Sv: Hundslynan?
MrsScabtree: När jag kom in i puberteten och förstod hur jag kände för tikar så hade jag mycket problem i att förstå varför jag kände som jag gjorde, när jag var 16 så uppsökte jag psykolog för mitt problem. Efter 4 månader och inga särskilda framsteg så la jag ner det, psykologens frågor till mig var domsamma nästan hela tiden det enda hon gjorde var att ändra på hur hon ställde dom. har du blivit utnyttjad sexuellt? problem med självförtroendet\tjejer? är du homosexuell? problem i skolan? osv till slut hade jag lust att skrika till henne NEJ!
Du gick hos
EN psykolog i 4 månaders tid? Jag häpnar och sitter här med vidöppen mun. Du har tänt på tikar sedan puberteten och uppsökte en enda psykolog under ynkliga 4 månaders tid. I min värld låter det som att du är "bekväm" med ditt problem, och att du egentligen inte velat göra något åt det. Psykologer är människor också, samtliga jobbar på olika sätt och "klickar" bra eller dåligt med sin patient. Bara för att du är missnöjd med den enda psykologen du uppsökt för detta innebär inte det att du kan fortsätta att luska i varför du gör som du gör genom att uppsöka fler. Hur man än vänder och vrider på det är det du gör väldigt onormalt och onaturligt. Det finns INGA andra djur i världen som parar sig med en annan art.
många år har gått sedan dess och det du skriver om att människor försöker rättfärdiga sig själva stämmer, människor fungerar så. Jag har försökt ändra mig i många år men det var inte tills för ett par år sedan jag har kommit tillrätta, man får fråga själv ibland är man nöjd med sitt liv och jag kan svara med ärlighetens namn svara att det är jag. Bra jobb jag trivs med, fint hus osv och den jag älskar finns här med mig om det nu råkar vara en hund, vad spelar det det för roll egentligen?
Du skriver hela tiden "
jag är nöjd" och liknande, vilket övertygar mig än mer att du gör detta precis enbart för din egen skull. Du skrev nyligen att du träffat EN psykolog i 4 månaders tid, och plötsligt har du försökt ändra dig i flera år? Hur ska du ha det?
Ja jag vet vad höglöp är, jag vet brunst innebär, jag vet hur tikars kön fungerar ni behöver inte behandla mig som en idiot för det är jag inte. Jag kan läsa böcker precis som ni. Den som tittar på ett sto i brunst som ska para sig med en hingst, eller en tik i höglöp som ska para sig med hanhund och sedan helt ärligt säga att dom rent av gör det för att föröka sig är blind och vill inte se. Det är klart att dom kan känna njutning av själva akten.
Tiken/stoet osv måste bli "kåta" för att kunna lubricera och berätta för hingsten/hanhunden osv att de är redo för parning. De facto njuter de dock inte som hanen/hingsten gör (ja, för ejakuleringen är naturligtvis njutningsfull för honom) och jag som sett hästar och hundar para sig kan inte påstå att jag tycker att stoet eller tiken verkar njuta när själva akten är igång, de verkar helt enkelt inte tycka så mycket, stona kan till och med se riktigt besvärade ut. Katthonor njuter inte öht av sex då hankatten har vassa taggar på sin penis som han "fäller ut" när han penetrerar henne vilket är oerhört smärtsamt. TROTS detta kan katthonor bete sig riktigt "slampigt" åt när de löper. De MÅSTE känna sig så redo för att kunna ta emot hanen och för att i sin tur kunna fortplanta sig. Hade du pratat om delfiner i detta fallet-då hade jag varit på din sida, då de faktiskt njuter av sex. Människor, apor och delfiner som är intelligentare än de flesta djur använder sex i sociala spel för att knyta band och hålla ihop, en egenskap väldigt få djur besitter. Just nu låter det mest som att du läst en väldigt basic skolbok om djur, och faktiskt både läser dig till, och observerar dig till vad
du själv vill se. Att tiken accepterar dig betyder INTE (!!!!!!!!!!!!!!!) att hon njuter! Jag tycker att du ska fördjupa dig i etologin, då kanske du inser vad du håller på med.
Människor försöker alltid göra sig så duktiga, att vi är så mycket mer än djur men det är vi inte. Könet mellan sto/tik och människa skiljer sig inte mycket ifrån varandra.
Och din fråga MrsScabtree angående när vi har sex så kan jag säga, för det första så är jag bara intresserad på "det sättet" med en av mina hundar, jag är monogam. Hon visar bara intresse för sex när hon befinner sig i löp annars aldrig. Om jag gör närmanden emot henne och hon bara ligger där och inte visar något intresse så slutar jag, samma om hon går därifrån eller på något annat sätt gör mig uppmärksam på att hon inte vill. När hon befinner sig i höglöp så är hon nästan alltid villig, hon kan uppvakta genom att lyfta undan svansen och backa emot mig t.ex, vilket är grymt pinsamt om man har vänner hemma för övrigt.
Vi ÄR djur, men vi är inte "djur". Vi är extremt intelligenta och tämligen "oprimitiva". Vi har en förmåga att manipulera saker och ting både fysiskt och psykiskt och husdjur är inga undantag. Det finns anledningar till att en sexakt går att genomföra med en hund och inte en varg (tex). Hundar har i tusentals år avlats fram och formats efter vår hand. Deras socialitet, lojalitet och acceptans samt deras beroende av oss är det VI som konstruerat, i första hand för att kunna använda dem för diverse arbeten. En hund kan du behandla som en påse skit, och den älskar dig ändå. Det är extremt sällan man hör om hundar som säger ifrån när de blivit behandlade illa (våldsamt) varför det inte är konstigt att de kan bli accepterade att bli "parade" när de även tillåter oss att behandla dem tex veterinärt trots att det är obehagligt eller gör ont. Acceptans är
aldrig synonymt med att den tycker om det. Nu jämför inte jag det du gör med misshandel. Men det är en m.anipulativ behandling och du utnyttjar din hund. Att hon viker svansen åt dig har
ingenting att göra med att hon är tänd på dig personligen. Jag har hittils inte träffat en höglöpande tik som inte viker svansen åt i princip vad som helst. Min tik kan vika svansen åt mig om jag bara pratar glatt med henne vid höglöp, och jag undviker faktiskt i högsta mån när hon beter sig så då jag tycker att det är jobbigt.
Ser ett par inlägg angående penetrering, varför skulle hon får ont av det? inga av dom två tikar jag har varit med har haft några problem med mig storleksmässigt och jag är "normal" stor. Om en tik vill så är hon avslappnad, vill hon inte så spänner hon sig och då går det inte, försöker man ändå så är det inget annat än våldtäkt, fungerar ju samma med människor. Om ni har läst om parning så ser ni att skillnaden mellan könet på en man och en hanhund storleksmässigt är nästan lika iaf på större hundrasen som schäfer,husky osv förutom svällkroppen som expanderar när hanhunden är i tiken.
Ont och ont, du pratade nyligen om njutning. Inte ont är
inte =njuta. Med tanke på att vaginor är uttänjningsbara så bör det inte göra ont om hon är i löp om en man inte är väldigt stor, det rättfärdigar dock inte handlingen. Hundar är extremt präglade på människan, varför detta öht är möjligt att genomföra på
vissa individer. Vi har dock inte rätt att utnyttja dem till maxgränsen. Att vissa ändå gör det gör så ont i mig att det inte går att beskriva.