Bukefalos 28 år!

hundkapplöpning

Sv: hundkapplöpning

*lånar knapp och svara flera*

Men varför ränner kennelkonsulenten hos mej årligen?? Har även hört att de varit och kollat likadant hos en väninna i Landskrona också...och flera andra i både skåne och smålandstrakterna.

...inte för att det spelar någon roll så sett - men det ska ju vara lika för alla ju!

Naturligtvis...en och annan "järnhund" som klarat sej utöver det vanliga finns ju.Tex den hunden som hade gjort flest starter i Sverige då för några år sedan...var lika pigg och frisk som pensionär.Men det är nog inte helt lika vanligt.

Vinstpengar var det ju tal om även förr...om än att de inte var så höga som nu kanske?Jag vet inte ens vad prispengarna ligger på idag?

Ja skinnet på den är oerhört tunt och elastiskt...får de ett litet bett så är huden så elastisk när skinnet går sönder att man kan tro att där kan fattas en bit.

Men härliga jyckar är det!
 
Sv: hundkapplöpning

Trevliga jyckar på din sida! Min äldsta dam är född-94 så jag kände igen din "Bork"...den andre jag har är född-96.

Anledningen till att mina bägge har mkt värk är pga av att de gått omkull bägge två.Full speed och att slå omkull och hamna på rygg i den farten kan sabba en hel del på en jycke.

Men, men med massage och värme har de ett normalt liv ändå liksom...bara att man får lägga lite extra jobb.
 
Sv: hundkapplöpning

peter_lundin skrev:
Varför pengar? Jo därför att ngt skall betala verksameten o spel är ett sätt att betala för bra anläggningar med skonsamma banor o få fram prispengar så att man åtminstone kan få resorna betalda. Jag ser inte spelet som ngt problem i sig.
PL

Jag ser inte heller spelet och pengarna i sig som ett problem, men jag litar helt enkelt inte på mänskligheten. Tot.spel är ju väldigt nytt hos oss men jag är orolig för att det kommer att växa sig större och större tills det inte är nåt kul längre.

Det där med egna pengar och hundsport, jag det är inget kul alltså.
Det är ju i princip omöjligt att få bidrag till hundföreningar, inte samma sak som sådant som går under kultur och sport.
Jag själv sitter i styrelsen för en avdelning i vinthundklubben, arrangerar utställningar och lure coursing prov. När man planerat hela året för uställning och jobbat som en dåre 2 veckor i sträck på sin fritid och i slutändan står med inget annat än ökade tfn- och bränsleräkningar.. ja då är man alltid när att sluta upp.
Har nära vänner som åker 30 mil enkel resa för varje träning på rundbana. Jag lägger ut många tusenlappar per år på utställning och lure coursing, ibland undrar man vad f*n man håller på med... :smirk:

Men ja, nåt är det! Och kul är det! :D
 
Senast ändrad:
Sv: hundkapplöpning

Visst Ishtar, så var det. Fel av mig!
Men jag ser ändå inget fel i tillåta spel på loppen i Sverige, men jag tycker att spel på utländska lopp borde bojkottas. Vem har egentligen behov av att spela på hundar 7 dagar (eller hur ofta det nu är...) i veckan? :crazy:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 920
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Orolig matte! Jag röntgade min hund och fick resultatet C/C med subluxation i båda höftlederna. Jag ifrågasätter inte resultatet och ju...
Svar
14
· Visningar
1 269
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Nu är det nära att XLBullies förbjuds i UK, efter flera ihjälbitna människor. Norge har ju ett införselförbud etc av vissa raser och...
2
Svar
33
· Visningar
3 941
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 125
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp