Bukefalos 28 år!

Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
En tik. West Highland White Terrier
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Aldrig testat :smirk: men har mkt svårt att tro det! Småbarn kan klänga och dra i henne jättelänge utan att hon visar några som helst tendenser till att säga ifrån genom att bita.
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej, tror inte det heller.
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Mopeder :crazy:
5. Är din hund arg på andra hundar?
En gång när hon var ny här.
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Hon bet den hunden då. Men ej så hårt. Det handlande om revir.
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Tror inte det.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej

! Extra: Blir hon rädd för något så tyr hon sig till människor(om hon skulle bli trängd/hotad) INTE aggresiv
 
Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga? Nej han bits inte.en hund blir inte farlig om den hanteras och uppfostras rätt från början.

1. Ras och kön på din hund: långhårig schäfer, hanhund

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Hmm Nallo har ju eller är, sjuk och mår inte så bra vissa dar, så han kan nog nafsa till om han blir trängd. Men han skulle ju aldrig hugga nån.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?Samma som ovan.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej aldrig.

5. Är din hund arg på andra hundar? Nej bara busig och vill leka

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Han blev förbannad på brosans ex hund en gång när han försökte rida på honom. Men han bet inte.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Han vaktar ju, så om han måste försvara sig elelr mig (elelr nån av familjen) så gör han ju det. Men han skulle aldrig flyga på någon om det inte fanns en stor anledning.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad: nej
 
Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund

Blandning av schäfer, labrador, kelpie, flattcouted rettriwer, hane på 1 år.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?

Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Nej

5. Är din hund arg på andra hundar?

Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?

Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?

Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

Nej

Kram Favina :bump:
 
1: Mellanschnauzer , Hane
2: Han älskar verkligen barn och har varit utsatt för klåfingriga ungar, han har aldrig visat ilska, men han har heller inte varit i alla barn-situationer.
3: Det beror på, en mörk kvällspromenad och någon attackerar mig svar: JA / Annars : NEJ
4:Aldrig går aldrig att skriva men NEJ jag tror inte det
5:I sin könsperiod:JA NU: han gillar inte andra hanhundar
6:NEJ: men han han tryckt ner hundar som varit yngre och stöddiga
7:Svårt att svara på, men om denna människa misshandlar honom eller mig så tror jag att han kommer försvara sig/mig
8:Nej
 
Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Korsn Drever Smålandsstövare 10 årig hanne

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Absolut, när han var liten satt han kopplad i ett träd hos ett par kompisar till ägaren när de var på fest, så kom deras ungar och sprutade vattenpistol på den lilla vovven så han inte kunde komma undan, efter det bet han alla ungar som kom i hans väg. Så då fick han komma till oss.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Ja det har han faktiskt gjort, man ska inte tvinga sig på honom.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej, jo kanske mot vissa har han faktiskt morrat åt, men jag kan inte sätta fingret på varför.

5. Är din hund arg på andra hundar? Inte mot alla.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? en tax faktiskt gav han sig på en gång i stan när taxens mamma tyckte att jo men visst kan dom väl få hälsa och så kom de bara fram. Jag tror både vovven o jag reagerade ilsket!

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
ja det skulle han om han inte kom undan.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Han smyger gärna undan om han kan, om det blir mycket folk så går han upp på övervåningen av sig självt.

Jag skulle vilja tillägga att ägarna har skyldighet att ta hand om sin hund. Jag kan bli aggressiv själv när nån säger till mig att jag ska avliva min hund för att han inte gillar barn, men varför skulle jag? Jag har inte min hund lös, vi har inga barn, jag låter inga barn gå fram till honom, som jag brukar säga "jag skyddar hunden mot barn". Alla barn i våran krets vet att han inte är att leka med o att övervåningen är hans. Man får väl respektera hans åsikter oxå? Vi har en granne här som håller på med hundklubbsmöten och dom är helt galna ibland, där är det hunden som är en maskin. Det är likadant med hästar! Folk är olika mot sina djur. Stackars djur.....Men det är min åsikt..
Nu låter min hund som en värsta mördarhund men det är han inte, han är jättego o rar på alla vis, lydig och lite av en en-mans-hund. Jag vet många hundar som inte låter ägarna klippa klorna, ta bort fästingar, tvätta dom...hur kul är det ?
 
1. Ras och kön på din hund
släthårig foxterrier
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
tiken, ja, det tror jag :crazy:, hanen nej
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
tiken, kanske. Hanen nej
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
tiken, JA , hanen nej
5. Är din hund arg på andra hundar?
tiken, ja, hanen nej
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
tiken JA, JA, JA, människa nej andra hundar ja.... våran förra hund och en ungtik som skulle sätta sig över henne i stallet...
Hanen, vet han över huvud taget om att man kan bli arg :confused:

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
tror inte det
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Tiken, Ja. Hanen nej
 
Snabb sammanfattning!

Jag har gjort en snabbkoll på 33 stycken som har svarat. Orkade inte med alla.... :) I några fall har jag tolkat svaret, typ "nä, utom....". Så, högst ovetenskapligt, så här blev det:


Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
JA: 18 NEJ: 15

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
JA: 13 NEJ: 20

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
JA: 15 NEJ: 18

5. Är din hund arg på andra hundar?
JA: 10 NEJ: 23

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
JA:13 NEJ: 20

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
JA: 13 NEJ: 20

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
JA: 15 NEJ:18
 
Hej nickan!! Ska vi ta våra otroligt farliga hundar å åka en sväng i helgen å plocka lita svamp :angel:!! Håller på att träna kantarellsök.... tänkt typ hötorgshallarna :confused: eller nått... självklart kopplade med munkorg å fastsurrade ben....så kan vi väl oxå limma fast en påse där bak.... eller!!! Miss you!! Nelson oxå :love:
 
1. Ras och kön på din hund
Har 3 Rhodesian Ridgebacktikar, den yngsta är bara 7 månader och därför kan hon inte bedömas än. De andra två benämner jag Z (7 år)och T (3,5 år).

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Z: Nej, det tror jag inte hon älskar barn.
T: Ja, absolut - hon är otroligt rädd för barn och flyr om hon kan men om hon inte kan så....
.


3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Z: Ja, hon är vaktig och har bitit ett fyllo som gav sig på mig, hon markerar dock först.
T: Ja, eftersom hon är osäker när det gäller folk men hon skulle nog försöka fly först


4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Z: Ja, mot fyllon och andra "hotfulla" individer. Hon skyddar sin familj helt enkelt.
T: Inte aggressiva, mer av rädsla men folk uppfattar det som samma sak trots att det inte är det...


5. Är din hund arg på andra hundar?
Z: Gillar inte yngre, kaxiga tikar eftersom hon är så ranghög.
T: Hon kan göra utfall av osäkerhet men är den andra hunden snäll så blir hon överlycklig och vill då leka


6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Z: Ja, ett fyllo som gav sig på mig.
T: Nej, inte av ilska.


7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Z: Ja, absolut. I alla fall för att försvara MIG.
T: tvivlar på att hon skulle våga...


8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Z: Nej.
T: Nej, men hon kan morra på folk av osäkerhet. Tror dock inte hon känner sig trängd då.
 
1. Ras och kön på din hund
Engelsk springer spaniel, 5 och 2 år
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Den ena men inte den andra såvidare inte ungen skrämmer hundarna..
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Den ena..
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Den ena..
5. Är din hund arg på andra hundar?
Bara om han inte får hälsa på dem..
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej eller det beror väl på hur man ser det, ilska över att någon vill ligga just där han ligger...
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Det tror jag inte, mina hundar är så godtrogna
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Skilljer sig lite mellan hundarna
 
1. Ras och kön på din hund
Blandras (5 olika raser), tik.

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Nej

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Nej

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Nej
5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej
 
1. Ras och kön på din hund
Rhodesian ridgeback hane, 15 månader
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag tror inte det, han har aldrig visat agressiva tendenser mot barn. Men heller aldrig varit i den situationen.
3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Samma svar som ovan
4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Ja några gånger mot extremt dominanta hanhundar. Men då har han bara försvarat sig.
5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, vill leka med allt och alla
6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Nej
7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Det har jag svårt att tro. Men han skulle ev kunna attakera för att försvara mig.
8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej inte trängd, men ibland när vi är ute på kvällar (när det varit mörkt) så har han rest ragg, morrat och skällt på personer (oftast killar i 15-35 års åldern)
 
1. Ras och kön på din hund
Schabrador, hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Jag vet inte, men jag skulle definitivt göra det! :D

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Det tror jag inte. Beror nog på hela situationen. Om han blir trängd av en "inbrottstjuv" så försvarar han allt o alla o sig själv, men om det är en inbjuden besökare som är okey enl Matte så tor jag faktiskt att han skulle härda ut.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Nja, folk som går konstigt (haltar o beter sig allmänt skumma) kollar han en extra gång på, men det är nog mest för att jag är lite halvnojjig sådär. Haha...

5. Är din hund arg på andra hundar?
Bara könsmogna hanhundar.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Ja, lösspringande hanhundar får skylla sig själva om de kommer fram till honom.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Se fråga 3!

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Nej, men jag gör det.


//MDusty
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund Belgisk vallhund/tervueren. Tik

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?Ja. Hon har gjort det också.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?Ja

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?Nej , hon var mkt rädd för barn och kunde bita när hon blev riktigt rädd. Nu är det inte så farligt. Skulle väl vara grannbarnens leksaksbilar då , såna där stora ni vet

5. Är din hund arg på andra hundar?Nej. Hon funkar mkt bra med andra hundar

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?Hon har bitit ett barn av rädsla men aldrig av ilska

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?Ja

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Ja. Går en främmande person på henne och ska klappa på huvudet , böjer sig över henne etc så blir hon rejält rädd
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund staffordshire bullterrier, tik (7 månader gammal)

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn? Det har aldrig hänt, men om hon (mot förmodan) skulle bli trängd tror jag INTE hon biter.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen? samma svar som ovan

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt? Nej

5. Är din hund arg på andra hundar? Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Har inte heller hänt men det tror jag inte hon skulle göra.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Nej



Intressanta frågor!
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?
Intressant fråga! Tål att tänkas på.

1. Ras och kön på din hund
Tjorven: Lancashire Heeler, tik, 5år
Nova: Grand Danois, tik, 1,5år

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
T: I ett trängt läge tror jag att hon skulle kunna bita. MEN, så långt det går så går hon undan och varnar.

N: Jag har mycket mycket svårt att tänka mig att Nova skulle bita. Hon skulle nog lägga sig ner, hålla för öronen och gråta om det blev en trängt situation, och speciellt med barn. Dem vill hon inte skada! Men barnen bör inte springa, det gör att denna unghund också springer och vill leka. Men barn är små ibland och vovven stor. Då kan barnen trilla. Inte samma sak dock.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
T: Ja, det tror jag. Alla har en gräns. Vad skall vovven göra om man korsar den?

N: Svårt att tro det. Men om hon absolut inte kunde ta sig där ifrån och är skrämd/trängd, vad skall hon göra?

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Ingen av hundarna.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Ej arg, men osäker ibland. Det kan göra att de skäller i vissa lägen.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
När vår gamla hund Nelli kom på besök, oförberett, fick hon en känga. Då hade båda mina tikar precis löpt, Tjorven var i skendräktighet och Nelli kom in på deras revir. Tjorven blev förbannad på sin syster Nelli och Nova föll för grupptrycket. MEN, det var mest skäll och gnäll. Jag tror inte att det var något egentligt bett någon gång.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Mina hundar hade nog hotat men inte haft modet att göra något.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Lätt? Nej, det skulle jag inte vilja säga. De har normala reaktioner, inte nerviga och inte så att jag skulle säga att "de går med på allt"
 
Sv: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Tikar, labrador, terrier korsning, weimaraner

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Labben, nej. Terriern mkt tveksamt, hon är otroligt trygg i sig själv och ser sällan någon som hot, hon blir arg på mig om hon blir arg, osäkerhet är inget som finns hos henne. Weimaranern skulle säkert kunna det, även om det hade tagir emot, hon är osäker på små barn och vi träffar än så länge bara hundvana barn.

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Handlade det om hot mot ledaren (mig) så hade samtliga kunnat göra det. Annars är det samma svar som innan.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?
Terriern hatar viltsvin, labben har svårt för mörka män och weimaranern är allmänt osäker men har aldrig gått över till aggressivitet, jag stöttar henne mkt och hon litar på mig.

5. Är din hund arg på andra hundar?
Nej, ingen av dem. det funkar inte hos jakthundar som ska jaga ihop.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?
Labben bet av en bit på en vhorstetiks öra som vid flera tillfällen hotar och tryckt till henne, till slut vände hon sig om och fick tag i örat. Vhorsten avlivades pga aggressivitet. Ingen av dem är bråkstakar, men labben och terriern har flera gånger markerat mot andra hundar som är påträngande och inte kan läsa signaler.

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Nej, bara för att försvara mig. Enbart terriern har det ego-tänkandet och har dådkraften.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?
Weimaranern mer ön de andra, men hon fungerar bra i det flesta miljöer och är inte opålitlig, dock är hon mer ängslig och orolig än de andra, hon beter sig mer som en fågelhund enkelt uttryckt.

Kan säga att om någon hund i vår familj visar aggressivitet så är det tyvärr ett skott i pannan som gäller. Man kan inte leva med en hund som man inte kan lita på... man kan inte heller använda en sådan hund i jakt om folk hela tiden ska vara försiktiga och gå på tå runt omkring den. Därför miljötränas mina hundar mycket och träffar mycket folk, så de är inte så intresserade.

//E
 
Sv: Re: Hur farlig är din hund?

1. Ras och kön på din hund
Schanuzer Hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Han är otroligt tålig och tycker bra om barn, men man kan aldrig säga aldrig. Om en hund bli trängd tillräckligt länge utan att kunna fly och ingen hjälp kommer , ja då biter nog de flesta hundar



3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?

Läs ovan

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?

Min hund gillar inte när främande män kommer fram utan att han först fått kolla av dom(hälsning frasen ), han har morrat men sedan går han där ifrån.

5. Är din hund arg på andra hundar?

Han tycker inte om hanhundar av schäfer typ.

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)?

Han har hamnat i slagsmål med hanhundar ( dock dom som hoppat på honom ) men han har aldrig bitit en hund uatn orsak, utan det handlar om försvar.
En människa har han aldrig bitit

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?

Det tror jag, om hotet är tillräckligt stort och han inte kan fly eller om jag blir hotad.

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad?

Nej han är trygg med mig och sig själv, men som skrivet han gillar inte när män bara klampar fram och skall klappa på huvudet.

Det är otroligt att så många här inne med 100% kan skriva att deras hund aldrig skulle bita, jag litar på min hund och TROR aldrig att han skulle gör det utan orsak. Men få hundar hamnar i ett sådant läge någonsin.
När det kommer till våra djur kan vi ALDRIG garantera deras sätt att hantera händelser, vi kan bara gissa .
 
Sv: Hur farlig är din hund?

mian1 skrev:
Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
A.Isländsk fårhund kastrerad hane B. leonberger hane

2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
A.om han blivit totalt inträngd utan chans att smita, skulle han först skälla som en galning. Kommer då inte någon till hans räddning skulle han nog kunna nafsa till för att komma fri om barnet gör honom illa.
B. Nej, ungen skulle istället bli grundligt genomslickad, helst i ansiktet efter att hunden först puffat omkull barnet. Barnet skulle börja skrika av den ofarliga men omilda behandlingen och barnets förälder skulle snabbt rycka ut och "rädda" telningen från min förfärliga hund :D


3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
I ett riktigt trängt och hotfullt läge där det ej går att ta sig förbi skulle A. skälla som en galning och sen bita om han blev attackerad. B. skulle vräka sig på/förbi den vuxne, få omkull denne och sen sticka därifrån.

4. Har din hund visat agressiva tendenser mot någon eller något speciellt?Nej. Jo förresten ;) mullvadar som förstör vår gräsmatta.

5. Är din hund arg på andra hundar? Nej

6. Har din hund någonsinn bitit någon, människa eller hund (av ilska, ej på lek)? Nej

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig? Se svar 3. Däremot om husse eller matte blev attackerade skulle ingen av dem banga ur. Blir vi väldigt rädda blir även hundarna det och en riktigt rädd hund är en farlig hund. Det visade bla vår otroligt snälla förra leonbergertik. Ett barn hade nästan kunnat sticka ut ögonen på henne utan att hon skulle skadat det, men när jag hamnade i en mkt otrevlig och farlig situation en gång blev denna ängel till hund ett rasande vilddjur och räddade mig :love: .

8. Känner sig din hund lätt trängd eller hotad? Nej
Åsså var man tvungen att skriva något här, minst 10 tecken, så nu har jag gjort det :cool:
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Med min hane kunde jag svara nej på alla.
Men på min tik blev svaret ja på alla frågor. Betyder det att hon är en farlig hund och måste avlivas nu :confused:

Släthåriga foxterriers tiken 6½ år och hanen 4½ år.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 409
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 171
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 733
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 559
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp