Same!Alltså... jag väntar fortfarande på att bli vuxen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Same!Alltså... jag väntar fortfarande på att bli vuxen![]()
Jag har funderat på om alla, samtidigt, i samma grupper, känner så? Jag gör det ofta, men varför skulle det vara bara du och jag?Att åldras är en konstig känsla.
Ganska ofta när jag befinner mig i en grupp människor så känner jag mig som om jag är en av de yngre i gruppen. Men så inser jag - det är ju jag som är äldst!?![]()
Nä, inte alla, jag känner mig ofta äldst oavsett ålder på gruppen i övrigt. Och har gjort så sedan 7-årsåldern, vilket kanske är märkligt. Den där känslan kanske inte är så korrelerad med faktisk ålder som hjärnan antar när den ger känslan?Jag har funderat på om alla, samtidigt, i samma grupper, känner så? Jag gör det ofta, men varför skulle det vara bara du och jag?
Jag minns inte från så låg ålder, men mellan sådär 15-30 kände jag mig på något vis "ålderslöst urgammal". Sen minns jag inte, och nu känner jag mig "som vanligt", vilket är betydligt yngre än jag är. Jag tycker att jämnåriga, särskilt jämnåriga jag inte känner, ser chockerande gamla ut.Nä, inte alla, jag känner mig ofta äldst oavsett ålder på gruppen i övrigt. Och har gjort så sedan 7-årsåldern, vilket kanske är märkligt. Den där känslan kanske inte är så korrelerad med faktisk ålder som hjärnan antar när den ger känslan?
Nu är jag kanske sämst kvalificerad för att svara på detta, pga bristande erfarenhet... men jag säger Nej!Alltså det där med ålder är konstigt
Alltså måste man känna sig på ett visst sätt vid en viss ålder?
Jag älskar fortfarande att hoppa i vattenpölar och skaka ner snö från träd
Måste jag sluta med det?
Känner oftast samma, vet inte om det beror på att jag känner mig obekväm i situationen.Att åldras är en konstig känsla.
Ganska ofta när jag befinner mig i en grupp människor så känner jag mig som om jag är en av de yngre i gruppen. Men så inser jag - det är ju jag som är äldst!?![]()
Samma här. När jag fortfarande red var jag ibland i stallet samtidigt som ett gäng ponnyungar med mammor/pappor. Jag kände mig alltid som någon sorts mellanting i ålder mellan barnen och föräldrarna, tills jag insåg att jag var jämnårig med eller ibland äldre än föräldrarnaAtt åldras är en konstig känsla.
Jag var yngst länge i många sammanhang och det kändes verkligen konstigt och jag tyckte det var lite jobbigt när det ändrades till att vara en av de äldre.Jag har funderat på om alla, samtidigt, i samma grupper, känner så? Jag gör det ofta, men varför skulle det vara bara du och jag?
Om vi räknar bort riktigt små barn, så kommer jag inte riktigt på hur jag skulle anpassa språket efter andras ålder. Menar du att du gör det?Just med hur man uttrycker sig tänker jag att det främst kan vara relevant när man pratar med unga personer, tonåringar och unga vuxna. Jag förväntar mig inte att någon i 60-års åldern pratar annorlunda med mig än med jämnåriga, men däremot kan det som sagt vara klokt att ha i beaktande att man levt 20 år längre när man pratar om vissa saker.
Fanns det inte typ "äldre ungdom" med? Där tycker jag ändå att jag hade platsat fortfarande![]()
Jag fyller 25 för 25 gången i höst. Dvs 49....Jag vägrar att outa min ålder, men 50+ kan vi säga(ok 59 fyllda i år...)
Mentalt - not so much...![]()
Jag har aldrig riktigt fattat vad folk menar när de säger att de känner sig äldre eller yngre än sin faktiska ålder...Kanske för att jag inte fattar vad det finns för krav på hur man ska vara, tänka och bete sig under olika åldrar?...
![]()
Fast nja?Och ja, I min ålder förväntas man prata med knarrig långsam röst och ha murriga kläder. Märker det tydligt när folk träffar mig efter att ha messat eller pratat i telefon.
Under den extremt korta tid jag nätdejtade kontaktades jag av en rejält äldre man som skrev att han kände sig mycket yngre.
Jag svarade att det gjorde jag med![]()