Hur bra ”pli” har ni på hunden lös?

En av rastgårdarna jag går förbi så är det en dobermann som konstant stresskäller när den är där (den är nog 18 månader nu) och har hållt på så i ett år ungefär.
 
Jag tror också att de flesta vill sina hundar väl, men att många hundägare är rejält aningslösa och inte kan läsa hundarnas signaler.
Jo, men är man osäker är det väl bara att skita i att gå in i den rastgården?? Jösses vad problem ni gör er O_o
 
Verkligen inte! Man frågar när det är okända hundar, man tar inte bara ögonkontakt och tolkar efter eget gottfinnande.

Vår ena hund blev påflugen av en annan jävla byracka när ägaren utan att fråga släppte den lös när vi var ute i en park. Den idioten visade sig vara polis och ringde och hotade mig på jobbet efteråt för att jag polisanmälde och krävde ersättning för veterinär, medicin och förlorad inkomst. Vår stackars hund var gammal, hade blivit attackerad tidigare av lösa hundar och efter den attacken var resten av de månader hon hade kvar förstörda då hon inte tålde ens sina gamla vänner efteråt. :mad: :banghead:

Man släpper inte sin hund utan att fråga först när det är okända hundar ute. Vad är det som säger att hundarna i rastgården är snälla? Att vi får ögonkontakt betyder inte att jag ger ett tyst ok när du inte ens frågar utan bara släpper din hund. Jag vill kanske få frågan så vi kan lämna rastgården och slippa möta din hund öht. :cautious:

Jamen då frågar du! Jag försöker läsa av läget, hundar och ägare, och väljer själv sen! Antingen går jag in, ev. försöker få kontakt med någon om någon verkar intresserad av att svara, eller så skiter jag i att gå in!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 027
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 782
Senast: Pilot
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 660
Senast: Kraxa
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 288
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp