Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chester sprang fram till en annan hund på promenaden idag. Den enda hunden han inte är vänligt inställd till. Nu vet jag inte vad jag ska ta mig till, jag känner mig så oerhört oansvarig och dum. Jag är en sådan vars arga hund försöker bita små hundar.

Det är så typiskt också, inkallningen har på sistone (senaste månaderna, t.om senaste året) varit 100%ig, även med andra hundar i sikte. Han gick jättefint och höll sig nära mig hela promenaden. Han har ALDRIG varit elak mot någon hund, förutom denna, som jag aldrig trodde skulle gå i skogen, just där vi gick.

Just nu vet jag inte hur jag ska ta mig vidare. Om jag kommer kunna gå på promenader mer eller ens fortsätta med hundar. Känner mig så otroligt tom.

Lugn nu! Varför skulle du inte fortsätta med hund för att ett misstag skedde? Vad var det som hände? Känner du dig osäker får du ju helt enkelt ha koppel på.
 
Alltså, den fula ankungen Tidus börjar bli så fin :heart
41952218_10155994578533666_2579368796028403712_n.jpg
 
I helgen har hovawart SM arrangerats i Södertälje och jag har varit på plats som funktionär och även ställt ut Impa. Igår hade vi brukstävlingar med 40!! hovawart ekipage som deltog och vi fick dela ut ett CERT i elitspår. Superskoj! Jag gick över 18000 steg så kroppen var och är rätt öm. Idag hade vi utställning med 87 anmälda hundar. Min Impa blir 2:a bäst tik av 47 stycken. Kommer sova som en stock snart.
 
Lugn nu! Varför skulle du inte fortsätta med hund för att ett misstag skedde? Vad var det som hände? Känner du dig osäker får du ju helt enkelt ha koppel på.

Jag har tack och lov lugnat ned mig lite. Känns som om jag inte är värd att ha hund typ. Att jag svikit alla i hundvärlden.
Varken hundar eller människor kom till skada, men det var läskigt för alla inblandade. Både den lilla hunden och en av ägarna skrek. Jag hade otur att det hände men sådan enorm tur att det inte blev värre. Jag känner mig så korkad och oansvarig, även om insett att jag inte hade kunnat göra så mycket annorlunda förutom att vara ännu mer ansvarsfull och ta mindre risker. Jag hade (trodde jag) bra koll på en snäll hund. Men i fortsättningen blir det definitivt koppel/långlina tills jag är 100% säker på att att omständigheterna ser ut på ett sätt som gör att liknande incidenter aldrig sker igen.
Som tur är känner vi hundens ägare och allt gick bra med dem och hunden. Detta rinner nog av även mig tids nog.

Tack för svaret! Det är otroligt skönt att det finns forum att skriva av sig i. :heart
 
Gått igenom typ hela skks raslista utan att komma överens om nästa hundras. Inget som är aktuellt närmsta åren dock.
 
Tur det gick bra. Men äta en tampong alltså :wtf:

Jag kan meddela att han såg varken ångerfull eller äcklad ut, så det gick tydligen väldigt bra :cautious: Men själv tycker jag det är rätt äckligt i alla fall.

Kul förresten att Helga verkar vara en sådan rolig hund :), läste ju att du var väldigt besviken över att inte kunna ha kvar Jarla. Hoppas förresten att det går bra även för henne :heart
 
Nu har Skalmans lillebror fått åka hem ett tag till brödernas pappas ägare. Vi kommer hjälpas åt lite kommande månader. Tonårsgrabben behöver mycket nu då han är en kopia av sin mor, fast i testosteronklädd tonårsförklädnad :o en riktigt bruksheeler som vill massor och behöver få jobba med både kropp och knopp. Men har svårt för hundmöten och här är det sådana heeela tiden (blir ett jävla liv typ), så pappans ägare ska jobba med honom nu på landet så ska stadshunden få lite mer nytt att växa i :)
Även om bröderna här hemma mesta tiden fungerade ihop, så blev det lite bråk vid vissa tillfällen och lite spänt mellan varven - så detta är en bra lösning just nu :) Lillebrorsan är en kanonhund och det är typ mest just hundmöten där han blir tvärlåst och behöver brytas och omriktas på annat beteende. I övrigt en mycket miljösäker och supertrevlig grabb med både vuxna och barn :love:
Nu får jag chansen med att vila upp mig efter valpkullen (jag blir rätt slut i kroppen efter en sådan) och koncentrera mig på att låta bara Skalman få jobba, för även han är en arbetsmaskin om än en mjukare sådan :heart
 
Jag kan meddela att han såg varken ångerfull eller äcklad ut, så det gick tydligen väldigt bra :cautious: Men själv tycker jag det är rätt äckligt i alla fall.

Kul förresten att Helga verkar vara en sådan rolig hund :), läste ju att du var väldigt besviken över att inte kunna ha kvar Jarla. Hoppas förresten att det går bra även för henne :heart

Jarla mår toppen hos min kompis och det verkar funka riktigt bra. Dock verkar hon och ägarens hund busa upp varandra lite för mycket när de är själva så viss skadegörelse hade skett vid ett par tillfällen :cautious: Nu hålls de separerade när de är själva. Busfrön!
 
Tur det gick bra. Men äta en tampong alltså :wtf:

Påminner om min hund (borta sen flera år så det är nog preskiberat) som vid ett besök hos min dåvarande pojkväns familj kom traskande med en använd binda i munnen... Familjen var en avslappnad sort, badrummet hade inte ens en dörr som gick att stänga, så de tog det inte så hårt. Matte däremot försökte hitta ett hål i marken att sjunka ner i. Och att ta med sig hunden ner och lämna kvar henne där! Jag saknar henne fortfarande :(
 
Påminner om min hund (borta sen flera år så det är nog preskiberat) som vid ett besök hos min dåvarande pojkväns familj kom traskande med en använd binda i munnen... Familjen var en avslappnad sort, badrummet hade inte ens en dörr som gick att stänga, så de tog det inte så hårt. Matte däremot försökte hitta ett hål i marken att sjunka ner i. Och att ta med sig hunden ner och lämna kvar henne där! Jag saknar henne fortfarande :(

Gud så pinsamt :o
 
Efter 6 veckors intensivträning har Helga fått lite semester. Iaf hennes hjärna. Just nu slappar vi i trädgården med favoritleksaken. Så fort husse kommer hem ska de ut på en fysrunda. Nu blir det bara fys i nån vecka innan nästa period drar igång.
Tittut från oss :)
IMG_20180917_183113_585.jpg
 
Idag fyller Aysu år :D
7 år gammal är hon nu, min lilla knäppa guldsaluki. Det innebär att det är drygt 5 år sedan hon flyttade in här på riktigt :) För ett år sedan firade vi födelsedag med att hon fick springa lös för första gången på ett halvår efter sin otäcka knäskada. Idag firar vi inte så mycket alls (till helgen ska hon dock få en kyckling), men istället njuter vi av att hon nu är fullt återställd, kan springa och skutta och sprattla och flyga runt och jaga Ebrah och vigt ta sig fram i vilken terräng som helst, hur mycket som helst. Aldrig trött, alltid vänlig, alltid fantastiskt lätt att kommunicera med. Min mest fantastiska lilla dam som jag inte vill vara utan en enda dag :love:

Bild från igår. Lite ljusare i ansiktet har hon blivit, men hennes färg gör ju att sådant inte blir så övertydligt förrän man jämför med gamla bilder. Något smal är hon nu också, men just det är lätt åtgärdat med tanke på vilket extremt matvrak hon är!
41991845_1171937909621254_1559441202850299904_n.jpg
 
För några dagar sedan blev min lilla fröken 1 år. Jösses vad tiden går.

Just nu ligger hon avdäckad på en stol på kontoret (hundsängen duger inte) så mycket glädje i denna lilla hund.

Nu äntligen börjar hon respektera eltråden ute i stallet dock. Tog bara en sisådär 3 stötar.

Har träffat på både vildsvin och älg men skötte sig och höll sig nära mig.

Letar efter lite enkla kurser att gå men har inte hittat några i närheten
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
26 27 28
Svar
553
· Visningar
39 831
Senast: _Zacke_
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
8 147
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kylväska på hjul och förvaring?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp