Hur gamla är vi?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Iamia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 212
  • Visningar Visningar 9 403

Bukefalos 30 år!

Hur gammal är du?

• <18

Röster: 1 0,3%
  • 18 - 25

Röster: 4 1,1%
  • 26 - 40

Röster: 167 47,4%
  • 41- 60

Röster: 157 44,6%
  • > 60

Röster: 23 6,5%

• Antal omröstningsdeltagare
    352
Alltså att vi har 90-talister här känns helt sjukt. Ni går ju fortfarande på lågstadiet?! :cautious:
Mvh 80-talist som aldrig kom över tanken på 90-talister som barn och blir jätteförvirrad varje gång jag upptäcker att en vuxen människa är 90-talist :laugh:
Mitt helsyskon är född 93 och är inte så liten längre :cautious:

Tänk att de födda 08 blir 18 år i år, hur gick det till?!

Jag har aldrig haft några ålderskriser. Jag har gillat utvecklingen och under rätt många år uppskattat att inte vara i 20-årsåldern. Jag har trivts med att ha lite mer koll än ungdomarna. Men på sistone har det inte känts riktigt lika kul. Kanske inte så att jag skulle kalla det en ålderkris. Men sämst är att skador läker långsammare än förr. Och jag har en benägenhet att ägna mig åt saker som gör att saker och ting emellanåt går sönder. Jag är 58 idag.

Alltså att vi har 90-talister här känns helt sjukt. Ni går ju fortfarande på lågstadiet?! :cautious:
Mvh 80-talist som aldrig kom över tanken på 90-talister som barn och blir jätteförvirrad varje gång jag upptäcker att en vuxen människa är 90-talist :laugh:
Jag kommer ihåg när vi gick på högstadiet, vi som var födda -89 tyckte det var så viktigt att betona att vi var 80-talister och att 90-talisterna var barnrumpor. Kanske för att alla snygga killar var 80-talister på den tiden (eller ja, de flesta tjejerna i min klass sprang väl efter 70-talisterna, men ingen hade ens sneglat mot en yngre kille då). Jag som är född på hösten var väl drygt två månader äldre än de som var äldst i klassen under, stooooor skillnad.

Min kusin som är född -07 tar studenten till sommaren... Snacka om härdsmälta, när jag tog studenten var hon ett år...

Min kollega som är tre år äldre än mig (86:a) berättade för ett tag sen att hennes dotter som är i tioårsåldern hade gått på ett fucking retrodisko i skolan, utklädd i en kjol kollegan hade köpt 2009 :eek:. 2009 är ju typ nyss, jag har kläder i min garderob som fortfarande används sen 2009.

Jag får också en realitycheck ibland när jag inser att det är personer som är födda tidigt 00-tal som får barn nu. Eftersom jag inte har några barn så har jag inte tänkt så mycket på det, men herregud, jag var ju nästan vuxen när de föddes...! Och när man insåg att nästa kille kan mycket väl vara morfar eller farfar, då insåg jag att jag är mycket äldre än jag känner mig som.

Jag har aldrig haft några ålderskriser. Jag har gillat utvecklingen och under rätt många år uppskattat att inte vara i 20-årsåldern. Jag har trivts med att ha lite mer koll än ungdomarna. Men på sistone har det inte känts riktigt lika kul. Kanske inte så att jag skulle kalla det en ålderkris. Men sämst är att skador läker långsammare än förr. Och jag har en benägenhet att ägna mig åt saker som gör att saker och ting emellanåt går sönder. Jag är 58 idag.
Jag är i ungefär samma ålder. Och märker av samma problem. Jag har bestämt mig för att ta alla sorters smärta (i rörelseapparaten) på mer seriöst allvar. Jag VILL INTE bli en sned, stel och halt tant! Känner jag av något, går jag till fysioterapeuten för att få hjälp medan tid är. Den smärta jag inte får bort nu, kommer att göra mitt liv som 80-åring sämre, tänker jag.

Min kollega som är tre år äldre än mig (86:a) berättade för ett tag sen att hennes dotter som är i tioårsåldern hade gått på ett fucking retrodisko i skolan, utklädd i en kjol kollegan hade köpt 2009 :eek:. 2009 är ju typ nyss, jag har kläder i min garderob som fortfarande används sen 2009.
Äldsta tröjan i min garderob köpte jag när jag var 17, vilket var 1988 :eek: Det händer fortfarande att jag använder den...

Äldsta tröjan i min garderob köpte jag när jag var 17, vilket var 1988 :eek: Det händer fortfarande att jag använder den...
Ja, jag har till och med en collegetröja som jag ärvt av min moster, hon hade den som tonåring i slutet av 80-talet. Den är fortfarande lika fin. Klart att färgen är lite mattare, men jag har den i stallet så det är skit samma. Snacka om kvalitet.

Mitt helsyskon är född 93 och är inte så liten längre :cautious:

Tänk att de födda 08 blir 18 år i år, hur gick det till?!
Mitt yngsta också och hon påstås fylla 33 i år?! I call bs :cautious:

Vänta va? 08orna föddes ju förra året?! O_o

Jag kommer ihåg när vi gick på högstadiet, vi som var födda -89 tyckte det var så viktigt att betona att vi var 80-talister och att 90-talisterna var barnrumpor. Kanske för att alla snygga killar var 80-talister på den tiden (eller ja, de flesta tjejerna i min klass sprang väl efter 70-talisterna, men ingen hade ens sneglat mot en yngre kille då). Jag som är född på hösten var väl drygt två månader äldre än de som var äldst i klassen under, stooooor skillnad.

Min kusin som är född -07 tar studenten till sommaren... Snacka om härdsmälta, när jag tog studenten var hon ett år...
In all fairness så är du en liten skit du med :angel:
Mvh 86a :cool: :rofl:

Liknande trådar

• Svensk politik 8
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Flytt till Malmö
  • Byta jobbinriktning som "gammal"?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund