Bukefalos 28 år!

Hur finner man modet att anmäla någon?

Vill bara säga att du är då jäkla modig som pratat med polisen.
Nu behöver du "bara" vara ännu modigare och våga berätta vem som gjorde så mot dig. Hans plats är bakom lås och bom.
Sänder styrka kraft och ljus åt ditt håll.
 
Fina ni... Jag ska åka alldeles strax, innan mötet med polisen ska jag åka till en plats i samma stad och samla lite krafter. För det behövs nu. Tack allihopa, ni är fantastiska :heart.
Tänker på dig idag och hoppas du vågar säga hans namn. Du är nog inte första personen han utsatt, vågar du säga namnet får fler än du upprättelse. Och någon annan kan slippa utsättas.
HAN är skithögen, HAN är förövaren, HAN bär ALL skuld! Glöm inte det.
Kram!
 
Fina ni... Jag ska åka alldeles strax, innan mötet med polisen ska jag åka till en plats i samma stad och samla lite krafter. För det behövs nu. Tack allihopa, ni är fantastiska :heart.

Jag tänker på dig!

Du får så många kloka ord att jag egentligen inte ha något mer att komma med, förutom att jag tycker att du ska prova att samla lite kraft med hjälp av den här tanken:
Om du berättar vem det är som har gjort så här mot dig (oavsett om det är via tal eller skrift eller bild) så kan du kanske rädda en annan person från att utsättas för samma eller liknande vidriga behandling av det här äcklet – eller någon han har gjort så här mot tidigare kanske vågar träda fram. Hur skruttig, slut och eländig du än känner dig kan du vara någons hjälte. :bow:

Och du har hela buke bakom dig.
Vi är många och vi kommer att stötta dig på alla sätt vi kan. :love:
 
Önskar dig all styrka idag att orka säga hans namn. Ut med det, så är det gjort. Han ska inte få göra så mot dig eller nån annan igen.
 
Du är vår hjälte! :love: Tänker på dig idag och hoppas att allt går så bra som möjligt :heartheart:heartheart:heart
 
Nu är jag äntligen hemma efter nästan tre timmars förhör. Något av det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv om jag ska vara ärligt, det är som att uppleva allt en gång till.
Förhörsledaren var jättetrevlig och tillmötesgående. Det första hon frågade mig var hur jag ville lägga upp allt med tanke på mina diagnoser (jag kräver lite extra) och det var väldigt lättande. Jag blev lite tårögd när jag fick peka ut på bilderna från min lägenhet var han slog mig, var han våldtog mig, var han gjorde allt annat...

Det enda jag egentligen inte kunde svara på var vad han hade för färg på skorna, för dom lämnade han i hallen...

Efter drygt en timme tvingade hon ut mig i solen på en bänk, jag ville nämligen inte ta en paus utan ville få allt överstökat. Men hon såg nog hur stressad jag var och det lugnade mig faktiskt väldigt mycket när vi satt där ute och pratade lite allmänt om mig.

Fyra övergrepp på en natt (där var v inte riktigt överens, jag ansåg bara tre) samt en misshandel dagen innan. Och ändå vågar jag inte säga hans jävla namn.

Jag är så dum i huvudet så det är pinsamt!

När jag förklarade med tårarna rinnande varför jag inte vågar gå vidare med det fick jag faktiskt en hel del förståelse, hade ni vetat vem jag är irl hade ni förstått. Min bakgrund och mitt mående då/nu gör saker ganska mycket svårare :(. Det är absolut ingen ursäkt, men det kan ge en del förståelse.

Men nu har jag i alla fall varit där. Ett steg på vägen. Jag pratade fruktansvärt detaljerat om den värsta natten i mitt liv. Och det gör ont, så ont så det inte går att beskriva.

"Det han har gjort mot dig är för jävligt".

Hon ringer mig efter helgen och jag kommer att bli uppringd av en advokat.

Enligt henne ett klockrent åtal, om jag vågar.
 
Nu är jag äntligen hemma efter nästan tre timmars förhör. Något av det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv om jag ska vara ärligt, det är som att uppleva allt en gång till.
Förhörsledaren var jättetrevlig och tillmötesgående. Det första hon frågade mig var hur jag ville lägga upp allt med tanke på mina diagnoser (jag kräver lite extra) och det var väldigt lättande. Jag blev lite tårögd när jag fick peka ut på bilderna från min lägenhet var han slog mig, var han våldtog mig, var han gjorde allt annat...

Det enda jag egentligen inte kunde svara på var vad han hade för färg på skorna, för dom lämnade han i hallen...

Efter drygt en timme tvingade hon ut mig i solen på en bänk, jag ville nämligen inte ta en paus utan ville få allt överstökat. Men hon såg nog hur stressad jag var och det lugnade mig faktiskt väldigt mycket när vi satt där ute och pratade lite allmänt om mig.

Fyra övergrepp på en natt (där var v inte riktigt överens, jag ansåg bara tre) samt en misshandel dagen innan. Och ändå vågar jag inte säga hans jävla namn.

Jag är så dum i huvudet så det är pinsamt!

När jag förklarade med tårarna rinnande varför jag inte vågar gå vidare med det fick jag faktiskt en hel del förståelse, hade ni vetat vem jag är irl hade ni förstått. Min bakgrund och mitt mående då/nu gör saker ganska mycket svårare :(. Det är absolut ingen ursäkt, men det kan ge en del förståelse.

Men nu har jag i alla fall varit där. Ett steg på vägen. Jag pratade fruktansvärt detaljerat om den värsta natten i mitt liv. Och det gör ont, så ont så det inte går att beskriva.

"Det han har gjort mot dig är för jävligt".

Hon ringer mig efter helgen och jag kommer att bli uppringd av en advokat.

Enligt henne ett klockrent åtal, om jag vågar.
Starkt!

Vad händer om du säger hans namn?
 
Nu är jag äntligen hemma efter nästan tre timmars förhör. Något av det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv om jag ska vara ärligt, det är som att uppleva allt en gång till.
Förhörsledaren var jättetrevlig och tillmötesgående. Det första hon frågade mig var hur jag ville lägga upp allt med tanke på mina diagnoser (jag kräver lite extra) och det var väldigt lättande. Jag blev lite tårögd när jag fick peka ut på bilderna från min lägenhet var han slog mig, var han våldtog mig, var han gjorde allt annat...

Det enda jag egentligen inte kunde svara på var vad han hade för färg på skorna, för dom lämnade han i hallen...

Efter drygt en timme tvingade hon ut mig i solen på en bänk, jag ville nämligen inte ta en paus utan ville få allt överstökat. Men hon såg nog hur stressad jag var och det lugnade mig faktiskt väldigt mycket när vi satt där ute och pratade lite allmänt om mig.

Fyra övergrepp på en natt (där var v inte riktigt överens, jag ansåg bara tre) samt en misshandel dagen innan. Och ändå vågar jag inte säga hans jävla namn.

Jag är så dum i huvudet så det är pinsamt!

När jag förklarade med tårarna rinnande varför jag inte vågar gå vidare med det fick jag faktiskt en hel del förståelse, hade ni vetat vem jag är irl hade ni förstått. Min bakgrund och mitt mående då/nu gör saker ganska mycket svårare :(. Det är absolut ingen ursäkt, men det kan ge en del förståelse.

Men nu har jag i alla fall varit där. Ett steg på vägen. Jag pratade fruktansvärt detaljerat om den värsta natten i mitt liv. Och det gör ont, så ont så det inte går att beskriva.

"Det han har gjort mot dig är för jävligt".

Hon ringer mig efter helgen och jag kommer att bli uppringd av en advokat.

Enligt henne ett klockrent åtal, om jag vågar.
Du vågar. Och vet du - du kan göra det FAST du inte vågar! Det funkar faktiskt. Att göra nåt fast man inte vågar, DET är mod!! Och mod har du, det vet vi alla här nu! :heart
 
För det första så är Detta ett oerhört stort steg att ta för någon i din sits och jag tycker du har bevisat att du är en oerhört stark person som klarat det!
Och jag hoppas verkligen att du kan uppbringa så pass mycket mod och styrka att du orkar ge dem hans namn så att åker in för vad han gjort, men även för att jag tror att du kommer ånga dig senare om du inte gör det. Kanske inte idag eller nästa vecka, men om 15 år när du tänker tillbaka på ditt helvete du går igenom nu!

Vi är många här på buke som gärna vill hjälpa till om vi kan och får! En massa styrkekramar till dig @epi :heartheart:heart
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 704
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 436
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 974
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 780
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp