Bukefalos 28 år!

Hur gamla var ni när ni började rida?

Började rida som 8-åring på ridskola med islandshästar. Började efter ett par år att rida på halvblod, också på ridskola.
Köpte som 39-åring en islandshäst! Ångrar det inte en sekund
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
..jag var 4 år.. =))
fast då var det inte såå seriöst..utan mer knatteridning..=))
 
Började rida shettis ca 3 ggr i veckan när jag var 6-7år

Vidåtta års ålder hyrde jag b-ponny i 3 år sedan när jag hade fyllt 10 köpte vi min första häst- C-ponny.

oktober 2001 (jag 12år) sålde vi honom och köpte vår nuvarande häst(158cm.)
 
jag var 11 när jag började rida.. då har man lite bättre koll på sin egen kropp o balans o så har man lättare för att lära. det funka bra i alla fall
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag var 7 år när jag började rida på ridskola, hade ridit lite nån gång förut. Var 14 när jag fick min första häst. Har haft 6 hästar efter det och är 30 nu.
 
hej hej!
jag var ca 6 år när jag började rida på ridskola. jag var 12 när jag hade en foderhäst för första gången och när jag var 14 så fick jag min första häst! nu är jag 19 och har två hästar. Dels min första häst, en d-ponny som är 24 och ett vbl sto som är snart 7 år!
/Malin
bow.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
jag började med voltige när jag var 5-5 1/2.
o höll på en termin(bra att börja med voltige, man får mycket bättre balans)
sen så fortsatte jag rida o är nu 15 1/2
bounce.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
11år. Nu är jag 18 och har inte ridit på ett halvår för att jag inte vill rida på ridskola längre och inte har tid med egen pållle.
Men jag saknar hästarna...
 
.. jag var 7 .. fick pållen min när jag var 15 .. innan dess red jag på ridskola och fortsatte med det ett par år efteråt också ..
 
jag var nio år och har fortsatt sedan dess
roflmao.png
 
Senast ändrad av en moderator:
6år då vi fick dela en ponny (syrran och jag) har hållit på sen dess. (är 30 år nu.)
bounce.gif
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
463
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 097
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 309
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp