Bukefalos 28 år!

Hur bra funkar Alvedon 665 mg+Naproxen 250 mg för er?

Jag tycker det verkar som om jag får mer ont i huvudet av Alvedon 665 mg. :cautious: Var tvungen att ta en diklofenak tidigt i morse, kunde inte sova pga huvudvärken. Ska prova ta enbart Naproxen morgon och kväll i en vecka och se om det blir bättre. Alvedon är ju ändå inte inflammationsdämpande (eller hur?).
Jag har extremt svårt att tro att det är alvedonen som ger huvudvärk. Och diklofenak ska inte kombineras med Naproxen. Hur länge har du ätit Naproxen+alvedon kombinationen och flöjt EXAKT det som läkaren skrivit? Det tar ett tag innan det hjälper. Det är bra läkemedel så jag tycker du ska ge det en ärlig chans. Och hjälper det inte så gå tillbaka. Laborera inte hemma hipp som happ för vissa läkemedel ska inte kombineras.
 
Jag har extremt svårt att tro att det är alvedonen som ger huvudvärk. Och diklofenak ska inte kombineras med Naproxen. Hur länge har du ätit Naproxen+alvedon kombinationen och flöjt EXAKT det som läkaren skrivit? Det tar ett tag innan det hjälper. Det är bra läkemedel så jag tycker du ska ge det en ärlig chans. Och hjälper det inte så gå tillbaka. Laborera inte hemma hipp som happ för vissa läkemedel ska inte kombineras.
Jag har kollat interaktioner mellan diklofenak och naproxen, det stod B3, kombinationen kan eventuellt orsaka ökad blödningsrisk. Nu var det 3-4 timmar emellan så jag tror inte jag tar skada av att göra så en gång när jag hade så ont i huvudet att jag inte kunde somna.
Har använt receptfri paracetamol förut - funkar mycket sällan så gick över till paracetamol/ibuprofen eller ibland diklofenak ensamt.
Men okej, jag ska prova följa ordinationen även om min intuition och kunskap om hur min kropp påverkas av läkemedel gör att jag inte tror det kommer att fungera...
Jag brukar få biverkningar som man inte "ska" få, har hänt med flera andra mediciner.

*går och tar tabletterna enligt ordination* :p

Justja, läkaren sa att jag kan ta 50 mg diklofenak vid behov. Hon sa inte hur långt det ska vara emellan den och naproxen. :confused:
 
Senast ändrad:
Jag har kollat interaktioner mellan diklofenak och naproxen, det stod B3, kombinationen kan eventuellt orsaka ökad blödningsrisk. Nu var det 3-4 timmar emellan så jag tror inte jag tar skada av att göra så en gång när jag hade så ont i huvudet att jag inte kunde somna.
Har använt receptfri paracetamol förut - funkar mycket sällan så gick över till paracetamol/ibuprofen eller ibland diklofenak ensamt.
Men okej, jag ska prova följa ordinationen även om min intuition och kunskap om hur min kropp påverkas av läkemedel gör att jag inte tror det kommer att fungera...
Jag brukar få biverkningar som man inte "ska" få, har hänt med flera andra mediciner.

*går och tar tabletterna enligt ordination* :p

Justja, läkaren sa att jag kan ta 50 mg diklofenak vid behov. Hon sa inte hur långt det ska vara emellan den och naproxen. :confused:

Tar du fulldos Naproxen så ska du inte ta Diklofenak alls.
 
Tar du fulldos Naproxen så ska du inte ta Diklofenak alls.
Ok. Hur mycket räknas som full dos?
Hon skrev 250 mg Naproxen morgon och kväll, Alvedon 665 mg (2 tabl) morgon, lunch och kväll. Jag glömde ta i morse och vid lunch, tänker ju inte på att ta när jag inte har ont...men tog 2 Alvedon och 250 mg Naproxen vid kl 16 när smärtan började smyga sig på. Tar samma efter kl 23 eller senare när jag lägger mig, det blir mer än 6 timmar emellan då.
Tack för svaret! :)
 
Jag har haft ont i nacken till och från i många är och blev ordinerad Naproxen vid behov men jag brukar ta en alvedon och en naproxen för jag har märkt det ger bättre verkan .Var på MR för några dagar sedan och fick då reda på varför nacken krånglar och det beror på två diskbråck .
 
Jag har haft ont i nacken till och från i många är och blev ordinerad Naproxen vid behov men jag brukar ta en alvedon och en naproxen för jag har märkt det ger bättre verkan .Var på MR för några dagar sedan och fick då reda på varför nacken krånglar och det beror på två diskbråck .
Bra att du fick göra MR :up: Är ju alltid bättre att veta anledningen till smärtan. Min husläkare rekommenderar bara sjukgymnastik, för mig känns det lite fel, tänk om jag får övningar som gör det värre...? Ingen vet ju vad som är felet med min rygg och nacke (förutom min förra kiropraktor som såg att jag hade skolios och sammanpressade kotor men det var mer än 10 år sen och jag har mer besvär nu) så hur kan man då veta vilken behandling som behövs. :confused:
 
Började få mycket problem med ryggskott i oktober 2014 och fötterna domnar bort och värk i benen och har problem att gå vissa dagar och vissa mår jag nästan bra så jag fick göra en mr och hittade diskerna i nacken och ett i ländryggen .Besvären blir värre hela tiden har värk i armarna och händerna domnar åxo .Skulle få höra av läkaren i slutet på månaden när dom kikat igenom dom 600 bilderna
 
Ok. Hur mycket räknas som full dos?
Hon skrev 250 mg Naproxen morgon och kväll, Alvedon 665 mg (2 tabl) morgon, lunch och kväll. Jag glömde ta i morse och vid lunch, tänker ju inte på att ta när jag inte har ont...men tog 2 Alvedon och 250 mg Naproxen vid kl 16 när smärtan började smyga sig på. Tar samma efter kl 23 eller senare när jag lägger mig, det blir mer än 6 timmar emellan då.
Tack för svaret! :)

Fulldos är 1000 mg per dygn.
 
@skerper Hoppas du får lindring snart. Det där låter jobbigt. :(
Jag har inga (få) domningar men om jag ligger på mage för länge och sen ska röra på mig eller stiga upp så känns det som om nån kör in en kniv i ländryggen. :( Så jag har slutat ligga på mage eller gör det bara väldigt kort tid.
 
Tar nu när jag vaknar och på kvällen eller när jag lägger mig (2 Alvedon och 1 Naproxen) och har faktiskt lite mindre ont! :up: Det kanske är en inflammation ändå...som lindras av Naproxen.
Huvudvärken är kvar, mest på kvällen/natten men den kan ju bero på blodvärdena (förhöjda), få se vad de säger på hematologen nästa vecka.

:bump:
 
Jag fick ilningar/stickningar i ena höften och låret i natt. Aldrig haft så förut. Fick vända och vrida på mig lite för att få det att sluta. :down:
 
Har ätit Alvedon 665 och Diklofenak i en vecka nu och det verkar skapligt fast känner smärtinpulserna ändå !
Det är ju ingen smärtblockad, utan en smärtlindring.
Det varierar också från person till person vilket preparat som fungerar bäst. Diklofenak är min bästa kompis i NSAID-djungeln, men jag vet att många andra funkar bättre med andra preparat.
Med det sagt - om den önskade effekten uteblir eller blir mindre än önskat, fråga din läkare om du kan få prova någon annan sort. Det finns flera att välja mellan.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 623
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 218
Senast: _Taggis_
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 555
Senast: Stereo
·
Kropp & Själ Jag började med Lamictal för knappt två veckor sedan, och ska om några dagar öka till 50 mg dag (25 x 2). Om allt går bra ska jag...
Svar
16
· Visningar
5 308
Senast: AnnaS69
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp