Sv: Hundslynan?
Att skärpa djurskyddslagen i sig är inte omöjligt, än en gång. Röstar du för en skärpt djurskyddslag ?(många partier har detta i sitt program). Om inte-vad gör du för att trycka på lagstiftarna för behovet av en skärpning? Vad innebär en skärpning för dig? (I och med att pälsdjursfarming ska vara okej, ska även test av kosmetik på djur vara okej? Varför/varför inte?
Sperma, filmer, foton de har tagit på sig själva. Vittnen. Ja, som med alla brott som det kan vara svårt att finna bevisbörda på helt enkelt. Det är inte mindre ett brott för att det är svårt att bevisa.
Du är för djurens bästa, men anser att päls är nödvändigt och bör fortsätta produceras trots att det inte finns ett verkligt användningsområde för det längre? Förklara!Nej, jag tycker pälsfarmar ska ses över och djuren få ha ett bra liv.
Det är inte svårt att förstå, det är svårt att förstå att du inte glädjs åt den eventuella lagstiftningen. Jag hade förstått att du kanske hade önskat att den utformats annorlunda och att allt skulle vara samlat "i ett". Men fortfarande är det ett framsteg för djuren, är inte det tillräckligt?Det är en lång tråd, varför jag är kluven står både i den och i mitt inlägg, jag tycker inte det behövs en ny lag, jag tycker djurskyddslagen vi har i dag ska skärpas och straffen bli hårdare, fortfarande, varför är det så svårt att förstå?
Att skärpa djurskyddslagen i sig är inte omöjligt, än en gång. Röstar du för en skärpt djurskyddslag ?(många partier har detta i sitt program). Om inte-vad gör du för att trycka på lagstiftarna för behovet av en skärpning? Vad innebär en skärpning för dig? (I och med att pälsdjursfarming ska vara okej, ska även test av kosmetik på djur vara okej? Varför/varför inte?
Jag är tveksam till hur mannen i ditt exempel kommer att straffas och hur det ska bevisas?
Risken är väl ganska stor att lagen blir tandlös i sig, om inga fysiska men finns och dessutom ska det då bevisas?
Sperma, filmer, foton de har tagit på sig själva. Vittnen. Ja, som med alla brott som det kan vara svårt att finna bevisbörda på helt enkelt. Det är inte mindre ett brott för att det är svårt att bevisa.