Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses - hur mycket har du fått höja och till vilket pris :o

Det var ju det som var det tokiga... Jag blev tvungen att dubbla årsbeloppet. Jag har haft 60 000 i veterinärvård och blev då tvungen att ta 60 000 till för halvåret som är kvar. Så 120 000 för det här försäkringsåret. Hade jag kunnat välja hade jag kanske höjt med 30 000 kr istället.

Det blir till att vara sparsam framöver. 400 kr extra i månaden är mycket för mig, men det fanns inte så mycket till alternativ...
 
När jag gick ut för en timme sedan vägde hunden 6 kilo. När vi kom hem måste han vägt minst det tredubbla. Hur gick det till? :confused: Nu ska matten vila armarna i några timmar.


Så här glad var han när vi kom in:

20181208_123412.jpg
 
Rakade ner Chiko imorse. Bortsett från att han ser 5 kilo lättare it så ser han ut som om han hamnat under gräsklipparen. Klippa hund samtidigt som man försöker håll en 1,5 åring från att klättra ner i toan ger ett inte jätte vackert resultat :rofl::rofl: Tur vi skiter i vilket och att han mår bättre inomhus nu.
 
Rakade ner Chiko imorse. Bortsett från att han ser 5 kilo lättare it så ser han ut som om han hamnat under gräsklipparen. Klippa hund samtidigt som man försöker håll en 1,5 åring från att klättra ner i toan ger ett inte jätte vackert resultat :rofl::rofl: Tur vi skiter i vilket och att han mår bättre inomhus nu.

Påminner mig om när Frej var hos dagmatte förra året och fick diarré inne i hennes lägenhet. Dagmatte hade förutom Frej sin ettårige son att hålla reda på. Den som vill kan ju gissa var ettåringen tyckte han skulle leka...
 
Nu kan min hund få bli sjuk/skada sig igen (fast näe, det får han faktiskt inte).

Min försäkringspremie är nu uppe i nätta lilla 800 kr i månaden för en hund :crazy: Känns långt borta att ha råd med en till...

Lilla hunden är klart påverkad av att ha opererats/få gå med gips igen. Ligger gärna och sover mycket. Vilket är praktiskt, men det tar ont i hjärtat när han inte mår riktigt bra. :heart.

Det är ungefär vad jag betalar för tre hundar. (Ca 900 kr)
 
Det är ungefär vad jag betalar för tre hundar. (Ca 900 kr)

Det låter mer lagom. Jag skulle vilja undersöka om jag skulle få en annan premie i andra försäkringsbolag. Men förmodligen vågar jag inte byta hur noga jag än kollar att det inte ska bli några reservationer. Eller det kanske är just det jag borde. Att vi inte gör om samma operation igen är jag ju redan fullständigt klar över. Så just det vore ju ett icke-problem.
 
Undrar förresten vad man gör för att inte bli knäpp av att hunden är ständigt konvalescent. Vet någon?

Han själv är fortfarande lugn. Är väl jag med men jag håller på att få hjärnan till kletgröt av tristess.
 
Undrar förresten vad man gör för att inte bli knäpp av att hunden är ständigt konvalescent. Vet någon?

Han själv är fortfarande lugn. Är väl jag med men jag håller på att få hjärnan till kletgröt av tristess.
Man snöar ner sig i berikning. Finns många bra och intressanta FB grupper!
Det gjorde jag när hund hade koppelvila fram och tillbaka i nästan ett halvår.
 
Nu kan min hund få bli sjuk/skada sig igen (fast näe, det får han faktiskt inte).

Min försäkringspremie är nu uppe i nätta lilla 800 kr i månaden för en hund :crazy: Känns långt borta att ha råd med en till...

Lilla hunden är klart påverkad av att ha opererats/få gå med gips igen. Ligger gärna och sover mycket. Vilket är praktiskt, men det tar ont i hjärtat när han inte mår riktigt bra. :heart.

Nu skiljer det ju en hel del mellan raser, och man byter inte gärna efter att ha nyttjat försäkringen... men det måste verkligen gå att hitta bättre pris (för motsvarande försäkring). Jag betalar 2400:-/kvartal för TIO hundar!
 
Undrar förresten vad man gör för att inte bli knäpp av att hunden är ständigt konvalescent. Vet någon?

Han själv är fortfarande lugn. Är väl jag med men jag håller på att få hjärnan till kletgröt av tristess.

Har fler hundar att träna med. Har du ingen i bekantskapskretsen som du kan låna och aktivera dig med? :D
 
Det låter mer lagom. Jag skulle vilja undersöka om jag skulle få en annan premie i andra försäkringsbolag. Men förmodligen vågar jag inte byta hur noga jag än kollar att det inte ska bli några reservationer. Eller det kanske är just det jag borde. Att vi inte gör om samma operation igen är jag ju redan fullständigt klar över. Så just det vore ju ett icke-problem.

Jag ska sluta skriva om försäkringar i denna tråd. Kom bara på en sak när vi var ute på rastning nu. Agria (eller deras övriga kunder?!) har trots allt betalat mig en bit över 100 000 kr sedan oktober förra året. Skulle nog känna mig som en väldigt sniken kund om jag verkligen bytte försäkringsbolag :o
 
Jag ska sluta skriva om försäkringar i denna tråd. Kom bara på en sak när vi var ute på rastning nu. Agria (eller deras övriga kunder?!) har trots allt betalat mig en bit över 100 000 kr sedan oktober förra året. Skulle nog känna mig som en väldigt sniken kund om jag verkligen bytte försäkringsbolag :o

Jag har Agria.
 
Tassa har gjort det igen. Vi steg upp sent imorse och efter en snabbrastning satte vi oss för att läsa. Jag kastade en blick på henne och, å nej, det där ögat ser fan konstigt ut. Inte ett ljud hade hon gett ifrån sig heller. Vänster öga var ”utploppat” ca 5mm, inte samma öga som förra gången, utan det andra.
Jaha, det var bara att rota fram kompresser och numret till veterinären, blöta kompresserna och åka. In på op vid 12-tiden, och jag kunde lösa ut henne strax efter 4. Hon verkar fortfarande ha syn. Lilla skräphunden... :heart
 
Det låter mer lagom. Jag skulle vilja undersöka om jag skulle få en annan premie i andra försäkringsbolag. Men förmodligen vågar jag inte byta hur noga jag än kollar att det inte ska bli några reservationer. Eller det kanske är just det jag borde. Att vi inte gör om samma operation igen är jag ju redan fullständigt klar över. Så just det vore ju ett icke-problem.

Det finns något försäkringsbolag som inte har några reservationer när du byter bolag. KAn det vara Svedea?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
206
Senast: em76
·
Övr. Hund Då fortsätter vi här tänker jag 😊 Långspår för Mint idag -hela 1000m och så bra han gjorde det!
27 28 29
Svar
566
· Visningar
40 603
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
226
· Visningar
8 601
Senast: em76
·
Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
374
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp