Bukefalos 28 år!

Hur får man det att gå runt?

Jag såg filmen Valentine's day och då pratar en av karaktärerna i telefon med män för att få extrapengar. Nu vet inte jag alls hur du känner inför det eller vad man tjänar öht, kom bara att tänka på det.. Dåligt tips kanske, sorry:down:
Men apropå att extrajobba lite timmar som PA som flera har skrivit, jag har verkligen ingen erfarenhet av det men fick ändå extrajobb och jobbade några pass då och då tills jag fick mer timmar på mitt ordinarie jobb. Funkade jättebra :)
 
Jag såg filmen Valentine's day och då pratar en av karaktärerna i telefon med män för att få extrapengar. Nu vet inte jag alls hur du känner inför det eller vad man tjänar öht, kom bara att tänka på det.. Dåligt tips kanske, sorry

Tjäna pengar på telefonsex, d v s bli prostituterad som jobbförslag. Wow, nytt lågvattenmärke (för mig) på den här diskussionssidan.
 
Säger som många andra, personlig assistent. Kolla upp olika bolag och ta kontakt med dem, även om de har sommarvikarier så brukar det alltid behövas folk ändå. Jag jobbar extra som det och tjänar 129:- i timmen när jag inte har sovande jour, då är det lite mindre. Ofta är det 12 eller 24 timmars pass. Kolla med kommunen du bor (och kommuner runt omkring) de kan behöva timanställda i hemtjänst, boenden osv. Ofta kan man faktiskt få just timmar på sommaren då deras vanliga timanställda går på sommarvikariat. Ring runt till matbutiker och kolla, ofta annonserar de inte ut jobb utan man får ta kontakt med dem.

Blir det riktig kris så finns en organisation som heter Skånehjälpen (såg att du bor i Malmö) som kan hjälpa till med matkassar och hygienartiklar.
 
Jag såg filmen Valentine's day och då pratar en av karaktärerna i telefon med män för att få extrapengar. Nu vet inte jag alls hur du känner inför det eller vad man tjänar öht, kom bara att tänka på det.. Dåligt tips kanske, sorry:down:
Men apropå att extrajobba lite timmar som PA som flera har skrivit, jag har verkligen ingen erfarenhet av det men fick ändå extrajobb och jobbade några pass då och då tills jag fick mer timmar på mitt ordinarie jobb. Funkade jättebra :)
Även om jag personligen nog inte skulle ha något emot det om det var den enda lösningen så tror jag inte att min pojkvänn skulle uppskatta det, även om det inte är på riktigt.
 
Blir det riktig kris så finns en organisation som heter Skånehjälpen (såg att du bor i Malmö) som kan hjälpa till med matkassar och hygienartiklar.
Den typen av hjälp brukar väl vanligen rikta sig till personer som sitter i skiten riktigt ordentligt? Dvs inte har några sparpengar, har skulder, kanske sitter hos kronofogden redan och verkligen sitter på barbacken?
 
Även om jag personligen nog inte skulle ha något emot det om det var den enda lösningen så tror jag inte att min pojkvänn skulle uppskatta det, även om det inte är på riktigt.
Fullt förståeligt! Och förslaget var inte genomtänkt från min sida, kom bara att tänka på att jag såg filmen häromdagen. Bra att du tog det på rätt sätt till skillnad från @Lovisaleonora som verkar ha tagit det fel.
 
Svårt att inte ta ett förslag om prostitution fel kan jag tycka. "Inte genomtänkt" är en rätt stor underdrift..
Då kan du få tycka det. Jag skrev att det var ett dåligt förslag i båda mina inlägg, men jag föreslog även extrajobb som PA också men det kanske du inte läste? TS tolkade det rätt och det är det viktigaste.
 
Den typen av hjälp brukar väl vanligen rikta sig till personer som sitter i skiten riktigt ordentligt? Dvs inte har några sparpengar, har skulder, kanske sitter hos kronofogden redan och verkligen sitter på barbacken?

Vet inte exakt vad som krävs för att få hjälp men är med på deras facebooksida och det verkar vara personer ungefär som du, man har fått oväntade utgifter till en redan tight budget t ex och pengarna räcker inte till mat den månaden eller man har blivit sjukskriven eller liknande. Jag kan tänka mig att sparpengar kan vara ett hinder men jag är rätt säker på att du inte behöver vara hos fogden eller vara hemlös. Det är privatpersoner som hjälper till genom att handla en kasse med mat eller skänka kläder och man skänker direkt till den man vill hjälpa (behöver inte ha personlig kontakt). Men jag förstår att man tar detta som sista väg, men det är definitivt bättre att ta den hjälpen om man kan istället för riskera t ex betalningsanmärkning. Hoppas att det löser sig för dig i vilket fall :)
 
Tjäna pengar på telefonsex, d v s bli prostituterad som jobbförslag. Wow, nytt lågvattenmärke (för mig) på den här diskussionssidan.
Fast det finns vita sådana jobb, sen brukar man få ganska låg lön vitt och så mer svart. Det är hur slappt som helst, man kan sitta och prata i telefon med vänner eller surfa på nätet och sen snackar man med en sliskig snubbe ett tag. Och bra betalt.
 
Fast det finns vita sådana jobb, sen brukar man få ganska låg lön vitt och så mer svart. Det är hur slappt som helst, man kan sitta och prata i telefon med vänner eller surfa på nätet och sen snackar man med en sliskig snubbe ett tag. Och bra betalt.

Aha, så bara det redovisas hyggligt korrekt är det ett helt OK alternativ att prostituera sig? Nej, jag kanske har höga moraliska hästar (har inga alls), men det är faktiskt inte något som jag tycker är ett seriöst förslag.

Prostitution är inte kriminellt i Sverige. Men det är absolut inget jag tycker är att rekommendera någon. Och jag tror få gör det av fri vilja. Snarare genom tvång på ett eller annat sätt.
 
Aha, så bara det redovisas hyggligt korrekt är det ett helt OK alternativ att prostituera sig? Nej, jag kanske har höga moraliska hästar (har inga alls), men det är faktiskt inte något som jag tycker är ett seriöst förslag.

Prostitution är inte kriminellt i Sverige. Men det är absolut inget jag tycker är att rekommendera någon. Och jag tror få gör det av fri vilja. Snarare genom tvång på ett eller annat sätt.
Jag tycker inte det är att prostituera sig att prata i telefon. På dig lät det som att det var nåt skumt fuffensjobb, och visst det är det väl delvis men jag tyckte du fick det att låta värre än det är.
 
Jag tycker inte det är att prostituera sig att prata i telefon. På dig lät det som att det var nåt skumt fuffensjobb, och visst det är det väl delvis men jag tyckte du fick det att låta värre än det är.

Att sälja sex för pengar är prostitution. Om det sedan är via telefon, datanät eller IRL - spelar ingen roll. Det är fortfarande prostitution. Och gör att den som utför detta är prostituerad.

Att betala svart (ja, även en del) är inte fuffens. Det är olagligt och räknas som ekonomisk brottslighet, i många fall organiserad.

Du får det verkligen att låta som något nästintill eftersträvansvärt. En överdos Pretty Woman. Alla horor är lyckliga och glad och nöjda med sitt val av arbete. Som om det vore ett fritt val för majoriteten av utövarna.
 
Att sälja sex för pengar är prostitution. Om det sedan är via telefon, datanät eller IRL - spelar ingen roll. Det är fortfarande prostitution. Och gör att den som utför detta är prostituerad.

Att betala svart (ja, även en del) är inte fuffens. Det är olagligt och räknas som ekonomisk brottslighet, i många fall organiserad.

Du får det verkligen att låta som något nästintill eftersträvansvärt. En överdos Pretty Woman. Alla horor är lyckliga och glad och nöjda med sitt val av arbete. Som om det vore ett fritt val för majoriteten av utövarna.

Jag skrev att jag tycker inte det är prostitution.

Finns säkert helvita sådana jobb också, med fuffens menade jag att man är anställd som telefonist typ.

Och du, kliv ned från dina höga hästar. Jag har sålt sex, inte via telefon eller internet. IRL. Det är ett helvete.
 
Jag skrev att jag tycker inte det är prostitution.

Finns säkert helvita sådana jobb också, med fuffens menade jag att man är anställd som telefonist typ.

Och du, kliv ned från dina höga hästar. Jag har sålt sex, inte via telefon eller internet. IRL. Det är ett helvete.

Fast det är ju inte tyckande, det är fakta - betydelsen av ordet prostitution.

Jag har inga höga hästar, jag tycker fortfarande inte det är OK att rekommendera människor på ett öppet forum att prostitution är ett fullt rimligt jobbalternativ. Jag ser inte ner på någon, jag har en klart uppfattning om min åsikt i frågan. Ingen ska behöva prosituterad sig.
 
Detta är egentligen bara en skriva-av-mig tråd, men om någon har något att säga får denne gärna framföra det.

Just nu vill jag bara sitta i ett hörn och gråta. Har världens skitjobb, jobbar som mötesbokare med enbart provisionslön för ett företag som inte har kollektivavtal, vilket innebär att dom kan ha i princip vilka villkor dom vill utan att man kan komma och klaga. Gilla läget eller fuck off, typ. Denna tiden av året är det extremt svårt att boka något ö.h.t eftersom det är den heliga semestern man inte får vara och talla på, folk är inte hemma och är allmänt motvilliga. Detta gör ju att man till slut landar på en månadslön på 5000 kr före skatt om man har tur, det räcker inte ens till hyran.

Söker nya jobb varje dag, men man vet ju hur det ser ut nu. De flesta företag anställer inte mer förrän till hösten när alla sommarvikerier är utflugna.

Hur överlevar man i x-antal månader tills det där acceptabla jobbet svarar på ens ansökan? Lever redan på existensminimun i princip, äter bara en gång om dagen för jag inte har råd med mer, ibland bara varannan dag. Prioriterar hundens mat över min. Har inget TV-abonemang, billigaste mobilabonemanget, billigaste internetabonemanget, köper den billigaste maten, har ingen bil, åker aldrig buss, inga prenumerationer eller andra onödiga utgifter, shoppar aldrig. Försöker sälja sånt jag inte behöver för att få ihop pengar. Mina närmaste släktingar bor i Norrland, föräldrarna bor utomlands, har inga vänner eller annat här nere.

Hur får man det att gå runt? Jobbar heltid, ibland 12 timmar om dagen ofta 6-7 dagar i veckan. Bor redan så billigt jag kan, har inte hittat något boende som är billigare om man inte vill flytta ut någonstans mitt ute i ingenstans där chanserna till jobb är många gånger lägre än här.

Vad kan man mer göra i ett sånt läge? Att be föräldrarna om hjälp är en desperat sista utväg jag helst vill slippa, hatar att snylta pengar av andra...

Ditt problem är inte konsumtion utan lönen som är helt fruktansvärd... Inte funderat på att säga upp dig och plugga heltid på distans tills du får ett jobb med normal lön?
 
Ditt problem är inte konsumtion utan lönen som är helt fruktansvärd... Inte funderat på att säga upp dig och plugga heltid på distans tills du får ett jobb med normal lön?
Pluggade hela våren här nu då jag precis flyttat tillbaka till Sverige efter nästan 3 år i Estland. Vet inga kurser som går på sommaren och även om det finns så är det för sent för sånt nu. Om jag inte lyckats få båten på rätt köl tills hösten så ska jag söka utbildningen igen när antagningarna öppnar.
 
Rent krasst är det ju så att iom att det är provisionslön så är det mitt eget fel att jag tjänar som jag gör. Jag har inte riktigt något sälj-sinne men det var antingen att ta det jobbet eller vara arbetslös, så det var inte mycket att välja på.
 
Pluggade hela våren här nu då jag precis flyttat tillbaka till Sverige efter nästan 3 år i Estland. Vet inga kurser som går på sommaren och även om det finns så är det för sent för sånt nu. Om jag inte lyckats få båten på rätt köl tills hösten så ska jag söka utbildningen igen när antagningarna öppnar.

Men har du ens kollat?! Det finns strax över 50 hp i sommarkurser på distans som är öppet för anmäla nu. Kanske inte så kul att lära sig femtio olika fjällväxter eller läsa om buddism men det mättar magen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 791
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 189
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp