Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså... Watson var precis som vanligt igen framåt småtimmarna när vi äntligen kom i säng. Inga tecken alls på att nåt varit fel.

...tror ni inte jag lyckas trampa på stackaren då!? Skulle kliva ur sängen en snabbis och hade helt missat att Watson valt en helt ny plats att ligga på. Alltså den exakta punkten där jag sätter ner foten. :arghh:
Var stensäker på att han låg på sin vanliga plats men nope. Han blev livrädd förstås och tjöt. Jag gjorde nån akrobatik som ledde till att jag egentligen inte trampade ner på honom utan istället fick jag en rejäl (välförtjänt?) muskelsträckning i låret. Han har inte visat minsta tecken på obehag eller så efteråt, så det var nog bara överraskningen som orsakade tjutandet.

Gissa vem som tex går i snigelfart och ser sig om femton gånger innan hon flyttar stolen idag. :meh:
 
Matåtgången nu är helt galen - har börjat fodra 2 ggr om dagen för att de ska orka äta allt de behöver... det här är dagens kvällsmat: 12 kg VoH. Gick åt 2 kg i morse och så har de fått äta upp framdelen av en tacka. Fem högaktiva växande hanhundar, en dräktig tik och fyra aktiva hundar äter en jääääääkla massa :eek:
 

Bifogade filer

  • 20181206_160514.jpg
    20181206_160514.jpg
    250,6 KB · Visningar: 81
hoppsan! Där tog veterinärvårdsbeloppet slut typ 10 000 kr tidigare än vad jag räknat med. Undrar om det går att flytta det som är reserverat för medicin och rehab? 🤔

Således har försäkringsbolaget "endast" ersatt 12000 av 27000 kr. Nog för att djursjukhuset skulle stå för självrisken, men jag sa ju att jag TRodde att det var nog kvar av försäkringen för en operation till.

Försäkringsåret tar slut först den 1/6-19, så jag måste nog ringa och höja i vilket fall, för man vet aldrig vad som händer med den här hunden. Nästa är väl testikeltorsion eller nåt.
 
hoppsan! Där tog veterinärvårdsbeloppet slut typ 10 000 kr tidigare än vad jag räknat med. Undrar om det går att flytta det som är reserverat för medicin och rehab? 🤔

Således har försäkringsbolaget "endast" ersatt 12000 av 27000 kr. Nog för att djursjukhuset skulle stå för självrisken, men jag sa ju att jag TRodde att det var nog kvar av försäkringen för en operation till.

Försäkringsåret tar slut först den 1/6-19, så jag måste nog ringa och höja i vilket fall, för man vet aldrig vad som händer med den här hunden. Nästa är väl testikeltorsion eller nåt.

Oj! Jag kunde höja beloppet på veterinärvården när jag slog i taket, men det var karens på den höjningen så det hjälpte ju inte vid tillfället.

Om jag var du så skulle jag förhandla med djursjukhuset och se om de kunde stå för större del av kakan!
 
Oj! Jag kunde höja beloppet på veterinärvården när jag slog i taket, men det var karens på den höjningen så det hjälpte ju inte vid tillfället.

Om jag var du så skulle jag förhandla med djursjukhuset och se om de kunde stå för större del av kakan!

Det enda de sagt från djursjukhusets del är att (ungefärligt citat): "det ska inte behöva kosta dig någonting, men vi vill gärna använda försäkringen". Så jag kanske avvaktar med att säga någonting alls.

Avvaktar också med att höja beloppet tills imorgon då jag ska få besök nu. Det kan väl bara inte hända något inatt? :crazy: Törs kanske inte ge något ben ikväll som jag hade tänkt!
 
Idag träffade vi en vän och gick längs ett reflexspår i skogen :D Ett underbart spår där det delvis var så kuperat att jag var tvungen att släppa Aysu lös för att vi alls skulle komma fram. Det var bara ibland som vi alls följde stigar och det var SÅ skönt att komma ut på det sättet. Jag måste verkligen skaffa pannlampa så att vi kan börja gå den där svängen lite oftare. Vi hann inte ens gå hela spåret nu, så det finns mycket kvar att utforska.
47045442_303032943886368_7509605943563158468_n.jpg
 
Matåtgången nu är helt galen - har börjat fodra 2 ggr om dagen för att de ska orka äta allt de behöver... det här är dagens kvällsmat: 12 kg VoH. Gick åt 2 kg i morse och så har de fått äta upp framdelen av en tacka. Fem högaktiva växande hanhundar, en dräktig tik och fyra aktiva hundar äter en jääääääkla massa :eek:

Floki äter fortfarande typ ett kg. Skulle inte vilja ha 10 stycken sådana. :rofl:
 
I dag introducerades Helga för kickbiken. Eftersom hon var underviktig och hade noll muskler när hon kom till Sverige så har vi valt att lägga det här halvåret på att bygga upp henne innan hon fick prova.
Det gick väl sådär. Hon drog i början men sen sprang hon bredvid. Hon är lite för sidolydig. Jag får nog agera hare och cykla före med Skägget och locka.

Skägget och jag tog en långprommenad på över milen. Dessvärre hamnade vi mitt i en skallgångskedja av Missing people. Såg sen på Facebook att de hade sökt frivilliga. Hade jag vetat den skulle äga rum så hade jag klätt mig varmare och tagit med Mamma Mu.
 
Slängde upp den här bilden i en tävling och vann ett inträde till Stockholmsmässan i helgen. Jag har redan inträde bägge dagarna så erbjöd min syster den. Får se om hon känner för att hänga där en dag trots att hundar inte är hennes favoriter.
34E555A0-45F9-452D-BC66-F93C2E64567A.jpeg

Det är min Impa och en av hennes valpar.
 
Nu kan min hund få bli sjuk/skada sig igen (fast näe, det får han faktiskt inte).

Min försäkringspremie är nu uppe i nätta lilla 800 kr i månaden för en hund :crazy: Känns långt borta att ha råd med en till...

Lilla hunden är klart påverkad av att ha opererats/få gå med gips igen. Ligger gärna och sover mycket. Vilket är praktiskt, men det tar ont i hjärtat när han inte mår riktigt bra. :heart.
 
Pjuh. Då är vi igång med Skrällson, igen. Besök hos ny fysio, igen, leg och godkänd av jbv den här gången så dom steppar upp oss på djursjukhuset. Överrörlig och därför stel och ont i ryggen är nya omdömet. Nya given är endast rehab och promenader, inget bus med andra hundar eller så (förra tyckte ju att det bara var att börja smyga igång våra vanliga aktiviteter). Ytterligare fyra dejter inbokade innan årsskiftet, som självfallet inte ersätts av försäkringen. Och så började hon prata om spondylos vilken den sekundär hypokondriska matten genast googlade efter hemgång. Pjuh alltså.
 
Idag kom det in en så jäkla smällfet engelsk bulldog på jobbet. Alltså den vaggade fram, väste och snorklade och hade uppenbart svårt att andas.

Förstår inte hur folk inte kan se hur de lider :(
 
Pjuh. Då är vi igång med Skrällson, igen. Besök hos ny fysio, igen, leg och godkänd av jbv den här gången så dom steppar upp oss på djursjukhuset. Överrörlig och därför stel och ont i ryggen är nya omdömet. Nya given är endast rehab och promenader, inget bus med andra hundar eller så (förra tyckte ju att det bara var att börja smyga igång våra vanliga aktiviteter). Ytterligare fyra dejter inbokade innan årsskiftet, som självfallet inte ersätts av försäkringen. Och så började hon prata om spondylos vilken den sekundär hypokondriska matten genast googlade efter hemgång. Pjuh alltså.

Det var ingen vidare julklapp. Lycka till! :heart
 
Nu kan min hund få bli sjuk/skada sig igen (fast näe, det får han faktiskt inte).

Min försäkringspremie är nu uppe i nätta lilla 800 kr i månaden för en hund :crazy: Känns långt borta att ha råd med en till...

Lilla hunden är klart påverkad av att ha opererats/få gå med gips igen. Ligger gärna och sover mycket. Vilket är praktiskt, men det tar ont i hjärtat när han inte mår riktigt bra. :heart.
Jösses - hur mycket har du fått höja och till vilket pris :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
13
· Visningar
568
Senast: Enya
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
28 29 30
Svar
580
· Visningar
42 532
Senast: YlvaG
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 544
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp