppel i stället. :angel:

Låt den rädda hunden välja när det är dags att ta kontakt. Låt den andra hunden vara kopplad så länge.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 804
Senast: Migo
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 053
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp